2022-04-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Carragher går ut och säger att rivaliteten mellan City och Liverpool är den bästa vi sett i PL.

Håller ni med ?
Tycker inte det är direkt rivalitet när spelare kramas, manager öser komplimanger över varandra osv.

Bästa rivaliteten måste nog fortfarande vara i mina ögon Fergie&Wenger, United&Arsenal med Keano, Vieira, Keown, Ruud och allt som hörde till de matcherna med mind games flera veckor innan, tacklingar som hade fått dagens spelare att rulla tvåhundra varv och behöva fyra ambulanser samtidigt, ingen som helst minimals chans att någon i respektive klubb skulle gratulera den andra efter en förlust utan jävlar vad det surades till ordningen var återställd.
Citera
2022-04-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Världens dyraste kylskåp är uppe och nosar på de översta platserna över floppvärvningar.

Carroll till Liverpool hör till en av mina favoriter, inte enbart för att han var helt igenom usel. Liverpool satte honom på hård diet men ingenting fungerade. Det roligaste är väl ändå när Newcastle och Liverpool förhandlade om övergången. Newcastle värderade Carroll någonstans mellan 10-15 miljoner pund.

Första budet kommer in, Liverpool bjuder 30 miljoner pund, Newcastle blir helt överraskade men gillar givetvis detta. Iskallt tackar man nej och Liverpool får återkomma i ärendet. När så Liverpool återkommer och bjuder 35 miljoner pund så är Newcastle snabba med att accepteras detta bud. Skrattar hela vägen till banken är väl ett passande uttryck att använda här.

Newcastle hamnade dessutom före Liverpool i ligan det året. 5:a och Liverpool 8:a. Bättre än så blir det inte med inavlade spelare som Flanagan, Spearing och Adam.

hahaha, fan va jag saknar den tiden när man såg Liverpool som en död jätte. Nu sitter man själv och drömmer sig tillbaka till svunnen tid när man höll rekordet i antal säsonger irad i CL, invincibles osv. På ett sätt visar det väl att man kan fortsätta drömma om nya titlar, samtidigt som man grämer sig över att man tog framgången som given och bara gapa efter mer..
Citera
2022-04-08, 14:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Inte för att frågan var ställd till mig men finns väl många kandidater? Nicolas Pepe var väl en av de dyraste spelarna någonsin då det begav sig? Han är möjligtvis fortfarande kvar på top-5 eller top-10-listorna över ligans dyraste spelare trots att man egentligen aldrig hör någon tala om karln numera.
Ja, det finns ett antal sk «bluffare» till denna titel. Men jag kan ändå inte komma på ngn värvning som har floppat så totalt, sett till prislappen, förvantningar osv, i så stor grad som det Lukaku har gjort i Chelski. Lukaku ser ju ut som en 65 år gammal statist som försöker att göra ngt som han inte kan varje gång han är på plan, den grabben pallar inte EPL fotboll.

Pepe kan även han klassas som en floppvärvning, men jag vill def inte påstå att han är inne bland topp 5-10 av de största flops genom tiderna i EPL. Och jag tycker inte att Pepe har varit en större flopp för Arsenal än vad Keita har varit för Liverpool. Båda dessa spelare var dyra värvningar för respektive klubb, och ingen av de har levt upp till förväntningarna.
Citera
2022-04-08, 14:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Carragher går ut och säger att rivaliteten mellan City och Liverpool är den bästa vi sett i PL.

Håller ni med ?
Haha. Vet du ens vad rivalitet är för ngt..? Jag antar nog att Carragher syftar här på konkurrensen som nu råder mellan de här två klubbarna, och inte rivaliteten.

Enligt mig, så finns det ingen rivalitet öht mellan City & Liverpool.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-08 kl. 14:40.
Citera
2022-04-08, 14:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vad har City gjort nu då:

https://fotbolltransfers.com/nyheter/manchester-city-anklagas-pa-flera-punkter/151959

Tror inte det kommer något utav detta, vi har ju sett det förr. Men det förvånar inte om Citys pengar primärt kommer via skumma deals via ägarna, eftersom Citys fanbase är betydligt mindre än klassiska lag som byggt sitt varumärke i decennier, inte på konstgjord väg. Ska de har den sortens influx i kassan som t.ex. United krävs att ägarna står för fiolerna, för det kommer inte via externa sponsorer eller fansen.

Sen tror jag, för nyanseringens skull, att alla klubbar har tveksamma deals som ger pengar in. Kanske inte via diktaturer som torterar sina medborgare, men...

Citat:

Håller ni med ?

Nej.

Lite kontext:

Citat:
“There is a uniqueness to it. This is the first time the two best teams in England are the two best teams in the world, led by the two greatest coaches of their generation.

“To me, the parallels run out of steam when applied to European competition.

Carragher gör detta i sin roll som expert för att kasta lite olja på elden inför helgens stormöte och få massa interaktioner på sociala medier.

Hans argument är att det är "the greatest rivalry" baserat på att det är två av världens bästa lag, världens två bästa managers, som dessutom är direkta rivaler om CL-titeln.

Så ur det perspektivet - absolut, sportsligt och prestationsmässigt en bra rivalitet. Det höjer ribban för lag som Chelsea, United, Arsenal, de måste up their game om de vill hinna ifatt.

