Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-04, 10:51
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där har jag svarat på. Vi kommer att gå in mer kallt krig.

Nu borde det råda full aktivitet i FN, som det gjorde tidigare under Irakkrigen. Men våra politiker är köpta, spelar med och skickar vapen istället för att kräva eld upphör.

Vad är alternativet? Att låta Ryssjäveln få som de vill?
Citera
2022-04-04, 10:53
  #74
Medlem
Trollet420s avatar
Går vi med i Nato kommer vi få skicka våra barn till usas menlösa krig. Kan tänka mig att det kostar ganska mycket med..
Citera
2022-04-04, 10:54
  #75
Medlem
Songbird-84s avatar
Nej
Citera
2022-04-04, 10:54
  #76
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Vad man än tycker i frågan är det i alla fall fel att i panik ta ett sådant omfattande beslut snabbt och mitt under pågående konflikt och utan en ordentlig politisk och demokratisk debatt som involverar svenska folket på något sätt.

Många vill skyndsamt få in Sverige i Nato och överge en mycket gammal hållning av alliansfrihet, antagligen av rädsla att opinionen för ett medlemskap som framstår gynnsam nu skall svänga.

Men ett så omvälvande beslut måste beredas tid och eftertanke och lugn, och det finns i nuläget inget sådant i utrikes- och säkerhetspolitik med Rysslands angreppskrig mot Ukraina.
Citera
2022-04-04, 10:57
  #77
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad är alternativet? Att låta Ryssjäveln få som de vill?
Nej. Det är det som FN skall motarbeta. Just nu gör ingen några allvarliga diplomatiska försök.
Det skall skapas koalitioner som gjordes under Irakkrigen. (Fast WMD var falsk orsak. - Väst är ju lika lömska.)

Ryssland och USA samarbetar och lurar in länderna under sitt inflytande.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-04 kl. 11:01.
Citera
2022-04-04, 11:01
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Det är det som FN skall motarbeta. Just nu gör ingen några allvarliga diplomatiska försök.
Det skall skapas koalitioner som gjordes under Irakkrigen.

Ryssland och USA samarbetar och lurar in länderna under sitt inflytande.

Det har gjorts otaliga diplomatiska försök gentemot Ryssland men de förstår endast militärt språkbruk.
Citera
2022-04-04, 11:01
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Går vi med i Nato kommer vi få skicka våra barn till usas menlösa krig. Kan tänka mig att det kostar ganska mycket med..
Det stämmer inte.
Citera
2022-04-04, 11:03
  #80
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det har gjorts otaliga diplomatiska försök gentemot Ryssland men de förstår endast militärt språkbruk.
Nej det görs inte. Det handlar om vad man läser i större media. Det måste ske dagligen. FN skall vara på tårna 24/7 i denna situation.

Jag gjorde även en edit:
Väst är ju lika lömska. Se hur Weapons of Mass Destruction fantiserades ihop.

Det är FN som skall klara detta.

man gör en koalition som under det första Irakkriget.

Ukraina skall inte kriga för oss. Andra länder skall hjälpa till.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-04 kl. 11:08.
Citera
2022-04-04, 11:05
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Vi har tillsammans med Finland spöat ryssen många gånger förut, vad är det egentligen som har förändrats bortsett från att vi inte har lika många mannar i försvaret?
OK,-jag fattar, Sverige spöade ryssen på 1700-talet vilket gör att vi vinner ensamma över dom i 2022.
Ett problem kvarstår: -Sverige kan inte längre utkämpa sina krig till sista finne,-Finland är ju inte längre en del utav Sverige.
__________________
Senast redigerad av emtor 2022-04-04 kl. 11:09.
Citera
2022-04-04, 11:05
  #82
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Personligen kommer jag inte att rösta på ett parti som vill att vi går med i NATO. Om det innebär att jag måste rösta på V eller MP, så får det bli så. Räddningen är kanske att Partiet Nyans är motståndare till ett NATO-medlemskap.
Partiet Nyans är mot NATO. Vi vill istället arbeta för att bilda en europeisk militärallians.
Citera
2022-04-04, 11:08
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Partiet Nyans är mot NATO. Vi vill istället arbeta för att bilda en europeisk militärallians.

Hur lång tid kommer det att ta? -400 år?
Citera
2022-04-04, 11:09
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej det görs inte. Det handlar om vad man läser i större media. Det måste ske dagligen. FN skall vara på tårna 24/7 i denna situation.

Jag gjorde även en edit:
Väst är ju lika lömska. Se hur Weapons of Mass Destruction fantiserades ihop.

Det är FN som skall klara detta.

man gör en koalition som under det första Irakkriget.

Att få till stånd en diplomatisk lösning med en diktator i Ryssland är fruktlöst. Då behövs en försvarsallians exempelvis som när fredsbevarande styrkor gick in i forna Jugoslavien vilket var ett samarbete mellan NATO och FN.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback