2022-03-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Är du säker på att du har alla hästarna hemma som ställer en relationsfråga på Flashback?
Börjar ni alla redan nu att diskutera pengar och vem som skall betala vad så verkar detta vara en relation dömd att misslyckas.

Var ska jag annars ställa min fråga anser du? Sverige är ett dött land när det kommer till forum. Vad har vi mer förutom Flashback? Har jag missat något? I slutändan måste man i majoriteten av gångerna söka resultat på engelska för att få ett svar. Därmed tänkte jag att jag skriver här så ser jag om jag får några vettiga åsikter utifrån andra perspektiv.
Citera
2022-03-27, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Mitt råd är att bo mer hemma. Om du nu bor hos henne är det rimligt att du betalar. Sluta med det helt enkelt.

Beträffande hennes person låter hon som många kvinnor. Det är inte ovanligt att de anser att mannen ska betala mer och klarar inte av en situation där de bidrar mer.

Det går bra att ha en sådan kvinna om man har bra lön och hög status. Om man däremot är en 20-30K knegare är det lika bra att inse att man inte har en framtid tillsammans.

Stämmer ganska bra iof
Citera
2022-03-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drysin
Vem av er har högst inkomst?

Har någon av er en låg inkomst? Försörjningsstöd, studiemedel, ersättning från FK?

Kan inte svara på frågan utan att veta det.

Eftersom att du inte nämner det själv så gissar jag att du är den snåla av er två.

Vi både studerar. Du kan räkna ut själv. Sedan brukar jag jobba på nätterna och sedan studerar på dagarna. Däremot sliter det enormt mycket i och med att jag inte sover mkt. Så på senaste månaden har det inte alls blivit mycket jobb.
Citera
2022-03-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Börja hon knorrar över det ekonomiska efter du sa upp din lägenhet?

Ja det gjorde hon....
Citera
2022-03-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Börja hon knorrar över det ekonomiska efter du sa upp din lägenhet?

Ja det gjorde hon....Det var inte problem innan.
Citera
2022-03-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
TS framstår som en mycket underlig avvikande person. Jag tolkar flickans agerande som ett sätt att bli av med honom.

Den underliga karln påstår sig ju ha släpat dit alla sina saker så ja, det har den onekligen blivit. Från en viss summa per kvadratmeter till kanske mer eller mindre det dubbla.

Tack för det. Generöst. Ditt antagande är oerhört skevt må jag påstå, som saknar grunder för den delen också. Ja, jag beslutade mig att flytta in eftersom jag hade bott hos några dagar i veckan långt innan allt detta. Av den anledningen att vi bodde långt ifrån varandra. Sedan bodde jag i min lägenhet när studerade. Men sen när hon flyttade till en ny lägenhet beslutade vi oss att jag skulle flytta in där samtidigt som jag sa upp min egna lägenhet.
Citera
2022-03-27, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Motförslaget är att hon betalar halva din hyra under uppsägningstiden.

Synd att du sagt upp din lägenhet. Du står väl i bostadskö? Om inte ställ dig genast i den.

Gå inte och gör henne på smällen nu, vad du än gör. Hon verkar vara en problematisk kvinna. Tecknen säger ju att hon har svårt att se helheter. Av erfarenhet har jag lärt mig att man inte bör ha en relation med sådana människor, du ska ställa upp på dem, men de ställer aldrig upp på dig. Blanda in barn i det, så får du ett helvete och barnen drabbas också.

Och om du bor där och betalar halva hyran, står du på kontraktet? Hon kan kasta ut dig när hon vill om det är hennes lägenhet.

Ja det är på kontakt, jag har inget med hennes lägenhet att göra. Det är hon själv som har upprättat kontraktet
Citera
2022-03-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Dock, hur länge har ni varit tillsammans? Kan förstå om detta kommer upp ett par månader in i förhållandet, då bör man ju ha en plan på hur man vill göra med boende mm. givet sin nya civilstatus. Om flickvännen lyfter detta typ 1 månad in i relationen förstår jag pressen.

1 år
Citera
2022-03-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Allting som kostar för att betala det som ger dig tak över huvudet ska du betala hälften av.

I det ingår:

Hyra
Bostadsrättsavgift
Samfällighetsavgift
El
Elnät
Ränta

Det enda du inte ska betala om du inte äger bostaden är ägarens amortering av lån.

Så om det är hyresrätt ska du absolut betala hälften av hyran.

Det är en hyreslägenhet, så allt ingår. Hon betalar bara hyra
Citera
2022-03-27, 12:37
Medlem
Väldigt blandade åsikter må jag påstå. En del framhäver att jag borde betala medan andra påstår det motsatta
Citera
2022-03-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Väldigt blandade åsikter må jag påstå. En del framhäver att jag borde betala medan andra påstår det motsatta

Varför postar du på nätet för att försöka få ett svar på en fråga om vem som har ”rätt”? Hade du tänkt berätta för din flickvän att du sedan minsann har ”rätt” för du har gjort en undersökning?

Ni har ett relations- och kommunikationsproblem. Kan ni inte lösa vad som än nu är underliggande problemet här så ser jag ingen ljus framtid för er.
Citera
2022-03-27, 12:46
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Hej! Det är nämligen så här att jag bor hos min flickvän samtidigt som jag hyr en egen lägenhet. Flickvännen vill att jag ska betala hyra hos henne bara för jag bor hos henne. Jag menar på att jag inte tänker betala i och med att jag redan betalar för min egna lägenhet.

Vad är er åsikter om detta? Vem tycker ni har rätt respektive fel? Tycker ni det är.rätt att jag ska behöva betala 3/4 och hon 1/4 om jag skulle betala halva hennes hyra samtidigt som hela min egna.
Jag menar, jag kan väl bara flytta ut till min egna lägenhet om jag ska behöva betala till henne. Vad tycker ni?

Hon kanske inte vill du ska hänga där så mycket..
Är du duktig på att tillfredsställa henne så skulle hon inte pratat om någon hyra.
Hon vill nog helst vara lite mer ifred.
Eller så vill hon få ut mer av relationen än att du utnyttjar hennes Space.
Kanske dags att krydda till sexlivet, hett sex på damsko avdelningen NK City eller lite peting i en taxi mot Berns.
Visa att du uppskattar henne, ge henne muntert oralsex på diskmaskinen.
Strypsex på balkongen hett och passionerat en fredags natt så kommer hon nog flytta hem till dig.
Fan vet, kvinnor är lite otydliga med flera signaler om pedaler, men dom vill oftast må bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in