2022-04-08, 11:54
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Men alltså, hur mycket space behöver egentligen en 5-åring, eller hur gammal han nu är?
Han har ett eget rum, om än et väldigt litet, men han kan ändå stänga om sig om han behöver. Ni pratar om att ha kompisar hemma och leka med, det har man väl inte på det sättet när man fortfarande är så ung?
Lynn är ett väldigt privilegierat barn i alla andra aspekter, med täta föräldrar och släktingar, sommarhus o.s.v. så tror nog inte att han far illa av det lilla rummet än så länge.

Det verkar ju som att vissa hör har problem med anekdotisk bevisföring, men själv bodde jag i ett "kattvinds"rum med snedtak i flera år, fram tills dess att jag var 14. Det fick plats en säng, en bokhylla och ett skrivbord, men jag var lika lycklig för det.

Nej, jag tror inte heller att han far illa av det lilla rummet. Det jag tycker är märkligt är att Elsa hela tiden (fram tills nu då) pratat om Mosebacke-lgh som ett hem de ska bo i livet ut, och även att anledningen (den officiella) med att flytta var att hitta större boende så att sonen skulle få ett eget rum, och då är det här valet lite märkligt. (Jag tycker att vi också nuförtiden är extremt bortskämda med yta i Sverige, alla ska ha eget rum, helst flera stycken tycks det)
Citera
2022-04-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej, jag tror inte heller att han far illa av det lilla rummet. Det jag tycker är märkligt är att Elsa hela tiden (fram tills nu då) pratat om Mosebacke-lgh som ett hem de ska bo i livet ut, och även att anledningen (den officiella) med att flytta var att hitta större boende så att sonen skulle få ett eget rum, och då är det här valet lite märkligt. (Jag tycker att vi också nuförtiden är extremt bortskämda med yta i Sverige, alla ska ha eget rum, helst flera stycken tycks det)

Jag håller med dig! Som att en 14-åring kan tänka sig att bo i ett rum vars enda pyttelilla fönster är mot köket... För nej, han är väl inte i behovet av ett eget rum ännu, även om jag tycker det är skönt att kunna säga till min 5-åring att gå till sitt rum med kompisarna. Det tycker barnet också, men hon har ju behovet att komma undan småsyskon ibland, det har ju inte Lynn.
Citera
2022-04-08, 12:08
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag håller med dig! Som att en 14-åring kan tänka sig att bo i ett rum vars enda pyttelilla fönster är mot köket... För nej, han är väl inte i behovet av ett eget rum ännu, även om jag tycker det är skönt att kunna säga till min 5-åring att gå till sitt rum med kompisarna. Det tycker barnet också, men hon har ju behovet att komma undan småsyskon ibland, det har ju inte Lynn.
Nej, precis. Visserligen är ”alla barn olika” men nog finns det inget som (även i Lynns ålder) har ett behov att att komma undan föräldrarna också ibland😅
Hade jag haft en mamma som Elsa hade jag definitivt behövt eget space ibland🤪
Citera
2022-04-08, 14:35
Medlem
dracculas avatar
News flash: Elsa är inte sugen på ”funkiga naturviner” längre!!! Detta väcker så många frågor. Vem har sagt åt henne att naturvin inte längre är trendigt? Är Poppe inte heller sugen på naturvin? Hur smakar ett ”funkigt” vin?
Citera
2022-04-08, 14:57
Medlem
fula-klaeders avatar
Läser att Ru Rus Dragrace får en svensk version i SVT.

https://www.qx.se/noje/226255/svt-satsar-pa-rupauls-drag-race-sweden-det-finns-en-lista-pa-intressanta-namn/

Elsa är ju ett erkänt fan av originalserien, kommer hon vara involverad i den svenska versionen på något sätt?
Citera
2022-04-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
News flash: Elsa är inte sugen på ”funkiga naturviner” längre!!! Detta väcker så många frågor. Vem har sagt åt henne att naturvin inte längre är trendigt? Är Poppe inte heller sugen på naturvin? Hur smakar ett ”funkigt” vin?

Det är nog några danska influencers som inte dricker naturvin längre, då är det inte trendigt längre i Elsas värld med naturvin.
Citera
2022-04-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Läser att Ru Rus Dragrace får en svensk version i SVT.

https://www.qx.se/noje/226255/svt-satsar-pa-rupauls-drag-race-sweden-det-finns-en-lista-pa-intressanta-namn/

Elsa är ju ett erkänt fan av originalserien, kommer hon vara involverad i den svenska versionen på något sätt?

