2022-04-10, 13:07
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Hon lade ut en Spotify-lista idag. Bara jag som tror att det är Poppe som knåpat ihop den?

Det här hade jag kunnat ta gift på.
Tror de har gemensam Spotify och det e väl ända stället Pontus känner att han har någon bestämmanderätt så tror det stärker hans illusion av att vara en självständig familjeman med något att säga till om.😉 Elsa har för hög inre röst för att kunna uppskatta musik och hennes ängslighet skulle helt enkelt inte tillåta att hon uttryckte nån egen musikalisk åsikt.
Gissar oxå att hon i smyg lyssnar på mainstreampop men inte kan stå för det i sina kulturella finare salonger.
Citera
2022-04-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Ah å man måste ju inte vara Freud för att kunna tänka sig att det snarare är Elsa som projicerar Pontus klädstil på Lynn.. undrar vad ingen klätt sig i om han fått välja själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Det är ju Elsa som klär både Pontus och Lynn, Pontus hade en rätt annorlunda stil när de träffades (vilket iofs kanske ändå ändras med åren för somliga)

Tror säkert Elsa påverkar Pontus stil 😊 Jag har själv varit i relationer där jag känt att min smak påverkat killen. Inte konstigt att ens partners smak påverkas om den får mkt positiv feedback på en viss stil, gör ju säkert att personen känner sig het i den stilen till sist.

Och självklart att Elsa klär Lynn 😅 Tror inte ungen själv går och väljer fyra nyanser av beige och skjortor liknande sin pappas. Elsa gick ju emot sin familjs bohemiska estetik och hade en riktig fjortisstil i tonåren, hade varit kul att se Lynn göra liknande 😅

Citat:
Jag tycker Pontus ser exakt ut som exakt alla andra män i hans ålder på Södermalm. Jag tycker för övrigt det är så pinsamt att Elsa jämt ska prata om hur otroligt heeet och snyyyygg han är i bloggen.
Bra att hon tycker det, men 1. Ingen annan bryr sig 2. Jag tycker han är rätt osnygg (dessutom är hans röv gigantisk irl)
Typisk person som går hem på hippa hipstersöder men inte funkar i sammanhang med andra män pga är en snobbig fjolla. (Obs mina åsikter)

Jag bor i en mindre stad, så häromkring går det inte tretton hipsters på dussinet, vilket förmodligen är en anledning till att stilen inte är uttjatad för min del 😊

Intressant avslöjande med röven, ska vi djupdyka i huruvida det kommer av att han gör sina squats regelbundet? 😜

Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Hon lade ut en Spotify-lista idag. Bara jag som tror att det är Poppe som knåpat ihop den? Har tänkt på detta tidigare, listorna hon ibland skapar till sina följare har hyfsat kreddig och/eller ”svår” musik. Man ser snabbt att det är en väldigt musikintresserad person som gjort listan. Med tanke på att E typ aldrig skriver om musik eller nämner någon artist/låt hon lyssnat på så har jag svårt att tro att hon själv skapar dessa listor. Varför inte bara credda Poppe för jobbet?!

+1 på den här hypotesen.
Citera
2022-04-10, 15:25
Medlem
Citat:
Jag tycker Pontus ser exakt ut som exakt alla andra män i hans ålder på Södermalm. Jag tycker för övrigt det är så pinsamt att Elsa jämt ska prata om hur otroligt heeet och snyyyygg han är i bloggen.
Bra att hon tycker det, men 1. Ingen annan bryr sig 2. Jag tycker han är rätt osnygg (dessutom är hans röv gigantisk irl)
Typisk person som går hem på hippa hipstersöder men inte funkar i sammanhang med andra män pga är en snobbig fjolla. (Obs mina åsikter)
Det där med röven gjorde att jag skrattade högt rakt ut, vill genast ha bildbevis på detta
Citera
2022-04-10, 15:38
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Jag bor i en mindre stad, så häromkring går det inte tretton hipsters på dussinet, vilket förmodligen är en anledning till att stilen inte är uttjatad för min del 😊

Intressant avslöjande med röven, ska vi djupdyka i huruvida det kommer av att han gör sina squats regelbundet? 😜

.

Hahaha! Ja, men vill helst inte tänka mig det. Räcker med att ha sett min egen karl försöka sig på squats😆
Citera
2022-04-10, 15:40
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoria92
Det där med röven gjorde att jag skrattade högt rakt ut, vill genast ha bildbevis på detta
🙈😂
Får smygfota nästa gång jag ser honom på stan😇
Citera
2022-04-10, 22:45
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Jag tycker för övrigt det är så pinsamt att Elsa jämt ska prata om hur otroligt heeet och snyyyygg han är i bloggen.
Kan hålla med om att Pontus inte är något ögongodis IRL. Tycker iofs att han kan se rätt snygg ut på bild, men i verkligheten är det nog inte så många som skulle kalla honom för en het kille.
Citera
2022-04-11, 00:50
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Tror säkert Elsa påverkar Pontus stil 😊 Jag har själv varit i relationer där jag känt att min smak påverkat killen. Inte konstigt att ens partners smak påverkas om den får mkt positiv feedback på en viss stil, gör ju säkert att personen känner sig het i den stilen till sist.

Och självklart att Elsa klär Lynn 😅 Tror inte ungen själv går och väljer fyra nyanser av beige och skjortor liknande sin pappas. Elsa gick ju emot sin familjs bohemiska estetik och hade en riktig fjortisstil i tonåren, hade varit kul att se Lynn göra liknande.

