2022-03-05, 11:57
Medlem
Inga genetiska svenskar är så korkade det är uteslutande invandrade öststatsgener som åker dit möjligen några rödgardister.

Om Swedskii attackeras av Ryssland tror ni några Ukrainare skulle lyfta ett finger?.
Citera
2022-03-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
https://sverigesradio.se/artikel/sve...riga-i-ukraina
Svenska Utrikesdepartementet uppger för Ekot att de inte har nar någon kännedom om
hur många svenskar som har eller planerar att resa till Ukraina, för att delta i kriget mot Ryssland.

Men i till exempel social medier uppger svenskar att de planerar att ansluta på den Ukrainska sidan.

En av dem är alltså Maksym, som nu är på väg till sitt hemland med förnödenheter som han samlat
ihop i Sverige. Trots att han inte gjort värnplikten säger han att han är redo att strida.
Är detta verkligen en bra idé för dessa svenskar?
Det är klart det inte är. Sanna Svenskar ska försvara Sverige. Detta är en samling stridspittar som ryssen kommer att förvandla till slarvsylta. Jag lär inte sakna dem. Skicka ner afganpacket istället!
Citera
2022-03-05, 12:19
Medlem
LenaPauls avatar
Det är idiotiskt o olagligt att åka dit att kriga.
Impuls styrda dårar som gör det bara, i vissa fall nynazister.
Hoppas att myndigheter skriver upp vilka dessa personer är, det är inga stabila personer som gör sånt.
Citera
2022-03-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Inga genetiska svenskar är så korkade det är uteslutande invandrade öststatsgener som åker dit möjligen några rödgardister.

Om Swedskii attackeras av Ryssland tror ni några Ukrainare skulle lyfta ett finger?.

Jag vet personligen en handfull människor från Ukraina som skulle slåss för oss och vår sak. Bäst gör vi att göra detsamma för deras. För det är nämligen samma sak. Ett fritt samhälle där vi kan yttra kritik mot såväl begåvade som sinnessvaga, makten såväl som de utan och sedan sova gott och vakna till en varm dusch och mörkrostat kaffe.
Citera
2022-03-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Om du bott i Spanien och Sverige blev hotat i grunden hade du inte då tyckt att det vore en bra ide att åka hem och hjälpa till?
Inte för regimen och regimlojala i Sverige, aldrig!

Ingen riktig svensk människa skulle bära vapen för Sverige av vår tid.
Citera
2022-03-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Själv anser jag att sverige skulle behöva ett krig, för att mogna. Vi har lagt för mycket tid på att diskutera nonsens.. Ord som "hen" t.ex. Ramaskri när det kom en glass som hette "nogger black" metoo m.m..m.m..
Detsutom delta i krig för att lära sig hur odugliga vi skulle vara i krig..

Du menar att om du deltar i krig så kommer du sluta störa dig på sådant? Jag tror det stämmer rätt bra med de veteraner jag träffat.
Citera
2022-03-05, 13:28
Medlem
goofers avatar
Ni som tycker det är idiotisk att åka till Ukraina och försvara deras civilbefolkning hur skulle ni göra om det var finland som blev invaderat?

Jag skulle själv åka till Finland direkt om det behövdes men jag åker inte till Ukraina då jag tycker att hjälpen borde komma först och främst från Ukrainas grannar.

Men jag har full förståelse för att folk vill åka och hjälpa.

När man sett bilder på civila som fått benen bortsprängda och inväntar en oundviklig död i stora plågor så vill man hjälpa till och få stopp på eländet.
Citera
2022-03-05, 13:35
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ni som tycker det är idiotisk att åka till Ukraina och försvara deras civilbefolkning hur skulle ni göra om det var finland som blev invaderat?

Jag skulle själv åka till Finland direkt om det behövdes men jag åker inte till Ukraina då jag tycker att hjälpen borde komma först och främst från Ukrainas grannar.

Men jag har full förståelse för att folk vill åka och hjälpa.

När man sett bilder på civila som fått benen bortsprängda och inväntar en oundviklig död i stora plågor så vill man hjälpa till och få stopp på eländet.
Det måste vara organiserad form , jag som själv har adhd förstår hur dumt det är att åka iväg till ett krig på impuls.

Det kan också vara så att det är banditer som åker dit för att dem vill bli mördare.
Citera
2022-03-05, 13:40
Medlem
idjits avatar
Hur går man tillväga om man vill slåss för ryssen då, måste man åka till Ryssland först eller kan man ansluta sig direkt till de fredsbevarande styrkorna i Ukraina?
Citera
2022-03-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.flash
Jag vet personligen en handfull människor från Ukraina som skulle slåss för oss och vår sak. Bäst gör vi att göra detsamma för deras. För det är nämligen samma sak. Ett fritt samhälle där vi kan yttra kritik mot såväl begåvade som sinnessvaga, makten såväl som de utan och sedan sova gott och vakna till en varm dusch och mörkrostat kaffe.
Så var dock inte fallet 1939 då Ukrainska Armén försökte inta FINLAND åt Stalin men, misslyckades 125.000 dog på Fyra månader vilket framtvingade en Fred där Finnarna avstod det rysktalande östra Karelen som buffert zon mot St.Petersburg Putins hemstad..Så en NATO anslutning vore en katastrof för Finnarna och för Oss åxå.
Finska förluster 24.000...
Till Svenska frivilligkåren anmälde sig 12 705 (varav 727 norrmän), 8 260 antogs. Av dessa stupade 33, omkring 50 sårades genom direkta stridshandlingar och över 130 frostskadades.
Senast redigerad av Bajsolle2 2022-03-05 kl. 14:19.
Citera
2022-03-05, 14:32
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.flash

Amen.

Tillägg är att vi inte får något annat val än att gå med i NATO samma sekund Finland gör det, men vad Putler vill uppnå låter så sinnesjukt att det är enda vägen.
Citera
2022-03-05, 14:53
Medlem
”EU hejar på den ukrainska sidan på säkert avstånd, tittar på i sina varma vardagsrum uppvärmda av rysk gas”, skriver krönikören Wolfgang Münchau på sajten Eurointelligence.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in