2022-04-05, 13:02
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Om man vill ha fred och säkerhet, så får man göra kompromisser. Konstigare är det inte. Zelensky valde bort freden.

Men kan du skärpa dig för i helvete?
Man behöver väl inte vara något större fan till Zelensky, men Butja är inte hans ansvar. Det är ren slakt på civila.
Citera
2022-04-05, 13:02
Medlem
coconutoils avatar
"We know they are lying. They know they are lying. They know that we know they are lying. We know that they know that we know they are lying. And still they continue to lie."
- Alexander Solzhenitsyn
Senast redigerad av coconutoil 2022-04-05 kl. 13:20.
Citera
2022-04-05, 13:03
Medlem
Citat:
Om man vill ha fred och säkerhet, så får man göra kompromisser. Konstigare är det inte. Zelensky valde bort freden.

Nej, putain "valde bort freden" när han inledde sitt anfallskrig mot Ukraina (förlåt kamrat, jag menar förstås putains "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina).
Citera
2022-04-05, 13:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Och jag som trodde att det var Putin som valde bort freden, med sitt militära angrepp på Ukraina?
Citera
2022-04-05, 13:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
OK, för att vara extra tydlig. Skylten med de tre pilarna (vitt på blått) i en cirkel finns i höger bildkant. Men längre fram finns ingen rondell. Bara en platt refug. När de zoomar in ett lik som ska ligga till höger om rondellen så ser man snabbt att det inte finns någon sådan rondell just där.
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är ingen platt refug?? Det sitter en rondellskylt för att det är en rondell fattar du väl? Bara för att du inte kan se att det är en rondell betyder inte att det är en refug.

Kolla 0.39 in i klippet så ser du nog också att det är en rondell i filmen.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarV...eb2x&context=3

Jag tycker att det framgår ganska tydligt att det är en rondell i denna video:

(se 0:13 - 0:23)
https://www.youtube.com/watch?v=y1iLjVrPai8

Sen kan man undra varför de skulle ha en rondellskylt om det inte finns en rondell?
Citera
2022-04-05, 13:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Det jag vet är att Väst regelbundet utför false flags, statskupper i andra länder för att gynna dem ekonomiskt. Man ljuger nästan systematisk, allt från Covid till Hunter Biden, till 9/11 och Irak. Mot den bakgrunden så är det svårt att acceptera utan granskning den västerländska versionen.

För mig personligen känns det som att vi är i slutfase av det anglo-amerikanska-sionistiska imperiet som går ut på att skuldsätta länder, binda dem i omöjliga lån och exploatera dem ekonomiskt. När inte dem fogar sig så pratar man om regimskifte, tex det som händer i Pakistan.

Den perioden håller på når vägs ände nu menar jag, och väst kommer eventuellt bli en soptipp. Och detta är sista desperata försök från västs sida att försöka rädda det, det är min känsla.

Ok, du får skriva i konspirationsforumet då.

Här får vi nog ägna oss åt verkligheten så gott vi kan.

Det var synd att du inte tog till dig något av det jag skrev, eftersom det är en bra egenskap att kunna granska sig själv.

Kanske kan man sammanfatta med att varken dina eller mina ord är bevisade, och att du därför inte har någon anledning att skriva som du gjorde om borgmästaren och om fyra dagar.

Fundera över det.
Citera
2022-04-05, 13:13
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Sen kan man undra varför de skulle ha en rondellskylt om det inte finns en rondell?

Det här känns ju klart som ett försök att förvirra?
Citera
2022-04-05, 13:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Vill inte vara dryg men klart som fan det är en rondell.

Den där I-van-Toer är antagligen en nyttig idiot eller på något annat sätt blind för verkligheten.
Senast redigerad av Conception 2022-04-05 kl. 13:22.
Citera
2022-04-05, 13:21
Medlem
polisensbestiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Det här känns ju klart som ett försök att förvirra?

Ser ni inte rondellen till vänster??
Citera
2022-04-05, 13:22
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Öh?
Borgmästare i massgrav?
Buchas borgmästare uttalade sig senast den 31/3, när ryssarna drog sig tillbaka. Hamnade han i en massgrav efter det eller? Har staden flera borgmästare? Varav den ena blev krigsbrottad till döds?

Men ok, om det nu finns massgravar så låter ju i det i alla fall som en rimlig story, till skillnad från vissa av grejerna vi hörde tidigare. Sen får vi se vilka ytterligare bevis som framkommer, och vem som kan tänkas ligga bakom.

Skrev jag Butjas borgmästare? Du har helt missat en borgmästare död i en grop?
Citera
2022-04-05, 13:24
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag köper egentligen att de kan göra vad de vill. Störst och starkast bestämmer - det är helt enkelt så världen fungerar, oavsett vad man tycker om det. Det äckliga är svenska politikers medlöperi. Inte ett ord om att utvisa amerikanska diplomater, bojkotta amerikanska produkter, utreda krigsbrott eller störta amerikanska presidenter när de härjat runt i tex Irak. Istället hjälper man dem att tysta ned sina brott, tex genom kampanjen mot Assange. Ingen svensk politiker har opponerat sig mot USA sedan Palme kritiserade terrorbombningarna i Indokina, och sedan blev mördad som straff och varning till andra.

Nä istället vill man gå med i militärklubben och kanske få vara och mörda lite på en kant. Vi borde göra revolution
Citera
2022-04-05, 13:34
Medlem
humanlifes avatar
Väst skämmer ut sig med sina grundlösa anklagelser ännu en gång, när de beskyller Ryssland för morden i Bucha, utan att de har minsta bevis. Med tanke på att Ukraina har använt civila som mänskliga sköldar, så tror jag att de döda kropparna är civila som har hållits som gisslan och sedan avrättats.

Kiev är en korrupt regim som stöds av nazister och som har krigat mot sin egen befolkning i 8 år. De köper rakt av propagandalögner från Kiev, media granskar inte ens det som rapporteras. De kunde ha undvikit det här kriget med en enkel kompromiss.

USA har verkligen satsat på det här kriget mot Ryssland, nu är det all-in. Proxy-krigare begår krigsbrott, de använder civila som mänskliga sköldar och Väst sätter igång sanktioner som ingen sett maken till förr. Och som redan drabbar oss själva med högre priser.

De eskalerar hela tiden konflikten med lögner, nya sanktioner och varningar till länder som inte vill ställa upp. Ryssland försöker få till ett fredsavtal.

Det är så hysteriskt överdrivet att fakta har blivit irrelevant. All saklighet viftas bort, till och med i FNs Säkerhetsråd.
Väst tar varje chans de kan att skylla på Ryssland och Putin, Bucha är bara ett av många exempel och om Rysslands invändningar någon gång släpps fram i vår media, så tillbakavisas de direkt.

Väst har skapat en masspsykos som de flesta säkert trodde var osannolik. De skapar oro och ångest över hela världen, det är nog få som lyckas hålla sig opåverkade. Jag tror inte att Väst vinner något alls på det här vansinnet, tvärtom är det ju väldigt avslöjande. Världsledare beter sig som gangsters.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in