2022-04-05, 06:10
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Absolut. Krigsbrott bör undersökas hos båda parterna. Men det är heller inte så märkvärdigt att fokus ligger på parten som angrepp. Får nog medge att jag har mer förståelse för moralupplösning oss ukrainska styrkor när deras land blir angripet. Deras barn dör, befolkning flyr osv.

Självklart är det ju ryssarna som har begått krigsbrotten eftersom dom är i ett annat land! vilka civila byggnader ska Ukraina bomba? vilka civila ska dom mörda/våldta? dom är ju för fan i sitt eget land
Citera
2022-04-05, 06:20
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Öh?
Borgmästare i massgrav?
Buchas borgmästare uttalade sig senast den 31/3, när ryssarna drog sig tillbaka. Hamnade han i en massgrav efter det eller? Har staden flera borgmästare? Varav den ena blev krigsbrottad till döds?

Men ok, om det nu finns massgravar så låter ju i det i alla fall som en rimlig story, till skillnad från vissa av grejerna vi hörde tidigare. Sen får vi se vilka ytterligare bevis som framkommer, och vem som kan tänkas ligga bakom.
Men om du inte ens vet om massgraven bakom kyrkan eller att borgmästaren i Motyzhyn som ligger någon mil från Bucha och hans familj fördes bort av ryska soldater och hittades skjutna i en grop, så var gör du ens här och försöker diskutera? Du vet ju inte ett skit!?
Citera
2022-04-05, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkkarusell
Ja de började ju för fan utreda krigsbrott innan något ens hade uppdagats. Dessutom så har det begåtts krigsbrott från andra sidan med, ska de inte utredas på samma premisser? Eller kanske tycker du det är okej att tortera bakbundna soldater för att de invaderade först? Kan du definiera krigsbrott för mig? Det verkar som folk här på fb har en jävla olika uppfattning om vad det är.
Som sagt din tidigare posthistorik visar att du ej är så noga att granska eller ifrågasätta när de kmr videos å bilder ifrån Kreml.
Citera
2022-04-05, 06:22
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Länka källa t 31/3

"Tack på förhand", eller nåt sånt, brukar man väl säga?

Men ok chefen, ska bli!
Du har bråttom att skriva flera anti-Putin inlägg och har inte tid med några artighetsfraser.

Här är källan, från sanningsministeriet självt, Ukrinform:
https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3445989-bucha-liberated-from-russian-invaders-mayor.html
Citera
2022-04-05, 06:28
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkkarusell
Ja de började ju för fan utreda krigsbrott innan något ens hade uppdagats. Dessutom så har det begåtts krigsbrott från andra sidan med, ska de inte utredas på samma premisser? Eller kanske tycker du det är okej att tortera bakbundna soldater för att de invaderade först? Kan du definiera krigsbrott för mig? Det verkar som folk här på fb har en jävla olika uppfattning om vad det är.
Hur många kvinnor och barn har blivit våldtagna och mördade i Ryssland? Hur många ryssar har dött i sitt land?
Ryssland världens största land har anfallit ett betydligt mindre land och du har mage att försvara ryssarna? Hur kan du se dig själv i spegeln?
Citera
2022-04-05, 06:33
Medlem
fitz-humes avatar
Den ryska regimens bortförklaring av sina dåd är löjeväckande och visar vilka sanna ynkryggar de är. Samma typ av agerande som vid utredningen av nedskjutningen av MH17.

Dags för mer omfattande vapenleveranser med tyngre vapen såsom stridsflygplan och långdistansdrönare. Helst också en insats av fredsbevarande trupper för att förhindra fler massakrer på civila. Vissa är rädda för att det ska leda till ett nytt världskrig, men det är ju redan på gång. Ukraina är bara början. Vi har sett att Putin är beredd på att gå hur långt som helst. Han måste stoppas innan han får mersmak.

Tyskland måste ta sitt ansvar för sina egna misstag och införa elransonering. Fullständig handelsbojkott är ett naturligt steg härnäst.
Citera
2022-04-05, 06:33
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Men om du inte ens vet om massgraven bakom kyrkan eller att borgmästaren i Motyzhyn som ligger någon mil från Bucha och hans familj fördes bort av ryska soldater och hittades skjutna i en grop, så var gör du ens här och försöker diskutera? Du vet ju inte ett skit!?

