2022-03-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag beklagar verkligen din sorg. Jag vet hur det känns, jag har förlorat min vuxna dotter, och min lillebror.
Jag kände ingen av dem, jag är bara intresserad av varför sådant här händer, varför just där, då och han.

Tror du att det var ett "genomtänkt" mord, eller tror du mer på olycka, typ fylleolycka? Eller kunde L bli så arg (en stundens hetta), att hon där och då ville döda honom?

För mig känns det mer som "out of the blue", liksom.

Reta inte upp dig på trollen, de anmäler ALLT, och sedan blir liksom DU avstängd, det är deras mål. Jag svarar dem inte längre, för ingenting går in där.
de va hemsk att hör Du behövern int va orolig har läst här me polarn hela tiden o blitt så satans förbannadt har sagt hela tid till polarn att ska fan skriva till dem han så att jag kommer bara skapa kaos då de skitter jag fan i allt detta jugeri särskilt från dem som känner lillen är så djävla äkligt att läsa de jugandet. lillmannen hade blitt så djävla lessen. VET HUR han tänkte men inte att lillen måde så dålig i skallen. rip bror
2022-03-24, 15:24
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Här instämmer jag med dig, hur kan man låta bli att inte undra vad som fick henne att ex kasta brandsläckaren..?
Jag själv har kastat både det ena och andra i mina yngre dagar när jag var förbannad, men då hade det föregåtts av oftast fysiskt våld innan, dvs jag gjorde det i självförsvar (och oftast var det alkohol inblandat..).
Inte så att jag plötsligt fick för mig att svänga runt möblemang och husgeråd för skojs skull.

Medans vissa människor kan bara stå och ta emot, svälja vad för skit som helst som kastas i deras väg, så tja, vi är alla olika, men jag tar det inte.

Nu följer jag inte tråden så mycket längre (inlägg från vissa personer läser jag inte ens eftersom det mestadels är skit som kommer ifrån dessa) , den består mest av samma gamla personer som gör sig hörda dygnet runt, 24/7 och bara ska ha rätt, gör personliga påhopp, beter sig som förskoleungar, vägrar ta till sig någon annans åsikt än sin egen, och är allmänt otrevliga, den ena värre än den andra och tråden borde egentligen legat under ”psykologi” eller dylikt eftersom det numer bara ältas om Lydias mående/person/psyke osv..

Bl.a stod det något i stil med att hon ”spottade ur sig ungar” med olika karlar eller dylikt (minns inte ordagrant) och det tydde tydligen på att hon är en dålig person, men hade inte också Emil flera barn med olika mammor? Vad antalet ungar man har, har att göra med vilken typ av person man är begriper jag inte?
Vad spelar det ens för roll?

Till dig som kom in nu Chrillebananas som verkade vara en nära vän till Emil och som också kände Lydia, jag ger dig rådet att inte läsa här, för denna tråden har en förmåga att dra fram dom vidrigaste av människor med en otroligt snedvriden människosyn. Minns istället din vän med värme, ljus och glädje och mata inte dom flertalet troll här som bara vill ha fram så mycket skvaller som möjligt..

En liten eloge till dig Captainspiced för att du ff orkar svara vissa folk här i tråden, jag begriper inte hur du orkar, jag scrollar förbi dom flesta inlägg här då det mestadels bara är tramserier..

Tackar.
Det blir ju lätt en smula prentensiöst att läsa att vi alla aldrig skulle reagera, slänga saker, slå igen en dörr. Skrika åt varandra m.m.

Och bra att få höra att det finns andra som faktiskt inte rakt av sväljer utan ifrågasätter. Det tror jag vi alla vinner mest på.
2022-03-24, 15:58
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för långt och utförligt svar!
Vi står en bit ifrån varandra du och jag och det är inte så mycket att göra åt, men noterar att jag inte fick nåt egentligt svar på min fråga i slutet på mitt inlägg. Den här:

"Hon är våldsam, hon är farlig och hon är inlåst.
Det sista är det bästa. För alla faktiskt -och då inte minst för henne själv.
Eller hur?
"

Jag har fetat den fråga du avslutar ditt inlägg med.
Eftersom det finns minst ett konto här i tråden som anser Lydia Barth vara alldeles feldömd och som ofta framfört sin uppfattning, så är ju inte tråden kanske ännu färdig att läggas till handlingarna, dvs låsas?

