2022-04-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Men det intressanta r ju vad som hnder i backspegeln. Det ser ut som att "liket" stter sig upp efter att fordonen kt frbi.

Det r r en backspegel med vidvinkel i ytterkanten som fr liket att "rra sig" nr synfltet flyttas frn vidvinkeldelen till den vanliga spegeln och allting blir bredare. Om du tittar noga r det inte bara liket som rr sig utan ven huset i bakgrunden.
Citera
2022-04-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Vad r problemet med backspegeln? Det r uppenbart att det r en distorsion orsakad av spegeln. Det r inte bara kroppen som "stter sig upp", utan allting annat som synes i backspegeln pverkas likadant, byggnader, vg, etc.
Det r mjligt. Jag uppfattade inte det ursprungliga klippet s.

https://twitter.com/DefenceU/status/...C-nfaA9vUpAAAA

Vidare kom jag med frslaget att ngra av de som ligger dr kan vara srade. Av ngon anledning uppfattades det som fruktansvrt kontroversiellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkamera
Varfr inte stlla frgan hos Fotosidan.se? D kan du stanna till, tnka efter och drefter skriva vad du trodde innan frgestllningen och vad fotograferna dr kunnat reda ut t dig efter frgestllningen.
Jag uppfattade det som en hand och att en person rr sig och jag uppfattade det som dessa personer r srade. Jag har inte skrivit att det r "fake" eftersom jag inte har ngra bevis. Som jag har tidigare skrivit kommer detta redas upp efter kriget.

Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Behver inte frklara ett skit fr dig. Jag bevisade precis hur du spridit en lgn inom narrativet att "ifrgastta vsterlndsk media". Det r bara desinformatrer som kr det dr snacket samtidigt som de blundar fr att Rysk media ljuger om och om och om igen men tydligen inte behver hllas till samma standard. Det faktum att motbeviset p backspegeln str i samma trd som jag lnkade men du inte ltsas om bevisar att du inte har sanning som intresse: https://twitter.com/SPITFIREVA/statu...50964293869583

Varje dd Ryska soldat ger ett lite skrare Sverige.
Jag har inte ljugit. Jag ptalade vad jag sg i klippet och ptalade att det kunde finnas srade bland de dda. Det r inte kontroversiellt. Samtidigt skriker du om att jag gr ryska renden fr att jag ptalar detta. Sedan kastar du en massa ukrainsk desinformation p mig som jag skall tro p. Nej, jag vidhller att det kan finnas srade bland de dda. Jag uppfattar inte detta som en kontroversiell hllning och inte heller uppfattar jag det som en pro-rysk hllning.

Jag har varit tydlig med att jag r emot det hr kriget vilket knappast kan anses vara Kreml-vnligt. Du hvdar att jag spridit "narrativet att ifrgastta vsterlndsk media". Fr din information r Sverige fortfarande en demokrati. Jag har de facto rtt att ifrgastta vsterlndsk media. Faktum r att man br ifrgastta vsterlndsk media. Vi br ven ifrgastta rysk, kinesisk och iransk media. Ingen talar absolut sanning, ingen r ofelbar och det talas sllan sanning under krig. Hr om dagen hvdade en journalist p Aftonbladet att Starstreak var hypersoniska missiler - vilket r direkt faktafel. Det lustiga att andra tidningar s som NRK inte hade skrivit fel. Skall jag d automatiskt tro p allt jag lser i Aftonbladet. Jag skulle inte tro det.
Senast redigerad av Edgerton 2022-04-03 kl. 18:54.
Citera
2022-04-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Kommer mer och mer information fr staden Bucha som befriades av UAF fr rysscklen. Massgravar, avrttade p gator, vldtagna och mrdade kvinnor. Ryssvinen gjorde samma sak dr som efterbliven lillebror gjorde i Srebrenoca. S putler br g samma vg som Milosevic nu.

https://www.bbc.com/news/world-europe-60967463

r du en idiot som tror p all propaganda? Tydligen. Jag kan sl vad om att du och likasinnade inte bryr sig ett skvatt om vad civila offer fr utst i Ukraina. Ni verkar tex ignorera vad ukrainarna utsatt civila i stra Ukraina fr sedan 2014. Ni hade inte trott p att det r ukrainska soldater som frstr fr civila och ddar dem om ni s sg det med egna gon p plats. Sdana som dig bryr sig heller inte om vad som r sant och inte. Hur klarar ni er i vardagen egentligen, det kan inte vara ltt.
Citera
2022-04-03, 18:54
Medlem
Blir intressant att se siffror hur mnga personer som har blivit vldtagna/mrdade i sann krigsbrott andan av Ryssar. WW2 s gick tyskarna hrt t befolkningen lika s gjorde Ryssland nr de tryckte tillbaka Tysken till Berlin. Samt jnkarna har inte heller rent mjl i psen i alla sina krig men de har faktiskt dmt ngra av sina egna fr det men frgan r kommer Ryssland gra det?

Tror knappas att Putin varken kommer erknna eller lmna ivg ngra soldater.

Oavsett s r hela den hr "militroperationen" i Ukraina stort misslyckande fr Putin.
Citera
2022-04-03, 19:01
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Det r video(n) frn Bucha, som vstmedia nu sprider.

De var bara fr lata att gra ett ordentligt jobb.

Debunk;
https://streamable.com/41rz61
Och vad bevisar den videon mer n att en av civilisterna inte var riktigt dd nnnu?

