2022-04-09, 15:18
Medlem
Jag tycker förresten att podden Kulturbarnen är ganska bra, någon mer som gillar den? Pontus verkar definitiv ha mer bakom pannbenet än Elsa och refererar till olika författare och musikstilar och verkar ha ett genuint och nyfiket intresse av kultur. Inte bara konsumtion och yta som sin fru. Och Ida Therén är en typisk streber inom kulturvärlden som säkert kommer att gå långt men även hon är insatt och framförallt väldigt uppdaterad. Och så är det kul att höra två kulturarbetare prata om hur dom hankar sig fram när man själv jobbar i den branschen. Sedan att Ida bara lyssnar på svensk rap och att dom båda låter som om dom är max 28 mognadsmässigt är lite lustigt. I senaste avsnittet pratade Pontus om pappor som klär sig precis som sina barn och då skrattade jag högt för det är ju det han själv gör med dom små mössorna och stora yllekoftorna och för korta byxorna och färgglada strumpor.
Citera
2022-04-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Tror det finns väldigt många dom ringer innan dom kommer ner till E som i Elsa nivån. Pernilla Bianca Carola Dominica Arja Sarah Dawn Charlotte P Eric Saade Danny Molly

Mm, rent realistiskt så lär det finnas hundra Mellostjärnor som är mer självklara som gästdomare. Men på vanliga Drag Race är det så mkt roligare när gästdomarna dessutom är superfans 😊

Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
I senaste avsnittet pratade Pontus om pappor som klär sig precis som sina barn och då skrattade jag högt för det är ju det han själv gör med dom små mössorna och stora yllekoftorna och för korta byxorna och färgglada strumpor.

Så han sa det utan någon självinsikt alltså? 😅
Citera
2022-04-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Mm, rent realistiskt så lär det finnas hundra Mellostjärnor som är mer självklara som gästdomare. Men på vanliga Drag Race är det så mkt roligare när gästdomarna dessutom är superfans 😊

Så han sa det utan någon självinsikt alltså? 😅

Det var ytterst oklart! Han pratade om
pappor som blir vuxna senare och senare och fortsätter gå i ungdomliga kläder. Men han nämnde inte sig själv. Han verkar ha en hyfsad självdistans dock.
Citera
2022-04-09, 20:09
Medlem
[quote=SomersetMum|79810535]
Citat:
Såg att det är produktionsbolaget Mastiff som ska göra svenska Drag Race. De låg ju också bakom Äkta Billgrens, så en kan ju hoppas att de har Elsas nummer på speed dial 😊 Kanske kan tajmas för cross promotion av en säsong 2 av Äkta Billgrens? 😉

Det som kan tala emot är att jag inte uppfattat Elsa som någon slags gayikon samt att hennes nuvarande mer romantiska och beiga stil inte passar programmets kitschighet på samma sätt som hennes röda hår och läppar hade gjort. Men! Tror ändå på att hon skulle ha bra energi och komma med vettiga kommentarer.[/QUOTE

Tror det finns väldigt många dom ringer innan dom kommer ner till E som i Elsa nivån. Pernilla Bianca Carola Dominica Arja Sarah Dawn Charlotte P Eric Saade Danny Molly Om dom inte gör ett danskt tema om familjen Lynggard förstås? Drag i vita puffklänningar? Diskret makeup fransk manikyr. Boyfriend jeans randiga tröjor och yllekavajer. Det skulle ju i alla fall vara oväntat. Bråk om sista slurken naturvin eller nej just det det gillar vi inte längre, något krispigt vitt tycker vi om nu.

Hahaha, det hade varit så sjukt oväntat med det temat!
Citera
2022-04-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Det var ytterst oklart! Han pratade om
pappor som blir vuxna senare och senare och fortsätter gå i ungdomliga kläder. Men han nämnde inte sig själv. Han verkar ha en hyfsad självdistans dock.

