2022-03-24, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Det saknas en Andreas Broman frn Sandviken, sedan i sndags.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...cken-i-javoriv

Fick hra fr ngra dagar sedan att han lever, han hade tappat sin telefon i kaoset.
Han har ingen som helst militr utbildning bakom sej och haltar kraftigt d han sedan tidigare har en skadad fot frn en bilolycka.
Citera
2022-03-24, 10:57
Medlem
Sladdarens avatar
Tycker det lter vanvettigt

Det r en sak att skydda sina grnser och angrnsande lnder till ukraina

Frgan r hur Rysslands styrande med Putin i spetsen ser p de att svenska soldater deltar i kriget med ukrainska soldater att skuta ryska soldater ? ven om bara 20 svenskar skickas dit eller frivilligt deltar

Vad fr det fr geopolitiska konsekvenser fr sverige som nation jnteemot ryssland nr vi knappast har ett bra frsvar idag. Det rcker med att man skickar vapen och annat till ukraina

Ryssland kan sinom tid mosa sverige p en vecka ifall de retar sig p att svenska soldater bjudigt p bevpnat direkt- motstnd allierat med ukrainarna. Dvs inte indirekt

Det tls att tnkas noga p vad nyttan skulle vara n onyttan med det. Ryssland r inte att leka med som vi vet
Citera
2022-03-24, 12:43
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonacer
Fick hra fr ngra dagar sedan att han lever, han hade tappat sin telefon i kaoset.
Han har ingen som helst militr utbildning bakom sej och haltar kraftigt d han sedan tidigare har en skadad fot frn en bilolycka.
Suicide by proxy mnne?
Citera
2022-03-28, 08:38
Medlem
Citat:

Hej vart har du hrt de ifrn ?

Ingen i hans familj eller vnner har hrt av han sedan atacken.
Citera
2022-03-28, 08:41
Medlem
Alla spekulationer om svenskar som blivit ddade eller srade verkar vara tagna ur luften fr vad jag frsttt r inga sdana inrapporterade.

n slnge ska allts alla frn Sverige vara vlbehllna, vare sig de r kvar i Ukraina eller sprang hem igen till Sverige efter att hrt lite smllar p nra hll.
Citera
2022-03-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Alla spekulationer om svenskar som blivit ddade eller srade verkar vara tagna ur luften fr vad jag frsttt r inga sdana inrapporterade.

n slnge ska allts alla frn Sverige vara vlbehllna, vare sig de r kvar i Ukraina eller sprang hem igen till Sverige efter att hrt lite smllar p nra hll.

Andreas Broman r fortfarande saknad efter attacken mot basen han befann sig p
Citera
2022-03-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer81
Andreas Broman r fortfarande saknad efter attacken mot basen han befann sig p

Okey, frstr. D ska jag hlla gonen ppna efter information ifall man inte lyckats att identifiera de som ddades i attacken.
Citera
2022-03-28, 18:56
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself

Alla fallna rapporteras som Ukrainare oavsett nationalitet.
Vad jag hrt skickades frivilligsoldater till fronten som kanonmat, men som allt annat ska detta tas med en nypa salt.
Citera
2022-03-28, 22:13
Medlem
Citat:
Hej vart har du hrt de ifrn ?

Ingen i hans familj eller vnner har hrt av han sedan atacken.

Hrde utav en p gymmet nr vi snackade och han sa att Andreas hade hrt av sej. Men det r ju ett tag sedan nu s mycket kan ju ha hnt sedan dess. Nn polare som han reste dit med drog hem direkt efter attacken men Andreas stannade kvar.

Men det r sjlvklart rykten.
Citera
2022-03-29, 08:40
Medlem
Citat:
Hrde utav en p gymmet nr vi snackade och han sa att Andreas hade hrt av sej. Men det r ju ett tag sedan nu s mycket kan ju ha hnt sedan dess. Nn polare som han reste dit med drog hem direkt efter attacken men Andreas stannade kvar.

Men det r sjlvklart rykten.

Stannade kvar ?

Har du nn sker klla p att han stannade kvar ?

Fr ingen jag pratat med sger att dom sett han sedan attacken. Utan han r frsvunnen sedan attacken. S om du har nn extremt sker klla p de du skriver, s vore de sknt fr bde mig och hans familj, vi r sjukt oroliga d vi inte hrt nnting sedan attacken mot basen
Citera
2022-03-29, 15:00
Medlem
Citat:
Stannade kvar ?

Har du nn sker klla p att han stannade kvar ?

Fr ingen jag pratat med sger att dom sett han sedan attacken. Utan han r frsvunnen sedan attacken. S om du har nn extremt sker klla p de du skriver, s vore de sknt fr bde mig och hans familj, vi r sjukt oroliga d vi inte hrt nnting sedan attacken mot basen

Det var en p gymmet som hade hrt det av ngon annan s tyvrr s kan jag inte pst att det r en sker klla.
Citera
2022-03-29, 19:21
Medlem
Citat:
Det var en p gymmet som hade hrt det av ngon annan s tyvrr s kan jag inte pst att det r en sker klla.

Okey, d rkar du inte veta vem personen han skulle ha hrt av sig till r ?
Senast redigerad av Lucifer81 2022-03-29 kl. 19:22. Anledning: Stavfel och glmt skruvar ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in