Jag diskuterar vad fan jag vill.

Och jag har inte tid att läsa allt om allt. Särskilt inte när 90% är propaganda med noll, eller mycket liten, anknytning till verkligheten.

Jag vill påstå att du inte heller vet vad som har hänt i "Motyzhyn". Du har bara läst nåt som antyder att ryssarna har grävt ner folk i massgravar, eller vad det nu kan röra sig om. Din russofobi och förutfattade meningar fyller i fakta-luckorna och tio minuter senare röjer du runt som en tjur på nätet och domderar över alla som inte "vet" allt som du "vet".

Istället för att köra töntig härskarteknik, så uppmanar jag dig att länka till information som du eventuellt tycker att jag kan ha nytta av. Citera gärna lämpliga avsnitt ur artiklar du länkar. Och förklara vad du själv dragit för slutsatser.

Om du kör raka puckar mot mig så får du raka puckar tillbaka. Om du presenterar nåt som är vettigt så är jag beredd att omvärdera saken.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-04-05 kl. 06:37. Anledning: grammatik
Citera
2022-04-05, 06:37
Medlem
Märkligt fenomen detta...
Precis som vid ”covidiotin”, vaxxers mot antivaxxers!

Fakemedia har en närmast otrolig förmåga att PARTISERA, dvs vända ”grupper” mot varandra, istället för att SAKLIGT INFORMERA!!

Hur är det i detta ”upplysta” samhälle ENS MÖJLIGT att få så diametralt olika uppfattningar om samma händelse/skeende...?!?!?
Citera
2022-04-05, 06:41
Medlem
Citat:

Men ok chefen, ska bli!
Du har bråttom att skriva flera anti-Putin inlägg och har inte tid med några artighetsfraser.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3445989-bucha-liberated-from-russian-invaders-mayor.html
Din lilla orc.

Det är ju för fan inte den borgmästaren de hittat död,fy fan vad ägd du är.

https://www.reuters.com/world/europe/ukrainian-mayor-shows-dead-bodies-liberated-city-bucha-2022-04-03/
Citera
2022-04-05, 06:42
Medlem
Citat:

Men ok chefen, ska bli!

https://www.cbsnews.com/news/russia-accused-killing-ukraine-mayor-olga-sukhenko-family-motyzhyn-mass-grave/
Det är en en annan borgmästare din jävla fåne.
Citera
2022-04-05, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Märkligt fenomen detta...
Precis som vid ”covidiotin”, vaxxers mot antivaxxers!

Fakemedia har en närmast otrolig förmåga att PARTISERA, dvs vända ”grupper” mot varandra, istället för att SAKLIGT INFORMERA!!

Hur är det i detta ”upplysta” samhälle ENS MÖJLIGT att få så diametralt olika uppfattningar om samma händelse/skeende...?!?!?

Om man hävdar att allt är fake trots bilder från olika journalister, intervjuer med civilia, satellitbilder datert innan händelsen osv.
Ja vad är det då som skall få En på andra tankar? Vad skall till? Enda är väl att om man SJÄLV reser dit och ser.

Annars är det ett lost case att visa bevis för någon som inte vill tro på bevis oavsett orsak. Speciellt om man får betalt för att skriva mot de bevis som finns.
Citera
2022-04-05, 06:46
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Din lilla orc.

Det är ju för fan inte den borgmästaren de hittat död,fy fan vad ägd du är.

https://www.reuters.com/world/europe/ukrainian-mayor-shows-dead-bodies-liberated-city-bucha-2022-04-03/

Du är söt när du är arg.

Jag svarade på någon som sa att "borgmästaren" låg i massgrav, utan vidare detaljer. Eftersom tråden handlar om Bucha (eller Butja) så är det väl rimligt att utgå ifrån att det är Buchas borgmästare han pratade om.

Sen stormar du in och kräver källa, rosenrasande.
Nu fick du det. Så vad gnäller du över?
Att varken du eller han har förmåga att vara specifika med vad ni menar?
Jag kan bara beklaga att ni lider av den åkomman. Men inte göra mycket för att hjälpa er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in