Det är ju bra att höra 😊 Och är ju snarare tvärtom i deras fall, att Lynns kläder emulerar Pontus gubbiga hipsterstil än att Pontus klär sig som ett barn 😊 Kan ju tillägga att jag gillar Pontus klädstil.
Citera
2022-04-10, 11:12
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Det är ju bra att höra 😊 Och är ju snarare tvärtom i deras fall, att Lynns kläder emulerar Pontus gubbiga hipsterstil än att Pontus klär sig som ett barn 😊 Kan ju tillägga att jag gillar Pontus klädstil.

Ah å man måste ju inte vara Freud för att kunna tänka sig att det snarare är Elsa som projicerar Pontus klädstil på Lynn.. undrar vad ingen klätt sig i om han fått välja själv?
Citera
2022-04-10, 11:18
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Jag tycker Pontus ser exakt ut som exakt alla andra män i hans ålder på Södermalm. Jag tycker för övrigt det är så pinsamt att Elsa jämt ska prata om hur otroligt heeet och snyyyygg han är i bloggen.
Bra att hon tycker det, men 1. Ingen annan bryr sig 2. Jag tycker han är rätt osnygg (dessutom är hans röv gigantisk irl)
Typisk person som går hem på hippa hipstersöder men inte funkar i sammanhang med andra män pga är en snobbig fjolla. (Obs mina åsikter)
Citera
2022-04-10, 11:19
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Ah å man måste ju inte vara Freud för att kunna tänka sig att det snarare är Elsa som projicerar Pontus klädstil på Lynn.. undrar vad ingen klätt sig i om han fått välja själv?
Det är ju Elsa som klär både Pontus och Lynn, Pontus hade en rätt annorlunda stil när de träffades (vilket iofs kanske ändå ändras med åren för somliga)
Citera
2022-04-10, 11:29
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Det är ju Elsa som klär både Pontus och Lynn, Pontus hade en rätt annorlunda stil när de träffades (vilket iofs kanske ändå ändras med åren för somliga)

Hahaha gapskrattade av detta.😂
Du har såklart helt rätt!
Citera
2022-04-10, 11:36
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Hahaha gapskrattade av detta.😂
Du har såklart helt rätt!
Tycker det är rätt roligt faktiskt, tänk hur många gånger Elsa lagt ut bilder på plagg (eller drömmiga bilder på killar) i bloggen och ba ”mmmm älskar ((insert valfritt snobbigt gubbplagg)) på killar!” och stackars Poppe som ser ut som ett obekvämt dagisbarn i sina beiga chinos och kofta över axlarna…
Citera
2022-04-10, 12:21
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Tycker det är rätt roligt faktiskt, tänk hur många gånger Elsa lagt ut bilder på plagg (eller drömmiga bilder på killar) i bloggen och ba ”mmmm älskar ((insert valfritt snobbigt gubbplagg)) på killar!” och stackars Poppe som ser ut som ett obekvämt dagisbarn i sina beiga chinos och kofta över axlarna…

Hahaha var tvungen att googla å spana in Poppes stil pre Elsa, och jo den var ju sannerligen annorlunda!

Rolig kuriosa på temat att på Poppes wikipedia under beskrivning står det ”musiker” och så ”Elsa Billgrens man” haha så oerhört simpigt ändå.😂
Citera
2022-04-10, 12:43
Medlem
dracculas avatar
Hon lade ut en Spotify-lista idag. Bara jag som tror att det är Poppe som knåpat ihop den? Har tänkt på detta tidigare, listorna hon ibland skapar till sina följare har hyfsat kreddig och/eller ”svår” musik. Man ser snabbt att det är en väldigt musikintresserad person som gjort listan. Med tanke på att E typ aldrig skriver om musik eller nämner någon artist/låt hon lyssnat på så har jag svårt att tro att hon själv skapar dessa listor. Varför inte bara credda Poppe för jobbet?!

Och ja, tycker också det är så jävla pinsamt när hon typ nån gång varje vecka skriver att Poppe är så heeet och att de ska gå på dejt och sitta och hångla i biomörkret (efter 12 år ihop)..😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in