Citat:
Ursprungligen postat av
Kafkkarusell
Det är synd att medierna inte frågar kunniga folk som kan analysera de bilder som finns från bucha. Var är alla forensiker eller "detektiver", folk som är sakkunniga i frågan? Det mesta man får höra är känslomässiga politiker. Jag litar inte på rysslands ledning men jag litar ännu mindre på nato och eu, de har sin historia och inget har ändrat på sig.
Det som gör mig skeptisk är att Ukraina har någon form av safari med liken åt journalister i west istället för att utreda vad som har hänt med kropparna och samt identifiera dem. Man ser heller inte några ansikten i bilderna, det är osannolikt så många lik är fotade eller ligger exakt så de inte går att identifiera även om det finns enstaka bilder på ansikten.
När dammet har lagt sig kommer man nog kunna att reda ut vad som har hänt mer tydligt men man kan konstatera nu att brott har begåtts. Tyvärr kommer politiker agera på detta innan allt är utrett. Det är ingen ide att argumentera för ingen av oss på flashback vet "sanningen" inte jag eller Magdalena Andersson (S) det är bara de som utförde detta som vet och ibland förblir det så tyvärr...
Inte särskild konstigt att ukrainska politiker vill visa omvärlden Rysslands förbrytelser. Fanns inga restriktioner heller för journalister på plats utan man kunde röra sig fritt och intervjua vem man ville.
Inte heller konstigt om Ukraina skulle överdriva krigsbrotten heller, det får därför bli 3 part som utreder krigsbrotten mer systematiskt.