Hoppas verkligen att hon får vara gästdomare åtminstone! Älskar själv Drag Race löjligt mycket och tror Elsa skulle göra det jättebra!
Citera
2022-04-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Hoppas verkligen att hon får vara gästdomare åtminstone! Älskar själv Drag Race löjligt mycket och tror Elsa skulle göra det jättebra!

Ja såg på stories att hon skulle tacka ja om hon blev tillfrågad, så hoppas de frågar henne, för jag tror som du att hon skulle göra det jättebra!
Citera
2022-04-09, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja såg på stories att hon skulle tacka ja om hon blev tillfrågad, så hoppas de frågar henne, för jag tror som du att hon skulle göra det jättebra!

Såg att det är produktionsbolaget Mastiff som ska göra svenska Drag Race. De låg ju också bakom Äkta Billgrens, så en kan ju hoppas att de har Elsas nummer på speed dial 😊 Kanske kan tajmas för cross promotion av en säsong 2 av Äkta Billgrens? 😉

Det som kan tala emot är att jag inte uppfattat Elsa som någon slags gayikon samt att hennes nuvarande mer romantiska och beiga stil inte passar programmets kitschighet på samma sätt som hennes röda hår och läppar hade gjort. Men! Tror ändå på att hon skulle ha bra energi och komma med vettiga kommentarer.
Citera
2022-04-09, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Hur smakar ett ”funkigt” vin?

Det är ett ganska ofta använt omdöme om just naturviner att de smakar funky, som amerikanarna använder för att beskriva något som smakar lite konstigt, skumt eller lite äckligt men ändå gott. Naturviner smakar ofta just så, lite konstigt, statligt, unket och kanske inte omedelbart tilltalande. smaksinnet fungerar ofta så, att det som man måste kämpa lite för att tycka om, är det man älskar starkast när man väl börjat tycka om det (kaffe,öl osv) Jag har aldrig förstått den hausse som varit kring naturvin, mer än att det varit en jakt på autenticitet, som gått ut över smaken. Men det är väl som med alla trender
Citera
2022-04-09, 13:01
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Har inte Elsa gått ner väldigt mycket i vikt?! Tycker hon ser smalare ut för varje bild.

Ingenting jag har tänkt jättemycket på, men i dagens inlägg bekräftas det, om än subtilt.
Blev lite nyfiken på uthyrningen av kläder som hon länkade till, och såg att den svarta klänningen hon hyrt är i strl 36.

Nu kanske det är så att dessa fula puffärmsklänningar är generösa i storleken, men vad jag vet har Elsa tidigare varit en 42/44 och det är då ett ganska stort drop ner till 36.

Lägger ingen ytterligare värdering i det då alla få se ut som de vill, mer än att det är trist att det attribut som gjorde att hon stod ut bland andra svenska influencers nu är borta.
Citera
2022-04-09, 15:07
Medlem
[quote=DaisyB|79806324]Såg att det är produktionsbolaget Mastiff som ska göra svenska Drag Race. De låg ju också bakom Äkta Billgrens, så en kan ju hoppas att de har Elsas nummer på speed dial 😊 Kanske kan tajmas för cross promotion av en säsong 2 av Äkta Billgrens? 😉

Det som kan tala emot är att jag inte uppfattat Elsa som någon slags gayikon samt att hennes nuvarande mer romantiska och beiga stil inte passar programmets kitschighet på samma sätt som hennes röda hår och läppar hade gjort. Men! Tror ändå på att hon skulle ha bra energi och komma med vettiga kommentarer.[/QUOTE

Tror det finns väldigt många dom ringer innan dom kommer ner till E som i Elsa nivån. Pernilla Bianca Carola Dominica Arja Sarah Dawn Charlotte P Eric Saade Danny Molly Om dom inte gör ett danskt tema om familjen Lynggard förstås? Drag i vita puffklänningar? Diskret makeup fransk manikyr. Boyfriend jeans randiga tröjor och yllekavajer. Det skulle ju i alla fall vara oväntat. Bråk om sista slurken naturvin eller nej just det det gillar vi inte längre, något krispigt vitt tycker vi om nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in