Att kra den filmsnutten p,repeat 50 gngen bevisar ju bara att ni r dumma i huvudet..
Citera
2022-04-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Fake news frn Ukraina, riktigt kass fake news ocks.

Debunk;
https://streamable.com/41rz61

Glm aldrig vilka som gav er Ghost of Kiev.
Samma frga till dig, varfr bad du inte fotograferna som hnger p Fotosidan.se om hjlp? Dr fldar frgestllningar om damm p sensorer, damm p frontelement och olika optiska frvrngningar. Sidan r gratis att registrera sig hos.
Citera
2022-04-03, 19:02
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
r du en idiot som tror p all propaganda? Tydligen. Jag kan sl vad om att du och likasinnade inte bryr sig ett skvatt om vad civila offer fr utst i Ukraina. Ni verkar tex ignorera vad ukrainarna utsatt civila i stra Ukraina fr sedan 2014. Ni hade inte trott p att det r ukrainska soldater som frstr fr civila och ddar dem om ni s sg det med egna gon p plats. Sdana som dig bryr sig heller inte om vad som r sant och inte. Hur klarar ni er i vardagen egentligen, det kan inte vara ltt.

G och slng dig i vggen, din korkade ryssjvel. Det ddades knappt ngn i Donbass under 2014-2022. Allt eldgivning fr Ukrainas sida var svar p ryssorchernas beskjutningar. Men tittar man bara p RT som du gr d frvandlas hjrnan till gele. Som i ditt fall.
Citera
2022-04-03, 19:05
Medlem
BasedChads avatar
Ryska styrkor lmnade allts staden den 30e, den 31a uttalar sig borgmstaren Anatolii Fedoruk:
Citat:
"Today on March 31, our town has been liberated from the Russian orcs, the Russian occupiers by our Ukrainian Armed Forces," Fedoruk said in a video in front of Bucha's city hall that was published on Friday.
EDIT: enligt UNIAN

Hur kommer det sig att man idag uppmrksammar krigsbrotten? Det ser ju knappast gmt ut...

Nej ngonting stmmer inte.

Det r fr mycket propaganda p bda sidor fr att bilda sig en bra uppfattning om detta krig
Senast redigerad av BasedChad 2022-04-03 kl. 19:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det r komplicerat att vara p ryssens sida i dessa dagar nr sanningen om vad hans arm pysslat med nu kommer i daga. Frsken till debunking av morden i Bucha r s desperata att man till och med beskyller vattendroppar fr att vara hnder.

Ta dom till Haag och bevisa skiten d. En hel arm kan inte dra sig ur bucha, mrda 300+ civila oskyldiga utan att lmna bevis. Det finns ett helt hav av bevis att dyka ner i.

Forensiker kan avgra nr offren dog och drefter matcha ihop det med om det skedde nr ryssarna var dr. Man kan kollla kulorna och se om det r rysk ammo. Vittnesml borde det fullstndigt krylla utav. M.m.

Jag tycker det r mrkligt att kropparna ser frska ut. Bucha utropades som befriat 30/31 mars. Liken hittades av ngon anledning inte frrn 4-5 dagar senare, och liken ser ju i vissa bilder t.om varma ut. Det r hyfsat varmt i Ukraina nu p vrkanten, mellan 10-15 grader. Inte direkt s att kropparna frysts ner, s dom borde vara grna uppsvllda bruna och se ut som kadaver. Blodet borde hunnit torka ocks. Varfr ligger det plar med rtt blod fr runt vita/varma lik om dom legat dr i nstan en vecka?

Lgg ihop detta med att strax efter befrielsen s dk Nazi-Azov upp redan den 1-2april.

Men vad vet jag. Vi fr vl se framver i Haag vad Putin har fr frklaring. Oavsett vem som r skyldig s r det ju hur jvla vidrigt som helst att detta sker 2022.
Citera
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
Pongen var inte om jag vgar eller inte.

Det finns 1000-tals reportrar som vgat gra det, och inte haft ngot problem att ta uppdraget.

Men var r dom?

nrk.no med reporter i Bucha

https://www.nrk.no/urix/nrk-i-butsja...ene-1.15918899

sitat: dde mennesker spredd langs en gate fra Bucha.
Det som er sikkert er at de er skutt, trolig bakifrn og at det var de russiske styrkene som kontrollerte Bucha p de tidspunkt de dde.
Senast redigerad av tjallabais 2022-04-03 kl. 19:07.
Citera
2022-04-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja det kan vara offer fr ukrainska attacker som visas p bilderna. De allra flesta i krigsomrdena i ster stdjer ju Ryssland.

I de intervjuer som den hr frilansjournalisten gr med befolkningen i stra Ukraina s framkommer det tydligt att det r ukrainska bomber som primrt bekymrar civilbefolkningen:
https://www.youtube.com/c/PatrickLancasterNewsToday

Maggans granater.
Lnkar du lancaster som en trovrdig klla?
Omg.

Den mannen fejkade bomber med smllare innan kriget.
Prorysk propaganda reporter.
Citera
2022-04-03, 19:07
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Du r lika vidrig som de som begtt lvergreppen. Nr de slppas infr rtta s kan man lsa in dig i samma bur med packet,
Ryssland har ingen rtt att existera och ryssarna har ingen rtt till annat n vr armod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in