Jo lite påverkan e väl bara sunt men fick mer en mental bild av hur Elsa shoppar alla Poppes plagg och lägger fram kläder på kvällen till både honom och Lynn.😉

Hoppas absolut på klädrevolution från Lynn men tror han e rätt van vid beige och skulle bli obekväm i en gräll legotröja från valfri HM.
Men ja ksk när han blir äldre vi får säkerligen se..
Citera
2022-04-11, 06:14
Medlem
Citat:
Jo lite påverkan e väl bara sunt men fick mer en mental bild av hur Elsa shoppar alla Poppes plagg och lägger fram kläder på kvällen till både honom och Lynn.😉

Hoppas absolut på klädrevolution från Lynn men tror han e rätt van vid beige och skulle bli obekväm i en gräll legotröja från valfri HM.
Men ja ksk när han blir äldre vi får säkerligen se..

Hahaha, så tror jag ju faktiskt att det skulle kunna gå till!

Jo det är ju inte omöjligt, men om de andra barnen i klassen också går klädda som små gubbar så fortsätter nog Lynn med det också, barn ser ju gärna ut som varandra.

Jag tycker att både Lynn och Pontus har rätt fina kläder, även om de är för trista enligt både mina barn och min man. Tycker det är ganska pinsamt att Elsa måste säga att Pontus är så het hela tiden, hon lägger upp bilder på honom jämt, vi ser hur han ser ut.
Citera
2022-04-11, 06:24
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag tycker att både Lynn och Pontus har rätt fina kläder, även om de är för trista enligt både mina barn och min man. Tycker det är ganska pinsamt att Elsa måste säga att Pontus är så het hela tiden, hon lägger upp bilder på honom jämt, vi ser hur han ser ut.

Ja alltså det är ju inget fel på stilen per se, det ser ju tidlöst modernt ut a’ la -insert valfri SVT-dramaproduktion oavsett tidsepok- svensk södermalmskis och det funkar ju alltid även om jag håller med om att det är lite trist å tjötigt. Tror Pontus skulle ha en mer färgglad unisexstil faktiskt om han inte vore så hårt hållen.

Tror inte ens hon tycker han e så snygg, för han är ju inte det..?
Alltså rent objektivt är han ju verkligen inte het och då går jag ändå igång på den fulsnygga look som jag tror Elsa inbillar sig att Poppe har. Tycker tex att Adam Driver är en riktig liten smulpaj till referens.😍 Nu när man hört om hans manass gjorde det ju inte saken bättre. Killar ska ha liten till ingen röv och så är det med den saken punkt slut.

Edit: POPPES manass som åsyftas givetvis. Adams bakdel är det verkligen inget fel på imo, även den kan användas som referens i det här fallet.
Senast redigerad av Huzzah 2022-04-11 kl. 06:27.
Citera
2022-04-11, 07:21
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Kan hålla med om att Pontus inte är något ögongodis IRL. Tycker iofs att han kan se rätt snygg ut på bild, men i verkligheten är det nog inte så många som skulle kalla honom för en het kille.

Citat:
Ja alltså det är ju inget fel på stilen per se, det ser ju tidlöst modernt ut a’ la -insert valfri SVT-dramaproduktion oavsett tidsepok- svensk södermalmskis och det funkar ju alltid även om jag håller med om att det är lite trist å tjötigt. Tror Pontus skulle ha en mer färgglad unisexstil faktiskt om han inte vore så hårt hållen.

Tror inte ens hon tycker han e så snygg, för han är ju inte det..?
Alltså rent objektivt är han ju verkligen inte het och då går jag ändå igång på den fulsnygga look som jag tror Elsa inbillar sig att Poppe har. Tycker tex att Adam Driver är en riktig liten smulpaj till referens.😍 Nu när man hört om hans manass gjorde det ju inte saken bättre. Killar ska ha liten till ingen röv och så är det med den saken punkt slut.

Edit: POPPES manass som åsyftas givetvis. Adams bakdel är det verkligen inget fel på imo, även den kan användas som referens i det här fallet.

Nej, detta har ju lyfts tidigare i den här tråden, hur Elsa tjatar om Pontus snygghet. Jag menar, okej om hon tycker det, men det känns så otroligt fjantigt att så ofta skriva om det! På bild kan han absolut ha karisma men nån hunk är han ju knappast (Obs att jag också gillar ”fulsnygga” killar) och det hela känns mest osäkert och omoget från Elsas håll. Inbillar mig att detta är något hon tagit efter Sandra Beijer lite, som ju gärna går på om sina killars snygghet på ett högst fjortisaktigt sätt🤷‍♀️
Citera
2022-04-11, 07:36
Medlem
Men lägg av, Pontus är ju fruktansvärt snygg, och det är det inte bara jag o Elsa som tycker, utan alla heterotjejer i min krets, o ja vi har sett honom irl. Adam Driver fast mer proportionerligt drag, nära perfektion faktiskt. ( Vill inte försvara Elsa på nåt sätt men rätt ska vara rätt.)
Citera
2022-04-11, 08:01
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Men lägg av, Pontus är ju fruktansvärt snygg, och det är det inte bara jag o Elsa som tycker, utan alla heterotjejer i min krets, o ja vi har sett honom irl. Adam Driver fast mer proportionerligt drag, nära perfektion faktiskt. ( Vill inte försvara Elsa på nåt sätt men rätt ska vara rätt.)
Smaken är som baken. Min mamma bor i princip granne m Elsa och Poppe så jag springer in i dem båda hyfsat regelbundet och tycker absolut inte han är något kap. Men man har väl olika preferenser
Oavsett vad är det inte hans utseende som är grejen utan detta tramsiga att Elsa konstant behöver tjata om hur snygg han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in