2022-04-07, 15:05
  #7693
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Inte alls förvånad att våran mest hjärndöda supporter till lillebror Arsenal försöker hetsa mot Londons Stolthet Chelsea FC här inne.

Att du klassar Lukaku som en kandidat till topp 3 sämsta köp i PL visar hur okunnig och efterbliven du är när det gäller fakta och historia som du tidigare påpekat att jag ej kan hålla mig till. Jag kan redan komma på flera failade värvningar från Chelsea och andra PL-klubbar sen 1992 som är ljusår sämre än Lukaku.

18 år sedan ditt clowngäng tog sin senaste ligatitel, det kan inte vara bra för din hälsa att förneka detta fiasko.
På vilket sätt hetsar jag Chelski p g a Lukaku? Jag förklarar enbart fakta här, och Lukaku är de facto den absolut sämsta värvningen, sett till till prislappen, som jag någonsin har varit vittne till under de 35 åren som jag har följt engelsk fotboll. Chelski Londons stolthet?😂 WHU har större fanskara i London än vad Chelski har, för att inte snacka om Arsenal.

Vilka menar du då är större floppvärvningar än vad Lukaku har varit/är i EPL? Veron? Shevchenko? Robinho? Mutu? Owen (Newcastle)? di Maria eller Torres (till Chelski, förstås)..? Efter mitt tycke, så är Chelsea’s värvning av Lukaku bra mkt större flopp jämfört med ngn annan i historien.

Jag väntar hellre i 18 år till på AFCs nästa titel framför att vinna titlar som en fejkad plastklubb. Men en sak ska dock Chelski ha, de är ganska så bra på att laga plast utav olja. Det får man ändå ge de
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vet inte topp 3 men topp 10 kanske, lukaku, kepa och Timo är inga värvningar som lyckats direkt.
Som jag även tog och poängterade för Chelsea barnrumpan ovanför, så får man ju oxå ta och räkna in prislappen för den aktuella spelaren i frågan om floppvärvningar, och här så har jag svårt för att se ett större total failure än Lukaku. Men visst, så finns det ju en rad av bluffare bakom där igen.

På tal av Werner, så borde han ha valt Liverpool istället för Chelsea, tror han hade lyckats mkt bättre där än vad han har gjort i Chelsea. Men Chelsea och dvs Man Utd är ju som bekant ”experter” på att köpa spelare som blir inget annat än flops för de.
Citera
2022-04-07, 15:11
  #7694
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Det förvåndade mig faktiskt hur han presterade i måndags. Han brukar lira rätt bra annars, men alla spelare gör dåliga insatser då och då. Men denna match är bara att glömma och det är bara att blicka framåt, på lördag kör vi igen!!
Absolut. Ødegaard har varit bland våra allra bästa spelare under de sista månaderna, men till hans försvar, så underpresterade samtliga i våran 11:a i derbyt mot CP.

Men jag tror även att denna utskåpning kan ha en positiv effekt för laget inför resten av säsongen, att de skärper till sig och blir revanschsugna för de resterande matcherna. Yes, vi ska def ta 3p mot Brighton
Citera
2022-04-07, 16:05
  #7695
Medlem
Det återstår att se, vi får bara hålla tummarna
Citera
2022-04-07, 20:39
  #7696
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kan bara skratta åt Evertons elände. Supportrarna jagade bort Vitor Pereira som var redo att ta över. En tränare som vunnit ligatitlar i båe Portugal och Grekland. Cup titlar i samma länder. Tränat i alla världens hörn och rutin från flera olika ligor och tabellsituationer. Han dög inte utan man ropade istället på Frank Lampard. En tränare som inte ens har en bråkdel av hans erfarenhet eller meriter. Den enda "meriten" han har som inte Vitor har är att han är Engelsmann. Media var likadana och ifrågasatta varför man skulle intervjua Vitor och istället skullke gå för Frank.

Ali. Frän bänken i Spurs till bänken i Everton. Karriären stendöd. DVB skadad. Jagade bort Digne för att The Spanish Waiter inte ville ha honom, bara för att sparka Spanjoren veckan efter. Ukrainska ersättaren inte ens i närheten av samma nivå utan varit en flopp. Januarifönster ett totalt mörker. Felbeslut efter Felbeslut.

