2022-03-27, 08:39
Medlem
Emellies avatar
Bor du hos henne permanent eller några dagar i veckan, hur ser det ut?

Edit: såg att du svarat såhär:

Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Okej för att klargöra lite. Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid. Hon vill att jag under denna tid ska betala halva hennes hyra samtidigt som jag betalar min egna. Vi är aldrig i min lägenhet i och med att jag har alla mina grejer i hennes lya. Nu när ni har fått lite mer information så kanske det blir lite klarare

Hur ser era ekonomier ut? Tre månadshyror är väl inget att bråka om kan jag tycka. Om du hade flyttat till en annan lägenhet själv så hade du ju hamnat i samma sits och eventuellt fått betala två hyror under uppsägningstiden.

Sade hon något om detta i samband med att du flyttade in hos henne, dvs klargjorde hon för dig direkt att iom att du bor här så får du vara med och betala eller kom kravet senare?
Senast redigerad av Emellie 2022-03-27 kl. 08:45.
Citera
2022-03-27, 08:48
Medlem
Om man har en lång uppsägningstid så brukar det gå bra att hyra ut i andra hand under den tiden.

Så kolla upp det.

Men annars så tycker jag nog att flickvännen kan leva med att du lovar betala halva hyran du blivit av med bostaden.

Ser man det lite mer långsiktigt så.

Det som ofta triggar andra att vara gnetiga med ekonomin är att de kanske har en jobbig ekonomi själva och inte känner att de har råd vara så generösa.
Citera
2022-03-27, 08:50
Medlem
Queenofqueenss avatar
Fyfan vad vidrigt att tjäna pengar på sin kille sådär då är man gamens gam
Citera
2022-03-27, 08:51
Medlem
Ghastens avatar
Vågar du inte prata med henne eller?
Om du är en som knyter näven i fickan så kan du lika gärna betala halva hennes hyra med.
Citera
2022-03-27, 09:03
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Hyr ut henne till andra män. Det brukar vara populärt. Då drar drar ni in mer pengar dessutom.
Senast redigerad av BirosKorlaff 2022-03-27 kl. 09:07.
Citera
2022-03-27, 09:07
Medlem
Citat:
Hej! Det är nämligen så här att jag bor hos min flickvän samtidigt som jag hyr en egen lägenhet. Flickvännen vill att jag ska betala hyra hos henne bara för jag bor hos henne. Jag menar på att jag inte tänker betala i och med att jag redan betalar för min egna lägenhet.

Vad är er åsikter om detta? Vem tycker ni har rätt respektive fel? Tycker ni det är.rätt att jag ska behöva betala 3/4 och hon 1/4 om jag skulle betala halva hennes hyra samtidigt som hela min egna.
Jag menar, jag kan väl bara flytta ut till min egna lägenhet om jag ska behöva betala till henne. Vad tycker ni?
Bor du i hennes lgh ska du självklart betala halva hyran, att du har en lgh är knappast hennes problem, passar inte det får du väl bo i din egen lgh..
Hyran har hon ändå men platsen tar du upp halva av..
Annars kanske hon kan skicka till sin hyresvärd o skriva att hon inte heller vill betala för han har ju ändå fler lägenheter..
Hade du ens tagit diskussionen så hade jag dumpat dig direkt..
Varför ska hon försörja dig?
Citera
2022-03-27, 09:15
Medlem
Treantprotectors avatar
Tycker hon kan betala din uppsägningstid samt att hon kan betala för sin egna lägenhet så länge du bor hos henne.
Citera
2022-03-27, 09:24
Medlem
Uluchsheniyes avatar
TS framstår som en mycket underlig avvikande person. Jag tolkar flickans agerande som ett sätt att bli av med honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Haha låter helt sjukt. Blev hennes hyra helt plötsligt dyrare för att du flyttade in hos henne?
Den underliga karln påstår sig ju ha släpat dit alla sina saker så ja, det har den onekligen blivit. Från en viss summa per kvadratmeter till kanske mer eller mindre det dubbla.
Citera
2022-03-27, 09:25
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Du kan betala lite, men inte hälften, om du ändå bor där mycket/ofta.
Eller om du har det väldigt gott ställt och hon det dåligt, så kanske hennes förslag är rimligt ändå.
Citera
2022-03-27, 09:27
Medlem
Citat:
Okej för att klargöra lite. Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid. Hon vill att jag under denna tid ska betala halva hennes hyra samtidigt som jag betalar min egna. Vi är aldrig i min lägenhet i och med att jag har alla mina grejer i hennes lya. Nu när ni har fått lite mer information så kanske det blir lite klarare

Du har sagt upp din frihet, din dumma jävel! Hon ska flytta in hos dig eller så skaffar ni nytt boende tillsammans. Nu är all makt förskjuten till hennes favör och hon har redan börjat utnyttja den. Fan att ni aldrig lär er
Citera
2022-03-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
TS framstår som en mycket underlig avvikande person. Jag tolkar flickans agerande som ett sätt att bli av med honom.

Den underliga karln påstår sig ju ha släpat dit alla sina saker så ja, det har den onekligen blivit. Från en viss summa per kvadratmeter till kanske mer eller mindre det dubbla.

Jag flyttade ihop med mitt ex så sa frågade jag om jag vi skulle dela på hyran (då bodde jag där heltid) och hon svarade "nä varför då, hyran gick ju knappast upp bara för att du flyttade in. Men vi delar på annat!"

Det är såna tjejer jag träffar.
Citera
2022-03-27, 09:34
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Hon är ett avskum o snål.

Nästa gång hon är hos dig sög att hon ska swisha när hon äter din mat eller sover hos dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in