2022-04-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wertyn
Jag försöker förstå. En grupp människor hävdar bestämt att det Ryssland säger i den här frågan stämmer. Punkt slut och ingen tveksamhet eller ifrågasättande kring dessa påståenden. Däremot så hävdar dom att varenda journalist, vittne, myndighet, organisation osv från väst sysslar med desinformation och propaganda. Hur kan man så starkt ifrågasätta varenda bevis från den ena sidan, till den grad att man inte litar på något eller någon över huvud taget medan man inte ifrågasätter sin egen sida ens det minsta? I det här fallet så finns det ju mängder med oberoende fakta som talat för att det är Ryssland som gjort detta.

Jag tycker det är hälsosamt att vara källkritisk och inte svälja nyheter direkt innan det verifierats, men det här har ju gått till en sådan överdrift. Jag förstår inte hur vissa kan ha tappat tron på exakt hela samhället. Det måste vara jättejobbigt att inte våga lita på någon myndighet, ja något över huvud taget som bygger upp vår värld.

Helt ärligt så tror jag det är för att, rysstrollen argumenterar med de normala människorna, dvs de som vågar tänka fritt och vara källkritiska, när de sedan kommer med sina påståenden så inser man att dom är så tröga så de spelar ingen roll om man argumenterar med de eller inte. När man väl slutar svara tror de att de har vunnit argumentationen, och de indoktrineras ännu mer själva.

De är ironiskt men de finns i alla länder, man blir chockad. Trollen älskar ryssarna du och deras våldtäksfasoner, tills den dagen ryssen är hemma och knackar på och ger de samma omgång.

Jag uppskattar alla ni normala som får dialog här inne, de bästa vore dock att inte ens svara på retardsen, även om/de gånger ni motbevisar påståendena osv så lär trollen ändå inte erkänna de. Bäst att slösa all för mkt energi på dom.
Citera
2022-04-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Och detta vet du, lille snille?
ja ty jag levde då judarna berättade sanning efter kriget och då de flesta judiska skolkamrater till min mamma kom hem efter kriget! Men hjärntvättad av judiska massmedier är du va?? Judarna skrattar och har makten både över Sverige och västvärlden - därför är det sådant ramaskri när ryssarna vill ta tillbaka sitt gamla land Ukraina och accepterar inte det dummas EU och usa humanitära ,perversa och globalistiska syn på världen! Det gör Asien inte heller och västvärlden representerar bara 10% av världens befolkning (gud ske lov)
Citera
2022-04-05, 12:15
Medlem
Det här verkar ju fått en lite konstig vändning: Delar av anklagelsen om systematiskt dödande under ockupationen verkar ha debunkats - i ett led att debunka ryssens historia.

Tydligen ska många kroppar ha dykt upp senast 11:e Mars. Alltså i samband med att ryssen först tog över staden.

https://www.nytimesn7cgmftshazwhfgzm37qxb44r64ytbb2dj3x62d 2lljsciiyd.onion/2022/04/04/world/europe/bucha-ukraine-bodies.html
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-04-05 kl. 12:23.
Citera
2022-04-05, 12:17
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Ja, börjar bli trött på det intellektuella bottenskrapet med 0 HP här inne som ständigt kräver "källa?" så fort någon skriver något. Att 6 miljoner judar dog i holocaust, standardmjölk har 3% fett, sossarna har styrt Sverige under stora delar av 1900-talet, luft innehåller ca 21% syre och att Ryssarna våldtog tusentals kvinnor och flickor i Tyskland, det behöver ingen källhänvisning. Det vet alla.

Även om de upplever kriget själva hade dom tvivlat på sina egna ögon. Denna ”Tumidanda” skrev att offren i Balkan var placerade av CIA .. haha! Dessa troll verkar ha djupa problem med sig själva.
Senast redigerad av coconutoil 2022-04-05 kl. 12:43.
Citera
2022-04-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Zelensky offrar Ukraina och folket där. Det hade inte behövt bli något krig alls om Zelensky bara hade accepterat Scholz förslag.
Varför ska Zelensky acceptera förslag om Ukraina från någon tysk idiot? Det hade aldrig blivit krig om Ryssland inte hade börjat bomba. Snacka om att skylla på offret.
Citat:
Läs trådar här, t ex den som handlar om fake news.
Suck... Nej jag tänker inte läsa några trådar när du säger att svensk tv sprider propaganda. Kan du inte bara säga vilket program etc som det har hänt i? Om du nu vet att propaganda sprids så borde det vara ganska lätt att säga vilket program (gärna datum och ca tid) och om vad. Men istället hänvisar du till någon jävla tråd.

Jag tänker inte svara på dina frågor om det jag påstår, det ska någon annan göra - Humanlowlife
Citera
2022-04-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ja, börjar bli trött på det intellektuella bottenskrapet med 0 HP här inne som ständigt kräver "källa?" så fort någon skriver något. Att 6 miljoner judar dog i holocaust, standardmjölk har 3% fett, sossarna har styrt Sverige under stora delar av 1900-talet, luft innehåller ca 21% syre och att Ryssarna våldtog tusentals kvinnor och flickor i Tyskland, det behöver ingen källhänvisning. Det vet alla.

Sannolikt över hundra tusen. Många dog av komplikationerna efteråt (förblödde, svåra infektioner, osv. Och självmord). Även västsoldater våldtog tyska kvinnor, men inte i den omfattningen.