Kontot som främst anser Lydia Barth vara ett offer för ett justitiemord, driver ju tesen att straffet var hårt och att mörderskan varit psykotisk.
Jag "uppmanade" kontot att vara Lydia Barth behjälplig i att formulera en resningsansökan och jag är fortfarande väldigt sugen på att få ta del av den när den väl kommer.
Du också?

Tack själv för ditt svar.

Det fetade du markerat är nog en missuppfattning?!

Många medlemmar skriver ju på sådant sätt att man får uppfattningen att för deras del är allt klappat och klart i.o.m att hon är dömd nu. En del vill även att tråden stängs, men fortsätter ändå skriva i den. Märkligt.

För min del fungerar jag som så, att om jag anser att ngt är färdigdiskuterat eller som här, - en dom. Rättegångar är avslutade, iaf för stunden, ?! Blir det fler?! Men annars i sådana fall går jag vidare med annat i livet.

Om jag däremot har för många frågor jag ej funnit svar på. Då kommer jag söka dom. I detta fall har jag många frågor men för få svar.
2022-03-24, 16:13
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag eftersöker fakta som kan styrkas.
Det finns många som påstår att de känner Lydia och bedyrar hur god och ömsint hon är, kan ni inte träda fram och berätta om Lydia/Lidas snåriga väg i livet?
Hoppas på att det görs en ordentlig bakgrundsdokumentering likt "I huvudet på en mördare". Får vänta på det och forska vidare i offentliga register undertiden.

1. Hur vill du att de som känner henne ska träda fram?

2. Hur ska du styrka det? De få som sagt ngt om henne blir ju helt sågade och har ju kallats allt från sexköpare m.m - vad ska dom få för fina öknamn härinne tror du?

Du söker saker som kan styrkas och svarar Emmelee ovan som är en utav dom som konstant hittat på lögner och spridit påhittade saker. Är det sånt du vill ha? Det är så låg nivå det kan bli.

Och självklart kommer det att komma ut "dokumentering" m.m ang detta.

Jag vet inte hur du fungerar eller vad du anser är schysst dokumentering?, men jag anser att man då får höra precis alla som har ngt att tillföra/säga. Eller vad tycker du?

Och förhoppningsvis att det kommer ut så mkt som möjligt så att tragedier som denna kan i största mån undvikas.

Hur det än är, kan nog ingen av oss ens kunna föreställa oss den sorg dessa två familjer lever med.
2022-03-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
1. Hur vill du att de som känner henne ska träda fram?

2. Hur ska du styrka det? De få som sagt ngt om henne blir ju helt sågade och har ju kallats allt från sexköpare m.m - vad ska dom få för fina öknamn härinne tror du?

Du söker saker som kan styrkas och svarar Emmelee ovan som är en utav dom som konstant hittat på lögner och spridit påhittade saker. Är det sånt du vill ha? Det är så låg nivå det kan bli.

Och självklart kommer det att komma ut "dokumentering" m.m ang detta.

Jag vet inte hur du fungerar eller vad du anser är schysst dokumentering?, men jag anser att man då får höra precis alla som har ngt att tillföra/säga. Eller vad tycker du?

Och förhoppningsvis att det kommer ut så mkt som möjligt så att tragedier som denna kan i största mån undvikas.

Hur det än är, kan nog ingen av oss ens kunna föreställa oss den sorg dessa två familjer lever med.

Lidas familj sörjer ?? Du menar dem som satt och fikade under rättegången?
Du menar dem som inte någonstans beklagat vad deras äckliga unge ställt till med?
Eller syftar du på hennes stackars barn? Som får växa upp utan sin mamma då hon tyckte d var en bra idé att mörda någon bara för att ”han inte lyssnade”
2022-03-25, 12:29
Medlem
Det här är i första hand riktat till Loveangelie, trådens främsta Lydia Barth-kramare, men då hon ju råkar vara på semester en tid, så får det bli ett sorts öppet brev.

