2022-04-05, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det beror på temperaturen. På platsen rådde det minst kylskåpstemperatur utomhus.

Ja precis, det också.
Citera
2022-04-05, 04:59
Medlem
Det är synd att medierna inte frågar kunniga folk som kan analysera de bilder som finns från bucha. Var är alla forensiker eller "detektiver", folk som är sakkunniga i frågan? Det mesta man får höra är känslomässiga politiker. Jag litar inte på rysslands ledning men jag litar ännu mindre på nato och eu, de har sin historia och inget har ändrat på sig.

Det som gör mig skeptisk är att Ukraina har någon form av safari med liken åt journalister i west istället för att utreda vad som har hänt med kropparna och samt identifiera dem. Man ser heller inte några ansikten i bilderna, det är osannolikt så många lik är fotade eller ligger exakt så de inte går att identifiera även om det finns enstaka bilder på ansikten.

När dammet har lagt sig kommer man nog kunna att reda ut vad som har hänt mer tydligt men man kan konstatera nu att brott har begåtts. Tyvärr kommer politiker agera på detta innan allt är utrett. Det är ingen ide att argumentera för ingen av oss på flashback vet "sanningen" inte jag eller Magdalena Andersson (S) det är bara de som utförde detta som vet och ibland förblir det så tyvärr...
Citera
2022-04-05, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Jag försöker undvika filmer och foton då 95% sägs visa något som sällan/aldrig går att bekräfta. Jag tänker också vänta lite med att avfärda ryssen som en inkompetent sopa. Men om jag förstår det rätt så är stora delar helt optimerad mot en NATO-fiende i sin organisation. Det är inte heller omöjligt att det vi har sett är inkompetens och korruption, men det bör också nämnas att den lilla styrkan man hade utanför Kiev band upp journalister och reserver kallades in. Väst påstår att man hade för avsikt att ta Kiev med våld.... med 40-50k man?

Jag väntar för att se vad som stämmer och inte stämmer, är less på alla lögner nu..
Nyttiga idioter ger sig inte i första taget vilket du är ett strålande bevis på. Optimerade mot en NATO-fiende...som har tillgång till obegränsat med effektiva vapen och vältränade soldater? Eller menar du att ryska soldater är optimerade mot att våldta och nackskjuta natoländernas civilister?
Citera
2022-04-05, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Öh?
Borgmästare i massgrav?
Buchas borgmästare uttalade sig senast den 31/3, när ryssarna drog sig tillbaka. Hamnade han i en massgrav efter det eller? Har staden flera borgmästare? Varav den ena blev krigsbrottad till döds?

Men ok, om det nu finns massgravar så låter ju i det i alla fall som en rimlig story, till skillnad från vissa av grejerna vi hörde tidigare. Sen får vi se vilka ytterligare bevis som framkommer, och vem som kan tänkas ligga bakom.
Länka källa t 31/3
Citera
2022-04-05, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkkarusell
Det är synd att medierna inte frågar kunniga folk som kan analysera de bilder som finns från bucha. Var är alla forensiker eller "detektiver", folk som är sakkunniga i frågan? Det mesta man får höra är känslomässiga politiker. Jag litar inte på rysslands ledning men jag litar ännu mindre på nato och eu, de har sin historia och inget har ändrat på sig.

Det som gör mig skeptisk är att Ukraina har någon form av safari med liken åt journalister i west istället för att utreda vad som har hänt med kropparna och samt identifiera dem. Man ser heller inte några ansikten i bilderna, det är osannolikt så många lik är fotade eller ligger exakt så de inte går att identifiera även om det finns enstaka bilder på ansikten.

När dammet har lagt sig kommer man nog kunna att reda ut vad som har hänt mer tydligt men man kan konstatera nu att brott har begåtts. Tyvärr kommer politiker agera på detta innan allt är utrett. Det är ingen ide att argumentera för ingen av oss på flashback vet "sanningen" inte jag eller Magdalena Andersson (S) det är bara de som utförde detta som vet och ibland förblir det så tyvärr...
Internationella domstolen i Hag är känslostyrda politiker?

Svammel som vanligt ifrån Putins fabrik.
Citera
2022-04-05, 05:11
Medlem
Citat:

Inte särskild konstigt att ukrainska politiker vill visa omvärlden Rysslands förbrytelser. Fanns inga restriktioner heller för journalister på plats utan man kunde röra sig fritt och intervjua vem man ville.

Inte heller konstigt om Ukraina skulle överdriva krigsbrotten heller, det får därför bli 3 part som utreder krigsbrotten mer systematiskt.
Citera
2022-04-05, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Internationella domstolen i Hag är känslostyrda politiker?

Svammel som vanligt ifrån Putins fabrik.

