2022-04-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Internationella domstolen har inte gjort ngra underskningar p plats n. Det r fr tidigt att sl fast skuldfrgan. Politikerna visar vldigt dligt omdme nr de agerar utan bevis, det r hysteri.
FN: CIVILA HAR VARIT MLTAVLOR I BUTJA

Enligt Liz Throssell, talesperson fr FN:s kontor fr mnskliga rttigheter, pekar allt p att civila har varit direkta mltavlor i Butja, rapporterar nyhetsbyrn AFP.

Man skulle kunna hvda att det sker i en militr kontext, exempelvis att en byggnad trffats. Men det r svrt att se den militra kontexten nr en mnniska ligger p marken med en kula i huvudet, sger Throssell enligt nyhetsbyrn

Klla expressen.se
Citera
2022-04-05, 13:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och jag som trodde att det var Putin som valde bort freden, med sitt militra angrepp p Ukraina?
Du har allts inte sett att Tysklands Scholz hade ett frslag som Zelensky sa nej till?
Hade han sagt ja, s hade inte Ryssland haft ngon anledning att invadera.
Citera
2022-04-05, 13:39
Medlem
99 % av alla s.k. rysstroll som beklagar sig ver "juden" Zelenskij (Putin r frresten ocks jude) p Flashback r araber/muslimer. Tro inget annat.
Citera
2022-04-05, 13:46
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Vst skmmer ut sig med sina grundlsa anklagelser nnu en gng, nr de beskyller Ryssland fr morden i Bucha, utan att de har minsta bevis. Med tanke p att Ukraina har anvnt civila som mnskliga skldar, s tror jag att de dda kropparna r civila som har hllits som gisslan och sedan avrttats.

Kiev r en korrupt regim som stds av nazister och som har krigat mot sin egen befolkning i 8 r. De kper rakt av propagandalgner frn Kiev, media granskar inte ens det som rapporteras. De kunde ha undvikit det hr kriget med en enkel kompromiss.

USA har verkligen satsat p det hr kriget mot Ryssland, nu r det all-in. Proxy-krigare begr krigsbrott, de anvnder civila som mnskliga skldar och Vst stter igng sanktioner som ingen sett maken till frr. Och som redan drabbar oss sjlva med hgre priser.

De eskalerar hela tiden konflikten med lgner, nya sanktioner och varningar till lnder som inte vill stlla upp. Ryssland frsker f till ett fredsavtal.

Det r s hysteriskt verdrivet att fakta har blivit irrelevant. All saklighet viftas bort, till och med i FNs Skerhetsrd.
Vst tar varje chans de kan att skylla p Ryssland och Putin, Bucha r bara ett av mnga exempel och om Rysslands invndningar ngon gng slpps fram i vr media, s tillbakavisas de direkt.

Vst har skapat en masspsykos som de flesta skert trodde var osannolik. De skapar oro och ngest ver hela vrlden, det r nog f som lyckas hlla sig opverkade. Jag tror inte att Vst vinner ngot alls p det hr vansinnet, tvrtom r det ju vldigt avsljande. Vrldsledare beter sig som gangsters.

Vi vet att du sjlv vet att du ljuger. Lste bara frsta meningen. Ditt jvla smuts!
Citera
2022-04-05, 13:47
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Vst skmmer ut sig med sina grundlsa anklagelser nnu en gng, nr de beskyller Ryssland fr morden i Bucha, utan att de har minsta bevis. Med tanke p att Ukraina har anvnt civila som mnskliga skldar, s tror jag att de dda kropparna r civila som har hllits som gisslan och sedan avrttats.

Kiev r en korrupt regim som stds av nazister och som har krigat mot sin egen befolkning i 8 r. De kper rakt av propagandalgner frn Kiev, media granskar inte ens det som rapporteras. De kunde ha undvikit det hr kriget med en enkel kompromiss.

USA har verkligen satsat p det hr kriget mot Ryssland, nu r det all-in. Proxy-krigare begr krigsbrott, de anvnder civila som mnskliga skldar och Vst stter igng sanktioner som ingen sett maken till frr. Och som redan drabbar oss sjlva med hgre priser.

De eskalerar hela tiden konflikten med lgner, nya sanktioner och varningar till lnder som inte vill stlla upp. Ryssland frsker f till ett fredsavtal.

Det r s hysteriskt verdrivet att fakta har blivit irrelevant. All saklighet viftas bort, till och med i FNs Skerhetsrd.
Vst tar varje chans de kan att skylla p Ryssland och Putin, Bucha r bara ett av mnga exempel och om Rysslands invndningar ngon gng slpps fram i vr media, s tillbakavisas de direkt.

Vst har skapat en masspsykos som de flesta skert trodde var osannolik. De skapar oro och ngest ver hela vrlden, det r nog f som lyckas hlla sig opverkade. Jag tror inte att Vst vinner ngot alls p det hr vansinnet, tvrtom r det ju vldigt avsljande. Vrldsledare beter sig som gangsters.

Nja du verkar ha krupit upp i ditt egna rvhl i jakt p sanningen fr du rabblar mest hstdynga. Nu r du nog ingen hst men att du helt avvisar alla vittnesml kan kanske bero p att du har problem med att processa och frst mnsklig kommunikation?

Grosnyj, Aleppo och nu Ukraina. Putin och de ryska svinen till soldater skmmer ut sitt land n en gng. Ett gng mrdare r vad de r. Plundrar, dricker sprit och skjuter civila som frsker ta sig till sjukhuset.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-utanfor-kiev

https://youtu.be/sEjt7eL6tZk
Citera
2022-04-05, 13:49
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duck-Lips
99 % av alla s.k. rysstroll som beklagar sig ver "juden" Zelenskij (Putin r frresten ocks jude) p Flashback r araber/muslimer. Tro inget annat.

Osker p det. Deras svenska r fr bra. Eller, fr lslig, kanske r en bttre beskrivning. Det r nog mycket kids som bara r arga p vrlden. Visst har folk haft anledning att vara anti vstmedia mnga gnger. Men inte denna gng.
Citera
2022-04-05, 14:01
Medlem
Citat:
Och jag som trodde att det var Putin som valde bort freden, med sitt militra angrepp p Ukraina?
Tror du p allvar att Putin bara fick fr sig att invadera Ukraina fr skoj skull?
Senast redigerad av K1ngen 2022-04-05 kl. 14:04.
Citera
2022-04-05, 14:03
Medlem
Som jag skrivit i inlgg 918 har nationella polisen Safari lagt upp en film p YouTube dr man kr runt i Bucha 2 april, flyttar p bilar och pratar med folk. Man skickar ocks upp en drnare, om det r fr att f en verblick ver staden m vara osagt, men ingen skymt av de lik som nu sgs vara offer fr ryssarna. I brjan av filmen ligger en dd soldat p hger sida, det r allt.

I den tillhrande texten skriver man att man brjat rensa omrdet frn sabotrer och medbrottslingar till ryska trupper samma dag. Hur rensningen gick till framgr inte, men det vanliga i sdana sammanhang r vl att man har ihjl folk? Man skriver ocks att Medborgare som fick utst ockupationens fasor hjlper polisen s mycket som mjligt. Angiveri?
https://www.youtube.com/watch?v=Z7yIyNBMpQY&t=2s

Kanske klcktes idn att str ut liken av dessa sabotrer och medbrottslingar under utrensningens gng och man bjd in ngra utvalda journalister till en sight seeing-tur lngs den utvalda gatan.

Ukrainarna r inte frmmande fr att producera propagandafilmer, vilket Gonzalo Lira visar vertygande hr:
https://www.youtube.com/watch?v=cp41QhVEFZQ

Lira kan vara lite lngrandig och sger sjlv att han gillar att prata, men det r inget tvivel om att ukrainarna har en inspelningsplats, dr tminstone fyra filmer spelats in fr olika ndaml i anslutning till kriget.
Citera
2022-04-05, 14:09
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Jag tycker att det framgr ganska tydligt att det r en rondell i denna video:

(se 0:13 - 0:23)
https://www.youtube.com/watch?v=y1iLjVrPai8

Sen kan man undra varfr de skulle ha en rondellskylt om det inte finns en rondell?

Jag backar. I den videon du lnkade till s finns det en rondell dr. Vilket betyder att just den biten av videon r intakt och inte klippt. Rtt ska vara rtt (vilket vst aldrig erknner t andra hllet).

S frgan kvarstr. Vad r det fr folk som lter lik ligga kvar p gator i flera veckor? Oavsett baneman/mn? Inte kristna iallafall. Vi leker med tanken att liken r minerade. D tar man en lng pinne eller trdgren och petar/lyfter p liket. Smller det inte s kan man ta vederbrande till begravning i jord direkt. Detta har inte skett mellan den 30 mars och 3 april (eller 31 mars och 4 april).
Citera
2022-04-05, 14:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Som jag skrivit i inlgg 918 har nationella polisen Safari lagt upp en film p YouTube dr man kr runt i Bucha 2 april, flyttar p bilar och pratar med folk. Man skickar ocks upp en drnare, om det r fr att f en verblick ver staden m vara osagt, men ingen skymt av de lik som nu sgs vara offer fr ryssarna. I brjan av filmen ligger en dd soldat p hger sida, det r allt.

Kanske klcktes idn att str ut liken av dessa sabotrer och medbrottslingar under utrensningens gng och man bjd in ngra utvalda journalister till en sight seeing-tur lngs den utvalda gatan.

Nu r du nog ute och cyklar... Se hr:

1. Hr finns en video filmad 1:a april med mnga lik: https://www.youtube.com/watch?v=sVigEgdC9Iw

2. Satellitbilder visar att liken legat lng tid i omrdet, ibland i flera veckor: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...i-flera-veckor
Citera
2022-04-05, 14:16
Medlem
Citat:
Nu r du nog ute och cyklar... Se hr:

1. Hr finns en video filmad 1:a april med mnga lik: https://www.youtube.com/watch?v=sVigEgdC9Iw

2. Satellitbilder visar att liken legat lng tid i omrdet, ibland i flera veckor: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...i-flera-veckor

Du menar att Ukrainas nationella polis r s diskret att man inte vill visa ryssarnas nidingsdd?
Citera
2022-04-05, 14:19
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisensbestis
Ser ni inte rondellen till vnster??

ok grejen r vl den att jag inte orkar fokusera p rondeller.
Jag tror ju inte bilderna r fejkade eller manipulerade s tar mig rtten att inte fokusera p rondeller. Mr redan skit av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in