Under den senaste tiden har jag lagt en del energi på att "marknadsföra" Lydia Barth och hennes rent förfärliga brott, nämligen det att mörda fyrabarnspappan Emil.
Väninnor har blivit indragna och en del män också. Gemensamt för dem är att de är välartade medborgare och inga Flashback-användare (åtminstone säger de så).

Nu till min "spaning".
Efter att mitt gäng har tagit del av fallet med Tant Beretta aka Lydia Barth, så har jag helt ostruktuterat ställt dem ett par frågor. Här:
◇ Skulle du våga ha din sprit/ ditt barskåp tillgänglig/-t om Lydia Barth skulle vara i ditt hus?
◇ Skulle du, om du var i behov av barnvakt, kunna tänka dig att då anlita Lydia Barth?

Av de svar jag fått kan jag dra slutsatsen att Lydia Barth efter att hon om drygt 10 år har släppts från fängelset hon kommer att åtnjuta ett särdeles lågt förtroende bland allmänheten. Inget alls faktiskt.
Det kan man tycka är både bra och dåligt, men då Lydia Barth inte visat minsta ånger, så får hon nog acceptera att ses som förtappad.

Fiskrenserska på Färöarna, det är nog det bästa erbjudandet hon kan hoppas på efter frigivning.
Fast då som fiskrenserska utan att få använda kniv så klart..
2022-03-25, 14:31
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Lidas familj sörjer ?? Du menar dem som satt och fikade under rättegången?
Du menar dem som inte någonstans beklagat vad deras äckliga unge ställt till med?
Eller syftar du på hennes stackars barn? Som får växa upp utan sin mamma då hon tyckte d var en bra idé att mörda någon bara för att ”han inte lyssnade”

Du har informerat här i tråden hur dålig mamma Lydia alltid varit. Du talar alltså för hennes barn som älskar sin mamma. T.o.m Emils ex har berättat hur deras barn tyckte om henne. Ändå fortsätter du...
Du har utnämnt dig själv till talesperson för hennes barn.

Men, nu även för Emils familj tydligen.

För sanningen är ju den att du som vanligt inte har fakta på bordet. Du sprider din dynga som värsta mytomanen.

Du vet absolut inget om vad hennes familj har gjort eller framfört eller sagt. Du vet inget om deras känslor eller den smärta de också bär efter det som hänt.

Tänk om de glömt eller ej velat informera dig? 😱

Tänk om något sagts när Lydias föräldrar hämtade Lydias saker?
Eller tänk om något sagts när hennes familj fått besök utav, tja du, det får du fundera vidare på. Eller så får du fråga varför DU inte informerats, du som tagit dig rollen som talesperson för dom(familjen) liksom för barnen.

Vad tycker du hennes familj skulle göra på rättegången nu när dom burit sig så illa åt som drack te?
Har du funderat över hur de måste kännas för dom? Kan du ens tänka dig i dom banorna? Antagligen inte.

Du har tidigare sagt vad du anser att dom borde göra, hennes föräldrar. Ska alla som känt Lydia buras in? Hela släkten? Vänner? Bekanta? F.d makar? Grannar? Emils familj? Var går din gräns?

Ser du inte själv hur illa det ser ut när man skriver ut sitt blaha som du gör, mytomanen Nr1!

Väx upp!
Senast redigerad av Captainspiced 2022-03-25 kl. 14:33.
2022-03-25, 14:51
Avslutad
Citat:
Du har informerat här i tråden hur dålig mamma Lydia alltid varit. Du talar alltså för hennes barn som älskar sin mamma. T.o.m Emils ex har berättat hur deras barn tyckte om henne. Ändå fortsätter du...
Du har utnämnt dig själv till talesperson för hennes barn.

Men, nu även för Emils familj tydligen.

För sanningen är ju den att du som vanligt inte har fakta på bordet. Du sprider din dynga som värsta mytomanen.

Du vet absolut inget om vad hennes familj har gjort eller framfört eller sagt. Du vet inget om deras känslor eller den smärta de också bär efter det som hänt.

