2022-03-27, 09:41
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Det är lugnt vi ligger typ varannan/var tredje vecka bara....

Avbryt. Flytta inte ihop.
Citera
2022-03-27, 09:42
Medlem
Citat:
Okej för att klargöra lite. Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid. Hon vill att jag under denna tid ska betala halva hennes hyra samtidigt som jag betalar min egna. Vi är aldrig i min lägenhet i och med att jag har alla mina grejer i hennes lya. Nu när ni har fått lite mer information så kanske det blir lite klarare

Motförslaget är att hon betalar halva din hyra under uppsägningstiden.

Synd att du sagt upp din lägenhet. Du står väl i bostadskö? Om inte ställ dig genast i den.

Gå inte och gör henne på smällen nu, vad du än gör. Hon verkar vara en problematisk kvinna. Tecknen säger ju att hon har svårt att se helheter. Av erfarenhet har jag lärt mig att man inte bör ha en relation med sådana människor, du ska ställa upp på dem, men de ställer aldrig upp på dig. Blanda in barn i det, så får du ett helvete och barnen drabbas också.

Och om du bor där och betalar halva hyran, står du på kontraktet? Hon kan kasta ut dig när hon vill om det är hennes lägenhet.
Senast redigerad av Dolche 2022-03-27 kl. 09:47.
Citera
2022-03-27, 09:44
Medlem
Du ska betala halva hyran när din uppsägningstid är över någonting annat är helt retarded. Är din flickvän dålig på att räkna? Aldrig att hon hade gjort likadant om rollerna var ombytta.
Citera
2022-03-27, 09:47
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Jag flyttade ihop med mitt ex så sa frågade jag om jag vi skulle dela på hyran (då bodde jag där heltid) och hon svarade "nä varför då, hyran gick ju knappast upp bara för att du flyttade in. Men vi delar på annat!"

Det är såna tjejer jag träffar.
This!
Citera
2022-03-27, 10:03
Medlem
Citat:
Hej! Det är nämligen så här att jag bor hos min flickvän samtidigt som jag hyr en egen lägenhet. Flickvännen vill att jag ska betala hyra hos henne bara för jag bor hos henne. Jag menar på att jag inte tänker betala i och med att jag redan betalar för min egna lägenhet.

Vad är er åsikter om detta? Vem tycker ni har rätt respektive fel? Tycker ni det är.rätt att jag ska behöva betala 3/4 och hon 1/4 om jag skulle betala halva hennes hyra samtidigt som hela min egna.
Jag menar, jag kan väl bara flytta ut till min egna lägenhet om jag ska behöva betala till henne. Vad tycker ni?
Jag tycker att du ska tänka på att du kan bli av med din lägenhet om det är en hyreslägenhet. Du kan nämligen bli uppsagd om du inte stadigvarande bor i den.
Sedan är det nog så att din flickvän vill att du ska ta steget och binda dig till henne. Även om hon själv inte är medveten om att hon vill det (om du skulle fråga).
De små liven är ofta väldigt romantiskt lagda och vill att du ska leva för dem. De vill känna sig behövda och unika i denna värld.
Det vill vi väl alla i viss mån, men tjejer är inte lika realistiska på den punkten; hoppet hos dem överlever alltid.
Citera
2022-03-27, 10:05
Bannlyst
Citat:
Okej för att klargöra lite. Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid. Hon vill att jag under denna tid ska betala halva hennes hyra samtidigt som jag betalar min egna. Vi är aldrig i min lägenhet i och med att jag har alla mina grejer i hennes lya. Nu när ni har fått lite mer information så kanske det blir lite klarare
Det är klart du ska bo gratis hos någon annan under din uppsägningstid, det gör väl alla? Du får helt enkelt flytta tillbaka till din lägenhet tills du är mogen nog att flytta ihop med någon.
Citera
2022-03-27, 10:07
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Hyr ut din egen lägenhet medan du testar att bo hos din flickvän.

Betala halva hyran.

Win-win

TS: detta är de absolut bästa svaret.
Skit i alla som skriver att hon hatar dig. Dom är incels som aldrig haft en tjej.
Citera
2022-03-27, 10:15
Medlem
Full rimligt att dela på kostnaderna om man faktiskt på riktigt flyttat ihop. Nu låter det som ni är i ett annat läge där du råkar vara där väldigt ofta bara.

Det låter inte rimligt att dela på hyran nu. Om ni däremot tar beslutet att flytta ihop hos henne eller någon annanstans så tycker jag det är självklart att ni splittar hyran på lämpligt vis sett till tillgängliga ekonomiska medel. Exempelvis 50/50 eller 70/30.
Citera
2022-03-27, 10:16
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Om en brud gjorde uppoffringen att säga upp sin lägenhet för att bo med mig och hon fortfarande får betala sin fulla hyra då hade jag nog låtit det gå för det hade känns mer jämnt då. Uppenbarligen är hennes sällskap värt det. Men hade hon kunnat hyra ut sin lägenhet i andra hand och slippa betala för sin då hade jag varit glad och känt att jag träffat en bra tjej som erbjuder sig att betala halva hyran så klart. Annars så är det lugna puckar.
Citera
2022-03-27, 10:17
Medlem
IkeaMannen50s avatar
varningsflagga, hon älskar inte dig utan ser dig mer som inneboende
Citera
2022-03-27, 10:21
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Jag är själv snål och hade inte tvingat min partner att dela på hyran innan min partner blivit av med sin egen lägenhet helt och hållet.

Hur jävla snål är din partner egentligen?
Citera
2022-03-27, 10:23
Avstängd
Om ni båda har var sin lägenhet så är det vidrigt att hon vill att du ska betala hälften bara för du är mycket hos henne. Dela på maten absolut och dom extra kostnaderna men inte hyran.

Hade du inte haft en lägenhet så är det klart du ska dela men nu har du egen lägenhet, vilket gör saken annorlunda.
Jag hade varit blivit skitförbannad och inte gått dit igen. Hon tjänar ju också på att du är där så ni kan umgås så hon vill hellre offra det för att tjäna pengar på sin pojkvän. Det är ju inte direkt att du utnyttja henne för att slippa betala hyra då du ändå betalar hyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in