Nu tror jag man klarar kontraktet ändå. Färre matcher spelade än Watford som jag i slutändan ändå borde vara det större hotet. Må vara en del tuffa matcher men en del hemma, mot lag som kan ha problem med motivation eller själva är dysfunktionella för tillfället. Typ United till helgen. Bäst material och jobba med.

Men 0 sympati med fansen om dom åker ut. Det är rätt åt dom isåfall.
Citera
2022-04-07, 20:42
  #7697
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kan bara skratta åt Evertons elände. Supportrarna jagade bort Vitor Pereira som var redo att ta över. En tränare som vunnit ligatitlar i båe Portugal och Grekland. Cup titlar i samma länder. Tränat i alla världens hörn och rutin från flera olika ligor och tabellsituationer. Han dög inte utan man ropade istället på Frank Lampard. En tränare som inte ens har en bråkdel av hans erfarenhet eller meriter. Den enda "meriten" han har som inte Vitor har är att han är Engelsmann. Media var likadana och ifrågasatta varför man skulle intervjua Vitor och istället skullke gå för Frank.

Ali. Frän bänken i Spurs till bänken i Everton. Karriären stendöd. DVB skadad. Jagade bort Digne för att The Spanish Waiter inte ville ha honom, bara för att sparka Spanjoren veckan efter. Ukrainska ersättaren inte ens i närheten av samma nivå utan varit en flopp. Januarifönster ett totalt mörker. Felbeslut efter Felbeslut.

Nu tror jag man klarar kontraktet ändå. Färre matcher spelade än Watford som jag i slutändan ändå borde vara det större hotet. Må vara en del tuffa matcher men en del hemma, mot lag som kan ha problem med motivation eller själva är dysfunktionella för tillfället. Typ United till helgen. Bäst material och jobba med.

Men 0 sympati med fansen om dom åker ut. Det är rätt åt dom isåfall.

Problemet för Everton är att de möter sina direkta motståndare till nedflyttning, förlorar de dem tror jag dem åker ut.

Jag håller alla tummar för att de åker ur !
Citera
2022-04-07, 20:49
  #7698
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Problemet för Everton är att de möter sina direkta motståndare till nedflyttning, förlorar de dem tror jag dem åker ut.

Jag håller alla tummar för att de åker ur !

Nog för att de är rivaler med Liverpool men det är väl ändå samtidigt kul med derby? Jag som Man Utd supporter tycker iaf det är kul med matcherna mot Leeds t.ex. då det är ett laddat möte. Sen vill jag ju inte att Leeds ska vinna PL för det, men de kan gärna få harva runt i nedre regionerna av ligan och man har 2 roliga möten varje säsong.
Citera
2022-04-07, 21:14
  #7699
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Problemet för Everton är att de möter sina direkta motståndare till nedflyttning, förlorar de dem tror jag dem åker ut.

Jag håller alla tummar för att de åker ur !
Är väl iförsig "bara" Watford man ska möta kvar. Om du nu inte räknar in fler lag i botten. Crystal palace eller Brentford då som dom har kvar och möta. Nöjer mig med Watford, Burnley och Everton. Leeds fick sin effekt med tränarbytet även om jag tror man fått effekt även med Bielsa kvar. Newcastle fick framförallt effekt av att spendera över miljarden i vinterfönstret. Plus att man blev av med sänket Bruce.

Brunleys matcher.


Väldigt bra schema ska sägas. Mest bekväma och förberedda för situationen och en tränare som kan läget.

Everton


Ganska bra avslutning ändå. Men krävs nog att få några extrapoäng av svåra matcherna.

Watford


Också bra schema. Båda konkurrenterna hemma. Bra hemmamatcher kvar mot Leeds, Brentford. Några omotiverade gäng i Leicester kanske. Bättre material än Burnley. Tränare som är van vid situtionen också.

Måste erkänna att jag blev mer tveksam kring Evertons Premier League status efter att ha gått igenom schemat. Både Burnley och Watford har väldigt bra matcher kvar.
Citera
2022-04-07, 21:27
  #7700
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nog för att de är rivaler med Liverpool men det är väl ändå samtidigt kul med derby? Jag som Man Utd supporter tycker iaf det är kul med matcherna mot Leeds t.ex. då det är ett laddat möte. Sen vill jag ju inte att Leeds ska vinna PL för det, men de kan gärna få harva runt i nedre regionerna av ligan och man har 2 roliga möten varje säsong.