Tänk om de glömt eller ej velat informera dig? 😱

Tänk om något sagts när Lydias föräldrar hämtade Lydias saker?
Eller tänk om något sagts när hennes familj fått besök utav, tja du, det får du fundera vidare på. Eller så får du fråga varför DU inte informerats, du som tagit dig rollen som talesperson för dom(familjen) liksom för barnen.

Vad tycker du hennes familj skulle göra på rättegången nu när dom burit sig så illa åt som drack te?
Har du funderat över hur de måste kännas för dom? Kan du ens tänka dig i dom banorna? Antagligen inte.

Du har tidigare sagt vad du anser att dom borde göra, hennes föräldrar. Ska alla som känt Lydia buras in? Hela släkten? Vänner? Bekanta? F.d makar? Grannar? Emils familj? Var går din gräns?

Ser du inte själv hur illa det ser ut när man skriver ut sitt blaha som du gör, mytomanen Nr1!

Väx upp!
Att barn älskar sina föräldrar är inte så konstigt.
Att påstå att Lydia tog hand om sina barn är en sanning med modifikation, minst sagt.
Ett mynt har två sidor.
I Lydias penningpung ligger många mynt, där Lydia representerar sig själv på ena sidan, övriga mynt representerar dem som kommit i hennes väg, frivilligt eller ofrivilligt.

Det är väl självklart att det inte ser bra ut att fika inne i rättssalen, mitt under pågående mordrättegång?!

Jag tycker det är intressant hur detta victimblaming fortsätter.
Det pekas på allt utom det faktum att Lydia betett sig vidrigt. Inte bara mot Emil och hans familj, utan även mot sina pojkvänner, äkta makar, KKs, toyboys eller varför inte benämna dem som Sugerdaddys, rätt och slätt?

Det är markant äldre män Lydia sökt sig till.
Emil var ett undantag, han blev endast 39 år.

Varför fanns det inte en enda person som vittnade till fördel för Lydia Barth?
Inte någon! Vad kan det bero på, tror du?
2022-03-25, 15:11
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Att barn älskar sina föräldrar är inte så konstigt.
Att påstå att Lydia tog hand om sina barn är en sanning med modifikation, minst sagt.
Ett mynt har två sidor.
I Lydias penningpung ligger många mynt, där Lydia representerar sig själv på ena sidan, övriga mynt representerar dem som kommit i hennes väg, frivilligt eller ofrivilligt.

Det är väl självklart att det inte ser bra ut att fika inne i rättssalen, mitt under pågående mordrättegång?!

Jag tycker det är intressant hur detta victimblaming fortsätter.
Det pekas på allt utom det faktum att Lydia betett sig vidrigt. Inte bara mot Emil och hans familj, utan även mot sina pojkvänner, äkta makar, KKs, toyboys eller varför inte benämna dem som Sugerdaddys, rätt och slätt?

Det är markant äldre män Lydia sökt sig till.
Emil var ett undantag, han blev endast 39 år.

Varför fanns det inte en enda person som vittnade till fördel för Lydia Barth?
Inte någon! Vad kan det bero på, tror du?

Jag tror det beror på ett mycket uselt advokatsjobb. Jag vet några stycken och speciellt en som är otroligt upprörd att den ej kallats som vittne.

Och du har helt rätt, en mynt har alltid två sidor. Här har det mest fokuserats på endast en sida.

Fick Lydias familj en tillsägelse att de inte fick dricka Te? Vad sa Domaren till dom angående deras fika? Fick dom böter?

Du efterlyste igår att ngn kunde träda fram och berätta om Lydia. Minns du dina inlägg? Dom skulle även kunna styrkas skrev du. Ge mig då fakta som kan styrkas på de gånger du anser att Lydia struntade i sina barn.

Du slänger dig med ord som victimblaming m.m och inser inte att det går inte att bara vräka ur sig skit om man inte kan röra i soppan utan att du samt andra börjar böla.

Hur du än vrider o vänder på det så får du kolla dig över axeln ibland och fundera på Emil och hans barn. För vräker man ur sig bara skit, så höjer ju automatiskt många på ögonbrynen?!

