2022-04-08, 11:40
Medlem
-GGs avatar
Vad har City gjort nu då:

Citat:
Manchester City anklagas på flera punkter

Citat:
Den tyska tidningen Der Spiegel har kommit över flera känsliga dokument. Tidningen anklagar nu Manchester City på flera olika punkter, däribland värvningar av underåriga spelare.

https://fotbolltransfers.com/nyheter/manchester-city-anklagas-pa-flera-punkter/151959
Citera
2022-04-08, 12:01
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Ja det där va en chansning som gick helt åt helvete.. Men åt andra hållet så måste Alexi Sanchez till Man Utd vart däruppe också. Harry Maguire kan väl fortfarande rädda lite siffror men enorm flopp kontra pengarna, men floppvärvning nr 1 all time för mig måste vara Andy Carroll till Liverpool

Världens dyraste kylskåp är uppe och nosar på de översta platserna över floppvärvningar.

Carroll till Liverpool hör till en av mina favoriter, inte enbart för att han var helt igenom usel. Liverpool satte honom på hård diet men ingenting fungerade. Det roligaste är väl ändå när Newcastle och Liverpool förhandlade om övergången. Newcastle värderade Carroll någonstans mellan 10-15 miljoner pund.

Första budet kommer in, Liverpool bjuder 30 miljoner pund, Newcastle blir helt överraskade men gillar givetvis detta. Iskallt tackar man nej och Liverpool får återkomma i ärendet. När så Liverpool återkommer och bjuder 35 miljoner pund så är Newcastle snabba med att accepteras detta bud. Skrattar hela vägen till banken är väl ett passande uttryck att använda här.

Newcastle hamnade dessutom före Liverpool i ligan det året. 5:a och Liverpool 8:a. Bättre än så blir det inte med inavlade spelare som Flanagan, Spearing och Adam.
Citera
2022-04-08, 12:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Ja det där va en chansning som gick helt åt helvete.. Men åt andra hållet så måste Alexi Sanchez till Man Utd vart däruppe också. Harry Maguire kan väl fortfarande rädda lite siffror men enorm flopp kontra pengarna, men floppvärvning nr 1 all time för mig måste vara Andy Carroll till Liverpool

Chansning
Citera
2022-04-08, 12:42
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nog för att de är rivaler med Liverpool men det är väl ändå samtidigt kul med derby? Jag som Man Utd supporter tycker iaf det är kul med matcherna mot Leeds t.ex. då det är ett laddat möte. Sen vill jag ju inte att Leeds ska vinna PL för det, men de kan gärna få harva runt i nedre regionerna av ligan och man har 2 roliga möten varje säsong.

Leeds SCUM ska helst så långt ner i seriesystemet som möjligt. United har tillräckligt många rivaler ändå.
Citera
2022-04-08, 12:50
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

El-Hadji Diouf och Mario Balotelli är två värvningar som lätt går in på topp tre listan över sämsta värvningar.
Definitivt floppar men är osäker på hur högt de hamnar över de största flopparna med tanke hur mycket/lite man la ut jämfört med andra floppar. Men man fick ju inte mycket för pengarna om man säger så.
Citera
2022-04-08, 12:55
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Carroll till Liverpool hör till en av mina favoriter, inte enbart för att han var helt igenom usel. Liverpool satte honom på hård diet men ingenting fungerade. Det roligaste är väl ändå när Newcastle och Liverpool förhandlade om övergången. Newcastle värderade Carroll någonstans mellan 10-15 miljoner pund.

Första budet kommer in, Liverpool bjuder 30 miljoner pund, Newcastle blir helt överraskade men gillar givetvis detta. Iskallt tackar man nej och Liverpool får återkomma i ärendet. När så Liverpool återkommer och bjuder 35 miljoner pund så är Newcastle snabba med att accepteras detta bud. Skrattar hela vägen till banken är väl ett passande uttryck att använda här.
Har missat detta. Kanske för att jag inte vill att det ska vara sant. Har du någon källa jag kan titta på? Liverpool överbetalade absolut men var Carroll inte en av orsakerna till att Newcastle gick så bra? Att de skulle värdera honom så lågt låter lite konstigt. Men som sagt, man missar gärna det man inte vill se.
Citera
2022-04-08, 13:11
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vad har City gjort nu då:

https://fotbolltransfers.com/nyheter/manchester-city-anklagas-pa-flera-punkter/151959

Det står i artikeln du själv länkar vad dom har ''gjort''. Läser du inte vad du själv länkar?

