2022-04-06, 18:29
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Konstigt. Provade först att uppgradera. Blev katastrof. Gjorde sedan en clean install. Lite bättre men fortfarande kass.
Konstigt min dator har rullat på med elvan sedan oktober utan problem. Kan det vara någon drivrutin som spökar? Funkar datorn bra med W10?
Citera
2022-04-06, 18:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hujjedamig. Ett riktigt trögt,segt OS som får mig att tänka på windows vista.Varför är win11 sååååååå jävla seg och långsam? Jag blir galen.

Jag har också upplevt att det kan lagga, eller slumpmässigt stundtals vara segt.
Även uppdaterat drivisar?

Varifrån hämtade du din ISO?
Citera
2022-04-06, 19:02
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Konstigt min dator har rullat på med elvan sedan oktober utan problem. Kan det vara någon drivrutin som spökar? Funkar datorn bra med W10?
Alla drivisar uppdaterade. Funderar på om man skulle prova att uppdatera bios? Den funkade perfekt med Windows 10.
Citera
2022-04-06, 19:03
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Jag har också upplevt att det kan lagga, eller slumpmässigt stundtals vara segt.
Även uppdaterat drivisar?

Varifrån hämtade du din ISO?
Allt uppdaterat. Alltid noga med det. Hämtade från Microsofts hemsida.
Citera
2022-04-06, 19:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Allt uppdaterat. Alltid noga med det. Hämtade från Microsofts hemsida.

Att det är så segt som du nämnde i inlägg #861 är sällan man hör, då är du en av de oturliga. Om nu inte ett bios-uppdaterande hjälper.

Men det blir troligen bättre över tid.

Men 10:an har ett jämnare och smidigare flyt. Harmoniskt är ordet som kommer för mig.
Citera
2022-04-06, 19:19
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Att det är så segt som du nämnde i inlägg #861 är sällan man hör, då är du en av de oturliga. Om nu inte ett bios-uppdaterande hjälper.

Men det blir troligen bättre över tid.

Men 10:an har ett jämnare och smidigare flyt. Harmoniskt är ordet som kommer för mig.
Exakt
Citera
2022-04-06, 20:42
Medlem
jamesbondes avatar
Men blev besviken på att W11 slopat startmenyn längst ner. Varför? Är det för att jävlas med kunderna? Nån som vet hur man får tillbaks den?
Citera
2022-04-06, 21:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Men blev besviken på att W11 slopat startmenyn längst ner. Varför? Är det för att jävlas med kunderna? Nån som vet hur man får tillbaks den?

Den är ju fortfarande där nere så hur menar du?

Vill du förändra den på något vis så blir det till att använda de gratisprogram som finns för det. Samma som på W10.
Citera
2022-04-08, 09:20
Medlem
janwindahls avatar
Installerade elva för några månader sedan och den har en "liten" bugg som jag stör mig på emellanåt och jag vet fan inte vad jag ska googla på för att försöka hitta en lösning.
Ifall jag har fler än en Utforskare igång samtidigt så grupperas dom och det går inte att klicka på ikonen i statusfältet (det händer ingenting när jag trycker på den) och enda sättet att få upp programmet är att tabba fram det.
Är det någon inställning som fuckar till detta? I tian så kom kom det upp miniatyrfönster när man höll muspekaren på ikonen så kunde man lätt klicka på den man ville ha upp men detta verkar inte existera på elvan överhuvudtaget.

Jag har hittat program och registerhacks för att få bort grupperingen men det är inte riktigt det jag är ute efter men det är kanske enda sättet att lösa detta
Citera
2022-04-08, 09:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Startmenyn finns ju kvar. Bara det att startknappen flyttats in mer i mitten istället för att ligga längst ut i vänstra hörnet som tidigare. Det enda Windows som slopat startmenyn är ju Windows8.
Citera
2022-04-08, 14:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Tryck på windows-knappen så får du upp en meny?
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-11-keyboard-shortcuts/4c810ff5-7524-4cfe-93bc-f38c893ccf21
Citera
2022-04-10, 14:46
Medlem
Citat:
Konstigt. Provade först att uppgradera. Blev katastrof. Gjorde sedan en clean install. Lite bättre men fortfarande kass.

Vad var katastrof tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in