2022-03-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer81
Okey, då råkar du inte veta vem personen han skulle ha hört av sig till är ?

Tyvärr men får jag höra något så skickar jag ett pm.
Citera
2022-03-31, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonacer
Tyvärr men får jag höra något så skickar jag ett pm.

Det vore jag verkligen väldigt tacksam om du gjorde
Citera
2022-04-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer81
Det vore jag verkligen väldigt tacksam om du gjorde

Jag försökte skriva ett pm till dej men kunde tyvärr inte då jag har för få inlägg .

Men om du skriver till mej så kanske jag kan svara.

Tyvärr så är det ingen ny info men jag kan namnge en kille som var där med Andreas men reste hem.
Citera
2022-04-03, 10:38
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menticide
Vi har en alldeles för liten helhetsbild för att veta vad som "är rätt", för tillfället. Att hela västvärldens media är totalt överens om att denna konflikten är svartvit borde få vem som helst att tänka efter, då deras initiala rapportering angående i princip alla uppmärksammade krig och konflikter de senaste 30 åren visat sig vara totala lögner.

Nej, det där är inte sant.
Senast redigerad av ReasoningIsTheKey 2022-04-03 kl. 10:42.
Citera
2022-04-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Sannolikt inte.

Men det goda hatet och numera även våldet är ok.

Sen får man ju inte glömma att det tull en början var helt ok att åka och ansluta till diverse jihaddist grupper i Mellanöstern också. Tills några av dessa fick för sig att börja döda fransmän och belgare i deras länder.... kan svänga fort när våra irrationella makthavare är i farten.

Det var ok eftersom IS stred mot Assad som proxi för USA. När de inte längre betedde sig som förväntat blev de terrorstämplade lol
Citera
2022-04-20, 19:28
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Det var det jag trodde. 19-åriga killar som vill kriga och efter en dag efter skrivit kontrakt kommer på; vad faan har jag gjort?!
Men det är som sagt krig, ingen frivillig kurs i överlevnad som man betalat för.
Då kan man säga; nä det var inget för mig.

Då kommer kursledaren säga; vad tråkigt, och ringa efter en bil som kör dig till stationen, men någon återbetalning är inte aktuell.

I Ukraina kommer dom skjuta dig, och om du yppar bara något ord om att du vill hem, så kommer du verkligen bli kanonfoder.
Nej, det finns många frivilliga som dragit tillbaka hem kort efter att de kom dit. Jag har läst en handfull intervjuer med dessa och aldrig har det kommit på tals om att någon ska skjutas.

Man får nog ta sådana uttalanden med en nypa salt. Det räcker med att någon Ukrainsk soldat blivit arg i en diskussion och hävt ur sig att alla utlänningar som drar borde skjutas. Någon tar det ordagrant, åker tillbaka hem och vips, så har det blivit till en sanning.

Därmed inte sagt att ingen blivit skjuten eller att någon inte hotat.

Det man gör i Ukraina är att man skickar frivilliga utlänningar på enkla uppdrag och skitarbeten. Vilket faller sig naturligt. De frivilliga talar sällan språket, kan inte området och, framförallt, man vill inte ge dem vital information.

Det är flera ryska infiltratörer som anslutit sig till den Ukrainska sidan. Likaledes har man gripit ryssar som klätt ut sig i både Ukrainska polis- och militäruniformer. Så det är förståeligt att man är på tå bland alla frivilliga som kommer. Man vet inte vem som är genuin eller ej. I alla fall inte till en början.
Citera
2022-05-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonacer
Jag försökte skriva ett pm till dej men kunde tyvärr inte då jag har för få inlägg .

Men om du skriver till mej så kanske jag kan svara.

Tyvärr så är det ingen ny info men jag kan namnge en kille som var där med Andreas men reste hem.

Har tyvärr för få inlägg jag med för att skriva privat meddelanden :/
Citera
2022-05-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Det saknas en Andreas Broman från Sandviken, sedan i söndags.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...cken-i-javoriv
Nej Andreas Broman har inte anslutit sig till Azov, han är med i den internationella legionen!
Citera
2022-05-14, 01:09
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frun81
Nej Andreas Broman har inte anslutit sig till Azov, han är med i den internationella legionen!
Okej, men du har nog citerat fel. Eller?
Citera
2022-09-07, 19:34
Medlem
Martors avatar
Give en hell, Jag har resurser i olika saker. Söker grupp som vill åka ner . Samt komma hem.
Pm
Citera
2022-10-11, 17:43
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martor
Give en hell, Jag har resurser i olika saker. Söker grupp som vill åka ner . Samt komma hem.
Pm
Åkte du? Hur tar man första steget ifall man tänker på att åka dit? Jag är inte vaxxad förresten, är det krav på det för att man ska få lämna Sverige?
Citera
2023-05-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hepsibal
Tycker att det är modigt! Tycker att alla som kan och vill ska ta sig till Ukraina och hjälpa befolkningen. Krig är uttröttande, lite (mycket) avlastning hade de säkert uppskattat enormt. Hade jag varit utbildad militär så hoppas jag att jag hade vågat åka ner och hjälpa Ukraina. Och hade Sverige varit i krig och jag hade bott utomlands hoppas jag att jag hade gjort allt i min makt för att hjälpa till. Men det är lätt att sitta här och säga.
Kan vara direkt dumdristigt att åka ner som legosoldat då krigets lagar gäller reguljära arméer. Kan man inte språket är det lätt att ukrainska polis eller militär griper dig. Då har du ingenting att komma med. Förr när det vanligt med att dommen blev verkställd på plats direkt. Så var problemet bortta. Don som klarar sig bäst är dom som arbetar i en egen grupp och kan språken.men ordet kapitulera finns inte med i valen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in