För övrigt så sker detta i stort sett varje år. City leder ligan och håller sig i liv i CL. Då kommer Der Spiegel och försöker skapa panik, rubba balansen hos City.

Inget kommer hända och man kommer skriva något nytt nästa år.
Citera
2022-04-08, 13:13
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det står i artikeln du själv länkar vad dom har ''gjort''. Läser du inte vad du själv länkar?

För övrigt så sker detta i stort sett varje år. City leder ligan och håller sig i liv i CL. Då kommer Der Spiegel och försöker skapa panik, rubba balansen hos City.

Inget kommer hända och man kommer skriva något nytt nästa år.

Retorisk fråga. Det trodde jag att alla skulle förstå.
Citera
2022-04-08, 13:58
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Har missat detta. Kanske för att jag inte vill att det ska vara sant. Har du någon källa jag kan titta på? Liverpool överbetalade absolut men var Carroll inte en av orsakerna till att Newcastle gick så bra? Att de skulle värdera honom så lågt låter lite konstigt. Men som sagt, man missar gärna det man inte vill se.

Förmildrande omständigheter kring denna cirkus:
Januarifönstrets sista timmar - lägg ett bra bud så att affären blir av.
Försäljningen av Torres går igenom, alla parter är väl medvetna om att det finns gott om pengar.
En bra försäljning av Torres.

Nu är det trots allt 11 år sen och sökmotorerna har helt ändrat taktik. Från att leta fram de mest intressanta länkarna för mig som läsare har algoritmerna ändrats till att visa det som passar google bäst. Google styr mycket mer av sökresultaten idag än för några år sedan. Med det sagt så är det väl ingen som officiellt vill gå ut med dessa uppgifter. Sen så är det inte alltid så enkelt att få tag på artiklar skrivna för så många år sen, det krävs kanske en sväng till en engelskt bibliotek för att ta del av detta.

Som jag minns det, vad det nu är värt i sammanhanget är att personer involverade inom fotbollen och övergångar uttalade sig om att Liverpool fick panik och satte in siktet på Carroll när Torres såldes.

Det enda jag kan tillföra just nu är vad transfermarkt värderade Carroll under sin karriär. Jag lovar att söka vidare i detta och hör av mig om jag hittar någon mer information kring turerna i just denna transfer.
https://www.transfermarkt.co.uk/andy-carroll/marktwertverlauf/spieler/48066

Ok, 15-20 miljoner pund är kanske en mer korrekt värdering, kanske drog jag till med en längre summa för att göra historien ännu bättre

Sen så hade jag fel angående ligaplacering. Jag blandade ihop årtalen. 2010/2011 när övergången i januari blev av så hamnade Liverpool före Newcastle. Säsongen 2011/2012 blev Newcastle femma i ligan. Hatem Ben Arfa kom in på lån i mitten av januari 2011 och det laget gjorde riktigt bra ifrån sig.
Citera
2022-04-08, 14:14
Medlem
Imbazs avatar
Carragher går ut och säger att rivaliteten mellan City och Liverpool är den bästa vi sett i PL.

Håller ni med ?
Citera
2022-04-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Carragher går ut och säger att rivaliteten mellan City och Liverpool är den bästa vi sett i PL.

Håller ni med ?

Nej, det låter mer som ett kalla United för irrelevanta på ett subtilt vis.
Är väl inte omöjligt att det blir en sanning om 10 -20 år då City har pengar och Liverpool använder huvudet på transfermarknaden.
Citera
2022-04-08, 14:21
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Håller ni med ?

Nej.

97: United 1st Afc third on GD
98: Arsenal 1st Utd 2nd by 1 pt
99: United 1st Afc 2nd by 1 pt
00: United 1st Afc 2nd
01: United 1st Afc 2nd
02: Arsenal 1st Utd 3rd
03: United 1st Afc 2nd
04: Arsenal 1st Utd 3rd

Liverpool var inte rival till City förrän efter 2018. Liverpool kom fyra i ligan 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in