Ja de började ju för fan utreda krigsbrott innan något ens hade uppdagats. Dessutom så har det begåtts krigsbrott från andra sidan med, ska de inte utredas på samma premisser? Eller kanske tycker du det är okej att tortera bakbundna soldater för att de invaderade först? Kan du definiera krigsbrott för mig? Det verkar som folk här på fb har en jävla olika uppfattning om vad det är.
Citera
2022-04-05, 05:17
Medlem
Citat:
Ja de började ju för fan utreda krigsbrott innan något ens hade uppdagats. Dessutom så har det begåtts krigsbrott från andra sidan med, ska de inte utredas på samma premisser? Eller kanske tycker du det är okej att tortera bakbundna soldater för att de invaderade först? Kan du definiera krigsbrott för mig? Det verkar som folk här på fb har en jävla olika uppfattning om vad det är.

Absolut. Krigsbrott bör undersökas hos båda parterna. Men det är heller inte så märkvärdigt att fokus ligger på parten som angrepp. Får nog medge att jag har mer förståelse för moralupplösning oss ukrainska styrkor när deras land blir angripet. Deras barn dör, befolkning flyr osv.
Citera
2022-04-05, 05:54
Medlem
guderis avatar
Citat:

Konstigt, du var inte särskilt skeptisk när det gällde filmer på när Ukrainare påstods begå krigsbrott, så här skrev du då:

Citat:
"Till er som försvarar detta efterblivna, äckliga och vedervärdiga skit har säkert ingen erfarenhet av krig. Att misshandla sina krigsfångar är bland det mest fegaste och idiotiska man kan göra. Det finns regler i krig oavsett vilka som började så måste reglerna följas(slåss inte under bältet). Dessa soldater tog inte dessa politiska beslut som resulterade i detta krig. Tex ex om du tuppar dig mot(vilket ukrina har gjort) en annan drygjävel på krogen och det utbryter i slagsmål är din taktik att ta tag i motståndarens pung när du förlorar? Nej såklart om du är normal eller har egna pungkulor. I krig är det så att det ska va lätt och ge sig som soldat.

Jag har släktingar från två sidor som stred i balkan, då jag är en blandning samt att jag känner flera från olika sidor av perspektivet så det kvittar vilken nationalitet vi pratar om nu. En grej i krig är att man byter fångar mot fångar och för att någon sida ska våga hissa vita flaggan så är det en bra utgångspunkt att soldaterna vågar hissa den vita flaggan. Nu säger jag inte att det funka så överallt i balkan men de gjorde det på sina ställen och det är det så det ska vara. Många av min släktingar hade tyckt att detta var äckligt och vidrigt att göra med bakbundna POW. Detta försvårar arbetet enormt för den sida som är skyldig till dessa filmer.

Det börjar bli riktigt efterblivet här i Sverige ingen har erfarenhet av krig och alla är helt känslostyrda. De som försvarar detta har en perverterad bild hur krig är och fungerar den bild som west matar dem med.

Till er som säger att detta är fejk jag har sett avrättningsfilmer sen barndom, jag vet hur det ser ut. Jag kan inte säga att det är äkta men jag kan säga att dessa filmer ser jävligt genuina ut. Hade det funnits några fel hade jag upptäckt det som när tal är osynkat i en film."

Det går inte att ta dig på allvar eftersom du uppenbarligen tillhör serbiska Putinrunkarna.
Senast redigerad av guderi 2022-04-05 kl. 06:00.
Citera
2022-04-05, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theegamer
Kolla originalets EXIF och GPS positionen. Originalet har det medans övriga delade har det strippat. Fel datum, fel GPS position. USA/NY tabbade sig rejält.
Jag ser fram emot att få en utförlig förklaring. Var finns originalet?
Citera
2022-04-05, 06:07
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Nej finns massor av videos både på lik samt vittnesmål från folk som känner de döda från olika nyhetskällor på youtube.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vill du se blod? Här har du:

3 döda personer:
https://www.promoteukraine.org/wp-content/uploads/2022/04/bucha-massacre.png

1 har nu flyttats. Man ser nu tydligt blod:
https://hellasjournal.com/wp-content/uploads/2022/04/220404040624_BUCHA-UKRAINE02-NEKROI.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är inte högsommar i Homs, utan vinter i Ukraina. De tjocka kläderna döljer mycket och även slasket på gatorna.

Att allt skulle handla om statister och någon koordinerad västlig fejk njuus-maskin känns inte troligt.

Det finns journalister från många länder som berättat om vad de sett. Tror inte att de norska skulle köra ren lögn.

Är mer övertygad nu. Fuck . . . det är riktigt illa
Varför gjorde de så? Man trodde ju att ryska fotsoldater var lågt motiverade och lite snälla.
Citera
2022-04-05, 06:08
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Kommer mer och mer information fr staden Bucha som befriades av UAF fr ryssäcklen. Massgravar, avrättade på gator, våldtagna och mördade kvinnor. Ryssvinen gjorde samma sak där som efterbliven lillebror gjorde i Srebrenoca. Så putler bör gå samma väg som Milosevic nu.

https://www.bbc.com/news/world-europe-60967463
När "massakern" bevisas som påhittad, vilket den i stort sett redan gjorts, kommer du då erkänna att du hade fel?
MSM kommer ju inte direkt skylta med det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in