2022-02-01, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Låter, återigen, typiskt, så brukar det fungera.

Nyinstallera 11:an och se, den kommer ju dessutom att bli bättre över tid, så vart det med 10:an t.ex. Vilken många var emot när den var ny.

"Bättre över tid" är just argumentet för att INTE installera W11 ännu. Det var samma sak med 10an när den kom, det var som en betaversion.

W10 kom 2015. Cirkus 2018 installerade jag det för första gången (Redstone 4 // 1803), då kändes det färdigutvecklat och funkade bra. Jag avser att göra samma sak med W11 - ungefär 2024 är det dags för installation, har ingen lust att agera betatestare åt Microsoft.

Köpte nyligen en laptop. Givetvis var W11 Home förinstallerat och det gick inte att välja bort, och det gick inte heller att komma vidare utan att skapa ett Microsoft-konto, vilket jag vägrar använda. Det första jag gjorde var att formatera om skiten och lägga in W10Pro.
Citera
2022-02-01, 09:26
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
"Bättre över tid" är just argumentet för att INTE installera W11 ännu. Det var samma sak med 10an när den kom, det var som en betaversion.

W10 kom 2015. Cirkus 2018 installerade jag det för första gången (Redstone 4 // 1803), då kändes det färdigutvecklat och funkade bra. Jag avser att göra samma sak med W11 - ungefär 2024 är det dags för installation, har ingen lust att agera betatestare åt Microsoft.

Köpte nyligen en laptop. Givetvis var W11 Home förinstallerat och det gick inte att välja bort, och det gick inte heller att komma vidare utan att skapa ett Microsoft-konto, vilket jag vägrar använda. Det första jag gjorde var att formatera om skiten och lägga in W10Pro.

W11 fungerar bättre och är buggfriare än vad 10:an var som ny, det fungerar helt enkelt bra ifrån början. Problemen är att Ms har förstört startmenyn och aktivitetsfältet men det går att ordna med lite fixande.

Ms-konto är inget måste, det går att slippa.
Citera
2022-02-01, 10:45
Medlem
Installerade ett rent Windows 11 i helgen, märkbar skillnad i prestanda jämfört med när jag uppgrade från Windows 10 som då också va ganska nyinstallerat.
Citera
2022-02-01, 10:48
Medlem
Hackenbush55s avatar
Windows 11 är snabbare och jag har inte haft några buggar eller annat hittills. Är mycket nöjd med 11:an.
Citera
2022-02-01, 10:48
Medlem
Anti-WOGs avatar
Synd att man har en för gammal dator som inte uppfyller kraven för Win 11, hade gärna testat att lägga in den.
Citera
2022-02-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Synd att man har en för gammal dator som inte uppfyller kraven för Win 11, hade gärna testat att lägga in den.

Det går att fixa så det går ändå, men är inget att rekommendera
Citera
2022-02-01, 12:38
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Det går att fixa så det går ändå, men är inget att rekommendera
Ok.
Förhoppningsvis så kommer jag till skott och får tid och ork för att gå och köpa en ny dator.
Citera
2022-02-01, 12:59
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Det går utmärkt att göra och är lätt - https://www.tomshardware.com/how-to/bypass-windows-11-tpm-requirement

Det flesta på nätet rapporterar, "inga problem", efter sin nyinstallation. Det fungerar också vanligen buggfritt. Värt att prova m.a.o.
Citera
2022-02-01, 13:05
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Det går utmärkt att göra och är lätt - https://www.tomshardware.com/how-to/bypass-windows-11-tpm-requirement

Det flesta på nätet rapporterar, "inga problem", efter sin nyinstallation. Det fungerar också vanligen buggfritt. Värt att prova m.a.o.
När jag skulle prova att uppdatera så får jag fram att min cpu är för gammal och det saknas TPM.
Så det är väl bara till att köpa en ny, om jag förstått det rätt?
Citera
2022-02-01, 13:11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
När jag skulle prova att uppdatera så får jag fram att min cpu är för gammal och det saknas TPM.
Så det är väl bara till att köpa en ny, om jag förstått det rätt?

Läs infon på länken!
Citera
2022-02-01, 15:03
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Läs infon på länken!
Låter jäkligt komplicerat, för en gammal gubbe som jag.
Jag köper nog en ny dator istället.
Citera
2022-02-01, 15:16
Medlem
Så, ge mig en bra anledning att uppdatera från 10:an till 11:an?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in