Ja jag har alltid gillat derbyn mot Everton tidigare år , även de åren runt 2010 då vi kunde åka på något poängtapp, men nu för tiden så är den matchen oftast en given vinst på förhand, så visst borde jag älska att möta dem ? Nej, faktiskt inte, varför då ? Jo för Everton har hamnat så otroligt långt efter oss så de senaste 2-3 åren så har de bytt taktik i derbyn och det är att rakt av försöka skada våra spelare, har aldrig sett ett grisigare lag mot oss.

Vill på riktigt ge många av deras spelare en rak höger, inte har det blivit bättre efter värvningar som tex Richarlison och alli. Pickford är också en otroligt illa omtyck spelare efter idiottacklinen på VVD, där ska vi inte ens gå in på domarinsatsen där inte ens VAR undersökte tacklingen.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Är väl iförsig "bara" Watford man ska möta kvar. Om du nu inte räknar in fler lag i botten. Crystal palace eller Brentford då som dom har kvar och möta. Nöjer mig med Watford, Burnley och Everton. Leeds fick sin effekt med tränarbytet även om jag tror man fått effekt även med Bielsa kvar. Newcastle fick framförallt effekt av att spendera över miljarden i vinterfönstret. Plus att man blev av med sänket Bruce.

Brunleys matcher.


Väldigt bra schema ska sägas. Mest bekväma och förberedda för situationen och en tränare som kan läget.

Everton


Ganska bra avslutning ändå. Men krävs nog att få några extrapoäng av svåra matcherna.

Watford


Också bra schema. Båda konkurrenterna hemma. Bra hemmamatcher kvar mot Leeds, Brentford. Några omotiverade gäng i Leicester kanske. Bättre material än Burnley. Tränare som är van vid situtionen också.

Måste erkänna att jag blev mer tveksam kring Evertons Premier League status efter att ha gått igenom schemat. Både Burnley och Watford har väldigt bra matcher kvar.
Ja jag tänkte på burnley med men dem möttes ju igår
Jag tror faktiskt att Everton kommer ryka, dels för deras form men mest pga Lampard, dem har PLs rakt av sämsta manager.
Citera
2022-04-08, 04:26
  #7701
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilka menar du då är större floppvärvningar än vad Lukaku har varit/är i EPL?
Inte för att frågan var ställd till mig men finns väl många kandidater? Nicolas Pepe var väl en av de dyraste spelarna någonsin då det begav sig? Han är möjligtvis fortfarande kvar på top-5 eller top-10-listorna över ligans dyraste spelare trots att man egentligen aldrig hör någon tala om karln numera.
Citera
2022-04-08, 10:53
  #7702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Inte för att frågan var ställd till mig men finns väl många kandidater? Nicolas Pepe var väl en av de dyraste spelarna någonsin då det begav sig? Han är möjligtvis fortfarande kvar på top-5 eller top-10-listorna över ligans dyraste spelare trots att man egentligen aldrig hör någon tala om karln numera.


Ja det där va en chansning som gick helt åt helvete.. Men åt andra hållet så måste Alexi Sanchez till Man Utd vart däruppe också. Harry Maguire kan väl fortfarande rädda lite siffror men enorm flopp kontra pengarna, men floppvärvning nr 1 all time för mig måste vara Andy Carroll till Liverpool
Citera
2022-04-08, 11:02
  #7703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Ja det där va en chansning som gick helt åt helvete.. Men åt andra hållet så måste Alexi Sanchez till Man Utd vart däruppe också. Harry Maguire kan väl fortfarande rädda lite siffror men enorm flopp kontra pengarna, men floppvärvning nr 1 all time för mig måste vara Andy Carroll till Liverpool



El-Hadji Diouf och Mario Balotelli är två värvningar som lätt går in på topp tre listan över sämsta värvningar.

Andy Carroll ser jag mer som en panikvärvning i sista stund då Torres ville och lämnade för Chelsea.
Citera
2022-04-08, 11:13
  #7704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

El-Hadji Diouf och Mario Balotelli är två värvningar som lätt går in på topp tre listan över sämsta värvningar.

Andy Carroll ser jag mer som en panikvärvning i sista stund då Torres ville och lämnade för Chelsea.


Shit, dom hade jag helt glömt av.. har gjorts en jävla massa dåliga affärer genom åren, Tottenhams nyrika shoppingrunda med bl a Soldado var oerhört rolig också. Levy`s finaste stund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in