Anklagar du hennes f.d makar för att vara sugardaddys? Var då Emil också en Sugardaddy? Vid vilken ålder kan man klassas som en sugardaddy enligt dig?
Senast redigerad av Captainspiced 2022-03-25 kl. 15:15.
2022-03-25, 15:28
Medlem
Citat:
Jag tror det beror på ett mycket uselt advokatsjobb. Jag vet några stycken och speciellt en som är otroligt upprörd att den ej kallats som vittne.

Och du har helt rätt, en mynt har alltid två sidor. Här har det mest fokuserats på endast en sida.

Fick Lydias familj en tillsägelse att de inte fick dricka Te? Vad sa Domaren till dom angående deras fika? Fick dom böter?

Du efterlyste igår att ngn kunde träda fram och berätta om Lydia. Minns du dina inlägg? Dom skulle även kunna styrkas skrev du. Ge mig då fakta som kan styrkas på de gånger du anser att Lydia struntade i sina barn.

Du slänger dig med ord som victimblaming m.m och inser inte att det går inte att bara vräka ur sig skit om man inte kan röra i soppan utan att du samt andra börjar böla.

Hur du än vrider o vänder på det så får du kolla dig över axeln ibland och fundera på Emil och hans barn. För vräker man ur sig bara skit, så höjer ju automatiskt många på ögonbrynen?!

Anklagar du hennes f.d makar för att vara sugardaddys? Var då Emil också en Sugardaddy? Vid vilken ålder kan man klassas som en sugardaddy enligt dig?

du, lillen va fan ingen suggerdaddy. han hade hur många brudar som helst å behövde fan vila från alla brudar.
så kom inte me sånt tugg.
lillen träffa för helvete denna brud på jobb, hon praktiserrade där. hon hängde med hans boss då, men lillen brädade bossen. samma boss som lillens ex knullade, så lillen blev lack och stötte på denna brud va. e du me va?
2022-03-25, 15:34
Avslutad
Citat:
Det kanske fanns anledningar som du inte känner till, att denna person inte ansågs lämplig att vittna?
Nu hade Lydia två olika advokater, de kunde inte polera en bajskorv.
Eh, det är Lydia Barth som är gärningskvinna. Hon valde att döda.
Aldrig någonsin har någon jag känner sett en mördares föräldrar korka upp termosen och njuta av en liten tebjudning mitt under en mordrättegång. Det är makabert. Fast alla är vi olika. Att posta löpande på fejjan om mysig semester, blåbärskladd i ansiktet och på händerna dagarna innan mordrättegången går av stapeln, tycker jag är lite magstarkt.
Ingenstans har Lydia själv eller anhöriga beklagat vad hon orsakat, ett mord, i detta fall.
Vill du att jag postar handlingar från socialtjänsten här i tråden? Då kommer ännu fler att drabbas av Lydia, än en gång.
Soppan får Lydia själv stå för, det är hon som kryddat.
Hotar du mig?
Jag la fram flera benämningar, trodde du skulle förstå helheten.
Rätta mig gärna om jag har fel, men stämmer inte det att alla Lydias fd makar varit mycket äldre?
Stämmer inte det att Lydia aldrig i egentlig mening haft ett riktigt jobb? Utan hon har på pappret haft en jobbtitel för att få en ok årsinkomst för att kunna kvittera ut en bra sjukpenning?

Edit, jag fetade mina svar
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-03-25 kl. 15:38.
2022-03-25, 15:42
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Jag la fram flera benämningar, trodde du skulle förstå helheten.
Rätta mig gärna om jag har fel, men stämmer inte det att alla Lydias fd makar varit mycket äldre?
Stämmer inte det att Lydia aldrig i egentlig mening haft ett riktigt jobb? Utan hon har på pappret haft en jobbtitel för att få en ok årsinkomst för att kunna kvittera ut en bra sjukpenning?

Edit, jag fetade mina svar

Är dom då Sugardaddys menar du?

Jag vet inte riktigt var det kommer ifrån att hon endast haft en jobbtitel men aldrig jobbat?

Hon har ju även haft jobb på nattklubbar har jag hört. Stämmer inte det heller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in