Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
Skrev jag Butjas borgmästare? Du har helt missat en borgmästare död i en grop?
Nä det gjorde du inte. Du skrev inte Motyzhyns borgmästare heller. Du skrev bara "borgmästare" i allmänhet. Om du hade velat vara tydlig så hade du kunnat länka till händelsen du syftade på. På så sätt så hade vi kunnat undvika den här diskussionen.
Men du gillar att vara kryptisk. Det är din stil, och det är ok. Jag respekterar dig och dina egenheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheNightTripper
Men du håller på och diskuterar i en tråd som heter Butja - Ukrainas Srebrenica och så vet du inte ens om massgravarna dom hittat, då har du uppenbarligen inte läst någonting om det här men skall ändå diskutera, att trolla kallas det.
Det är som att börja diskutera i en tråd om Auschwitz och sen har man ingen aning om att det fanns gaskamrar där, iofs skulle det inte förvåna mig om du förnekar eller inte visste om det heller.
Jaha?
Om du bara vill vältra dig i förtjusningen över att jag inte råkar veta allt som du själv vet i samma ögonblick som du, så är det helt fine för min del. Jag bjuder på det.
Om du vill ha en sansad diskussion om sakfrågan så kan vi börja med det istället. Upp till dig.
Den här NYP-artikeln uppger att Motyzhyns borgmästare med familj rövades bort av ryska trupper 23/3:
https://nypost.com/2022/04/04/ukrainian-mayor-found-executed-as-images-of-mass-grave-are-released/
Källan anges vara "Ukrainian officials" utan närmare specifikation.
Vidare ska han enligt "adviser to the Ukrainian interior ministry" ha torterats av ryssarna.
Nyligen ska han ha återfunnits i en massgrav.
Längre ner i artikeln så nämns att FN har uppmanat till en oberoende utredning av vad som har inträffat i Bucha, vilket jag tycker låter som en ypperlig idé. Hoppas att en sådan kommer till stånd.
Denna video med datum 25/3 har en rubrik som visar att anklagelsen om kidnappningen var offentlig åtminstone två dagar efter att den ska ha ägt rum.
https://odysee.com/russian-troops-kidnapped-the-head-of-the:b1f72fb8e1a3fcd04a0d316dc483fc3287e27cf9
Om det är så att ryska trupper har utfört detta, så hoppas jag att alla ansvariga döms för sina brott. Och att man kan gå till botten med exakt vad som har hänt. Jag utgår ifrån att du känner likadant inför de anklagelser om krigsbrott som riktats mot ukrainska Azov-trupper, ifall de visar sig vara sanna.
Innan "fog of war" lättar så tar jag allt jag hör med en nypa salt. Men jag avfärdar inte heller något bara för att jag råkar sympatisera med ena eller andra sidan. Lär ju framkomma mer om detta rätt snart.
Något du vill tillägga så här långt?