2022-03-31, 12:45
Avslutad
Angela Praxedes: "Inget med Robinson kunde skrämma mig"

Till vardags lever hon i Öjebyn där hon lever bland höns, barn och hundar.
Och berättar sin resa från fattigdom till "tv-kändis"
För dem som är nyfiken, logga in konto: https://kuriren.nu/bli-prenumerant/artikel/r1ekxdpl
2022-03-31, 12:49
Medlem
Daniel_s85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Den där tävlingen går inte ut styrka utan balans och timing i armarna som håller i varandra
Ett tips! Spela upp del 8 av Gränslandet igen på TV4 Play och spola fram till 13:20, du kan dra den i repris några gånger om du har dålig syn. Tydligare läggmatch än så blir det inte.

Balans och timing i armarna?
Balans och styrka möjligtvis.
2022-03-31, 12:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Är stolt över Hayes, som gör det ärofyllda och står för sitt ord. Robinson är ett spel, man kan tycka vad man vill om att luras osv. Mattias gamblade på att Hayes skulle välja Tornet, men Hayes var under ingen obligation att göra det. Jag hade godtagit hans beslut att välja dödsdansen, även om det vore fulspel - det är Robinson trots allt. Ändå är han the bigger man och följer sitt samvete, och lägger sig mot Mattias. Blev själv rörd, Hayes har verkligen ett stort hjärta. Mycket fint att se.

Sedan tror jag att Anders överraskning imorgon kommer vara större än vi anar. Det har skett en del avhopp i Robinson, och det förstör för produktionen. Jag tror Gränslandet agerar som en buffert mot oförutsedda avhopp, så jag hade inte blivit förvånad om allihop fick komma in i Robinson, faktiskt. Som jag läste någon säga nyss så vet vi alla hur utsatta de som kommer utifrån är, de blir typ utröstade direkt. Att två gränsländare får joina varje lag skulle ge dem bättre odds att få stanna kvar. Men det är nog mest bara vad jag önskar.. Vill sååå gärna att Hayes ska komma in imorgon!
Hayes är en falsk fitta!

Hans krokodiltårar var bara fejk. Han fick ett ultimatum; att förlora mot Matthias eller bli diskad och kastas ut från Robinson. Detta för att han uttalat hot mot Matthias. "Jag ska göra allt i min makt för att göra dig illa" sa han inför rullande kamera. Det är olaga hot och straffbart.

Så att han skulle "ångrat sig" och "hade dåligt samvete" var bara bullshit.

Informationen kommer från en 100% säker källa inom/nära produktionen. Ber om ursäkt om detta redan varit uppe. Har inte följt tråden, och fick reda på detta först idag.
Senast redigerad av Flor-Ida 2022-03-31 kl. 13:05.
2022-03-31, 13:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Ett tips! Spela upp del 8 av Gränslandet igen på TV4 Play och spola fram till 13:20, du kan dra den i repris några gånger om du har dålig syn. Tydligare läggmatch än så blir det inte.

Balans och timing i armarna?
Balans och styrka möjligtvis.
Du fattar inte så det är ingen mening att förklara grenen för dig.
Varför valde Hays att tävla? Varför valde Hays att inte bara släppa det han balanserade direkt?
Det hade varit det tydligaste sättet, nä han skulle tävla med tvivelaktigt resultat för han trodde likt dig att grenen handlade styrka.
2022-03-31, 13:40
Medlem
Produktionens planer rubbas nog ordentligt med alla som försvinner i förtid.

2022-03-31, 13:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Gränslandet del 8
.
Gränslandet del 8
2022-03-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hayes är en falsk fitta!

Hans krokodiltårar var bara fejk. Han fick ett ultimatum; att förlora mot Matthias eller bli diskad och kastas ut från Robinson. Detta för att han uttalat hot mot Matthias. "Jag ska göra allt i min makt för att göra dig illa" sa han inför rullande kamera. Det är olaga hot och straffbart.

Så att han skulle "ångrat sig" och "hade dåligt samvete" var bara bullshit.

Informationen kommer från en 100% säker källa inom/nära produktionen. Ber om ursäkt om detta redan varit uppe. Har inte följt tråden, och fick reda på detta först idag.

Det låter troligt, jag uppmärksammade också hoten och undrade om de inte var tillräckligt för att bli diskad. Han borde ha blivit diskad, istället får han en extra chans att ta sig in i Robinson trots att han förlorade (Varken Linn, Mattias eller Anna har fått vara med och tävla när de har förlorat). En annan sak som kan tyckas märkligt är när han och Jani skulle tävla, så kom det in ett brev om att ingen skulle åka ut (det var stora odds att Hayes skulle förlora i hänga tävlingen). Förstår inte varför produktionen vill ha med Hayes så otroligt mycket, de andra i gränslandet är minst lika intressanta i tv.

Med pinsamt av Hayes att försöka rädda situationen, att han inte är en sån person och att han tänkte på sin son.. väldigt falskt. Hade inga problem med att han lurade Mattias (för det är ett spel) men de där hoten borde ha lett till en hemresa.
2022-03-31, 14:12
Medlem
gränslandet spoilade söndagsavsnittet:

2022-03-31, 14:24
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Det låter troligt, jag uppmärksammade också hoten och undrade om de inte var tillräckligt för att bli diskad. Han borde ha blivit diskad, istället får han en extra chans att ta sig in i Robinson trots att han förlorade (Varken Linn, Mattias eller Anna har fått vara med och tävla när de har förlorat). En annan sak som kan tyckas märkligt är när han och Jani skulle tävla, så kom det in ett brev om att ingen skulle åka ut (det var stora odds att Hayes skulle förlora i hänga tävlingen). Förstår inte varför produktionen vill ha med Hayes så otroligt mycket, de andra i gränslandet är minst lika intressanta i tv.

Med pinsamt av Hayes att försöka rädda situationen, att han inte är en sån person och att han tänkte på sin son.. väldigt falskt. Hade inga problem med att han lurade Mattias (för det är ett spel) men de där hoten borde ha lett till en hemresa.
Jag tycker också att Hayes skulle blivit utkastad direkt efter såna hot. Men pga de många avhoppen/sjukfallen fick han vara kvar.
2022-03-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Fyfan vad segt att torska med 1.5 kg gräs i en rutinkontroll. Lär ju inte vara ofta såna sker på tågen. Men ofattbart klantigt att inte vakuumpacka sina varor. Kanske var folk på tåget som larmade om det stank cannabis i kupén. Osmart och tråkigt, verkade vara en rätt skön person.

Fast det var ju vakuumförpackat i mindre påsar (bild), som sedan låg i dubbla dykarväskor. 1,5kg grönt döljer du inte från hundar hur mycket du än packar.
Senast redigerad av ittepa 2022-03-31 kl. 14:34.
2022-03-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag tycker också att Hayes skulle blivit utkastad direkt efter såna hot. Men pga de många avhoppen/sjukfallen fick han vara kvar.

Tycker att den som skapar dessa projekt måste få sparken och ersättas, de måste vara beredda på att folk kan bli sjuka, gå emot reglerna eller bara hoppa av och då ska det finnas en plan för hur Robinson ska fortsätta. Om så över 50% av deltagarna försvinner så ska det finnas en plan.

Lite som förra året när de hittade godis i gränsländarnas väskor men lät dem vara kvar först. Sen skickade dem ut två för att en deltagare kom med något ultimatum, men produktionen lät Wilma vara kvar som hade ätit av maten från ica.

Sånt får inte ske, visar hur oseriöst allt är.
2022-03-31, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
gränslandet spoilade söndagsavsnittet:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här