Jag tillhör dem som tyckte omvärlden reagerade för snabbt på bilderna från Butja, d.v.s att politiker i Väst fördömde innan det hunnit utredas vad som hänt. Det kan låta krasst men det räcker aldrig med bilder. Men det råder inga tvivel om att det är ryska militärer som gått bärsärk, journalister har varit på plats, vittnesmål insamlats. Det övergripande ansvaret är Putins, men man måste även ta reda på vilket förband och vilken befälhavare som härjade i Butja.
Citera
2022-04-05, 12:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ryssarna på riktigt bästa förband är alla de olika grenarna av Spetsnaz. Dessa är inte ens i närheten av att sättas in just nu.

Just dessa du beskriver ovan kanske (förmodligen) hade Kiev som slutmål men de var ju aldrig en del av slutmålet i sådana fall. Varför har folk börjat fly från Kramatorsk med omnejd om det riktiga slaget inte skulle äga rum i västra Donbas?
Spetznaz (specialförband) har redan verkat över hela operationen. De har även blivit dödade på lite olika ställen. Har de inte satts in säger du? Lite intressant att höra vilka belägg du har för det förutom att ljuga.

Det fetade går inte att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
OK, för att vara extra tydlig. Skylten med de tre pilarna (vitt på blått) i en cirkel finns i höger bildkant. Men längre fram finns ingen rondell. Bara en platt refug. När de zoomar in ett lik som ska ligga till höger om rondellen så ser man snabbt att det inte finns någon sådan rondell just där.
Det är ingen platt refug?? Det sitter en rondellskylt för att det är en rondell fattar du väl? Bara för att du inte kan se att det är en rondell betyder inte att det är en refug.

Kolla 0.39 in i klippet så ser du nog också att det är en rondell i filmen.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/twdyzh/satellite_images_from_bucha_for_especially_gifted/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Senast redigerad av Conception 2022-04-05 kl. 12:28.
Citera
2022-04-05, 12:27
Avslutad
Börjar bli dags för ryssråttorna i tråden att presentera lite jävla bevis och inte slänga upp vad ni protesterar mot som en jävla femåring i trotsåldern.
Citera
2022-04-05, 12:29
Avstängd
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Sannolikt över hundra tusen. Många dog av komplikationerna efteråt (förblödde, svåra infektioner, osv. Och självmord). Även västsoldater våldtog tyska kvinnor, men inte i den omfattningen.

Jag tillhör dem som tyckte omvärlden reagerade för snabbt på bilderna från Butja, d.v.s att politiker i Väst fördömde innan det hunnit utredas vad som hänt. Det kan låta krasst men det räcker aldrig med bilder. Men det råder inga tvivel om att det är ryska militärer som gått bärsärk, journalister har varit på plats, vittnesmål insamlats. Det övergripande ansvaret är Putins, men man måste även ta reda på vilket förband och vilken befälhavare som härjade i Butja.

Exakt så. Jag var också lite tveksam först, utplacerade kroppar för journalister och en skådespelar-president som dyker upp vid exakt rätt tillfälle. Men med veckogamla satellitbilder med samma lik på gatan och närbilder på döda, torterade och våldtagna inne i hus så är det nog tyvärr sant.
Citera
2022-04-05, 12:41
Medlem
Citat:
Zelensky offrar Ukraina och folket där. Det hade inte behövt bli något krig alls om Zelensky bara hade accepterat Scholz förslag.

Ja kamrat! Allt ont är Zelenskys fel! Om han bara hade accepterat putains överhöghet så hade allt varit frid och fröjd!

Men varför stanna där? Om bara de allierade inte hade motsatt sig den Böhmiske korpralens rättmätiga krav på "lebensraum", utan istället "valt freden" så hade det inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, men det är väl inte mer än rätt)?
Citera
2022-04-05, 12:41
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Exakt så. Jag var också lite tveksam först, utplacerade kroppar för journalister och en skådespelar-president som dyker upp vid exakt rätt tillfälle. Men med veckogamla satellitbilder med samma lik på gatan och närbilder på döda, torterade och våldtagna inne i hus så är det nog tyvärr sant.

Jag var också tveksam, även för att många bilderna är av utbrända ryska tanks.
Typ: "se här hur ryska armén har förstört i Butja". Men bilderna är av ryska tanks som bombats av ukrainska drönare. Säger alltså inte att det var fel att bomba tanksen. Men om man vill illustrera ryska arméns övergrepp på Butja, titta så det ser ut, och illustrerar med brända ryska tanks?
Tänkte så här att det kan ju vara ryssar i massgravarna lika gärna som ukrainare?

Det andra var bilden av cyklisten. Så svårt att fatta att en soldat skjuter ihjäl en cyklist sådär bara.
Verkar så jävla irrationellt. Trodde han att cyklisten var nazist? Eller hade de order att döda så många civila som möjligt?

Det tredje var att det verkade konstigt att liken fick ligga kvar så länge. Men det kan väl bero på att ukrainarna inte vågade sig ut på gatorna medan galningarna sköt vilt omkring sig.
Så jag tänkte att det kändes lite fejk det hela. Men nu har man läst vittnen och det verkar faktiskt varit rena massakern på civila. Man vill väl inte tro det värsta. Det är för hemskt.
Citera
2022-04-05, 12:56
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! Allt ont är Zelenskys fel! Om han bara hade accepterat putains överhöghet så hade allt varit frid och fröjd!

Men varför stanna där? Om bara de allierade inte hade motsatt sig den Böhmiske korpralens rättmätiga krav på "lebensraum", utan istället "valt freden" så hade det inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, men det är väl inte mer än rätt)?
Om man vill ha fred och säkerhet, så får man göra kompromisser. Konstigare är det inte. Zelensky valde bort freden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in