Känslomässigt? Inte ens nära. City har ingen historisk rivalitet med Liverpool, det saknas profiler av sorten Keane/Vieira, det är inte alls samma känslor inför dessa matcher som det kunde vara mellan United/Arsenal back in the days eller United/Liverpool. Det vet ju Carragher också, men han vill ju bara röra om i grytan because money.

https://www.eurosport.com/football/premier-league/2021-2022/liverpool-v-manchester-city-greatest-rivalry-in-english-football-history-jamie-carragher_sto8876406/story.shtml
Citera
2022-04-08, 14:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Nej, det låter mer som ett kalla United för irrelevanta på ett subtilt vis.
Är väl inte omöjligt att det blir en sanning om 10 -20 år då City har pengar och Liverpool använder huvudet på transfermarknaden.

Detta är en till aspekt på det - Carragher vill gärna reta fans till Arsenal/United på kuppen. Se mitt inlägg ovan.

Kasta in olja på elden för att få massa spridning och folk som tycker han är en idiot. Skriva edgy krönika 101. Vi sitter ju här och sågar honom.

Lansera kontroversiell åsikt
(Belägg den)
Kontroversiell åsikt sprids som löpeld (utan beläggen du angav)
Interaktioner
Tittarsiffror
Folk som kallar dig idiot
Pengar
Citera
2022-04-08, 14:59
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Tycker inte det är direkt rivalitet när spelare kramas, manager öser komplimanger över varandra osv.

Bästa rivaliteten måste nog fortfarande vara i mina ögon Fergie&Wenger, United&Arsenal med Keano, Vieira, Keown, Ruud och allt som hörde till de matcherna med mind games flera veckor innan, tacklingar som hade fått dagens spelare att rulla tvåhundra varv och behöva fyra ambulanser samtidigt, ingen som helst minimals chans att någon i respektive klubb skulle gratulera den andra efter en förlust utan jävlar vad det surades till ordningen var återställd.

Jag tänkte att det var lite underförstått att det menades med det sportsliga. Självklart kommer City aldrig bli en antagonist till Liverpool.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha. Vet du ens vad rivalitet är för ngt..? Jag antar nog att Carragher syftar här på konkurrensen som nu råder mellan de här två klubbarna, och inte rivaliteten.

Enligt mig, så finns det ingen rivalitet öht mellan City & Liverpool.

Ja det vet jag, skev ju tydligt att det var Carragher som sa det, han menade såklart sportsligt men här måste man vara tydligare än till barn ibland
Citera
2022-04-08, 15:02
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Nej.

97: United 1st Afc third on GD
98: Arsenal 1st Utd 2nd by 1 pt
99: United 1st Afc 2nd by 1 pt
00: United 1st Afc 2nd
01: United 1st Afc 2nd
02: Arsenal 1st Utd 3rd
03: United 1st Afc 2nd
04: Arsenal 1st Utd 3rd

Liverpool var inte rival till City förrän efter 2018. Liverpool kom fyra i ligan 2018.

Fast är inte dagens lag bättre? Troligtvis kommer ju Liverpool och City prenumerera på 1a och 2a platsen länge framöver, så att jämföra en pågående epok med en som är avslutad blir lite fel då om man ska jämföra så som du gör.

Just nu är ju både City och Liverpool mer dominanta i ligan.
Citera
2022-04-08, 15:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Fast är inte dagens lag bättre? Troligtvis kommer ju Liverpool och City prenumerera på 1a och 2a platsen länge framöver, så att jämföra en pågående epok med en som är avslutad blir lite fel då om man ska jämföra så som du gör.

Just nu är ju både City och Liverpool mer dominanta i ligan.
Menar du på fullaste allvar att dagens Man City & Liverpool var bättre, spelare för spelare, än vad Arsenal’s Invincible lag eller tex Man United 2007/08, Chelsea 2004/05 var? Vilka lag hade flest toppklass spelare och störst bredd? Att du tror att Liverpool & Man City kommer att premenumera på 1:a och 2:a platsen i EPL ”länge framöver” visar hur vilsen och okunnig du faktiskt är.

Klopp uttalade för några veckor sedan att det inte är möjligt för 1 eller två lag att dominera dagens EPL över en längre tid.
Citera
2022-04-08, 15:31
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Menar du på fullaste allvar att dagens Man City & Liverpool var bättre, spelare för spelare, än vad Arsenal’s Invincible lag eller tex Man United 2007/08, Chelsea 2004/05 var? Vilka lag hade flest toppklass spelare och störst bredd? Att du tror att Liverpool & Man City kommer att premenumera på 1:a och 2:a platsen i EPL ”länge framöver” visar hur vilsen och okunnig du faktiskt är.

Klopp uttalade för några veckor sedan att det inte är möjligt för 1 eller två lag att dominera dagens EPL över en längre tid.

Absolut tror jag det. Tabellen ljuger inte, antalet poäng lagen tagit är bättre än något av lagen du nämner.
Citera
2022-04-08, 15:38
Medlem
Citat:

Både Klopp och Pep har väl hintat om att lämna efter kontrakt också? Visst dukat bord gör mycket men deras roll i dominansen går inte understryka nog..
Citera
2022-04-08, 15:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Både Klopp och Pep har väl hintat om att lämna efter kontrakt också? Visst dukat bord gör mycket men deras roll i dominansen går inte understryka nog..

Klopp har öppnat upp om förlängning och själv tror jag att han kommer förnya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in