2022-03-22, 14:15
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Men nu hade hon ju inte hand om barnen,
Och en bra mamma kläcker heller inte ut ungar på löpande band med män som inte är bra fadersmaterial. Speciellt när man som mamma är helt oförmögen att sätta sina barn och deras behov främst.
Lida har haft många och flera års kontakt med soc just av den anledningen.
Och det är väl inte direkt vanligt Svensson liv va?

Men en bra pappa kan avla av sig med olika kvinnor på löpande band va?

Nu har du förvisso helt fel och väljer att sprida ut dina lögner som vanligt. Hon hade barnen. Barnen bodde hos henne, dom tvingades aldrig att bo hos henne utan fick välja var de ville vara. Det var två månader förra året då hon ej hade en bostad som de bodde hos pappan. Från mitten av april förra året talar vi om nu. Det var ngt de alla kommit överens om och således vet du inte ett jävla skit.

Tittar du på bl.a betyg m.m från hennes barn. Så har dom toppbetyg. Hennes två äldsta flickor har alltid bott med henne.

Att soc är indragen betyder inte att hon är en dålig mamma. Läs på idiot!
2022-03-22, 14:36
Medlem
hela denna tråd är full av så djävla många lögner. man mår illa att läsa hur exet målat sig som nåra djävla helgon när de alltid var osams. emil höll käft för husfridens skull för barnens djävla skull fattaru det
han träffa lidia har själv träffat na de hade kul ihop tyvärr söp de som satan och de varsynd för gan var fin mannen tyvärr så var han livrädd att förloraa barna för skulle han olidia dra så skull han alldrig se barna mer sa
Saknar dej mannen rip
2022-03-22, 18:04
Medlem
Jag har en fråga till kontot Captainspiced:
Mtp hur intensivt ridderligt du uppträder här i tråden för att försvara ogärningskvinnan, den till 18 års fängelse för mord dömda Lydia Barth, skulle du ändå kunna tänka dig att beskriva henne som 'våldsam'?

Jag ser henne som en våldsam person.
Att hon har råkat föda fram fyra barn och att du anser henne vara en alldeles fantastisk mamma, det hindrar ju inte att en objektiv bedömning av henne som person mycket väl skulle kunna landa i att hon de facto är våldsam.

Är din uppfattning kanske att hon inte är våldsam?
2022-03-22, 23:44
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har en fråga till kontot Captainspiced:
Mtp hur intensivt ridderligt du uppträder här i tråden för att försvara ogärningskvinnan, den till 18 års fängelse för mord dömda Lydia Barth, skulle du ändå kunna tänka dig att beskriva henne som 'våldsam'?

Jag ser henne som en våldsam person.
Att hon har råkat föda fram fyra barn och att du anser henne vara en alldeles fantastisk mamma, det hindrar ju inte att en objektiv bedömning av henne som person mycket väl skulle kunna landa i att hon de facto är våldsam.

Är din uppfattning kanske att hon inte är våldsam?

Du ställer en fråga samtidigt som du informerar mig om hur ridderligt jag försvarar henne?

Det beror på att du tror av det du läst att jag gör vissa saker. Som nu, försvarar henne.

Utifrån vad de flesta läst i FUP, och av skvaller m.m så har de flesta en klar bild. Lydia är våldsam. Hon kastar brandsläckare m.m omkring sig för att till slut begå ett fruktansvärt brott -mord.

Ja, då är man våldsam. Hon var absolut våldsam då. Därför sitter hon nu i fängelse.

Vad vi inte alltid ser eller vad många inte förstår är att "vi" får bl.a läsa ett förhör i FUP. Vi får faktiskt inte veta varför ngt kastas eller varför dörr dräms igen, eller varför ngn gör si eller så. Vi får alltså inte en helhetsbild.
Vi får sedan också höra att det finns ett videoklipp..
Det räcker för de flesta. Allt är klart. Eller?

För att dra exempel från t.ex denna FUP bl.a:
Så får vi inte veta om ngn kastat ngt först på henne? Vi får bara läsa att man förhör personer och i förhör får vi läsa att Lydia kastar brandsläckare bl.a. -vi får inte läsa att förhörsledaren frågar: Jaha, varför gör hon det? Eller, vad fick henne att göra så? Ngn fråga som gör att man får en större bild. Vi får inte veta om ngn tagit stryptag innan personen fick en blåklocka tillbaks? Vi får bara höra hur HON betett sig, aldrig hur andra betett sig eller om det fanns någon form av anledning till att ngn reagerar så?
Vi får inte veta om ngn varit psykisk, fysiskt, eller sexuellt våldsam innan hon svarar igen. Vi får inte höra hur ngn försöker kontrollera ngn heller? För psykiskt våld är också våld. Våld är väldigt komplext.

Men hur det än är - är vi alla rörandes överens hoppas jag att man ej tar livet av ngn.

För min del vill jag se en helhetsbild. Jag vill förstå eller åtminstone försöka förstå varför vissa saker sker. Det handlar således ej om att försvara ngn.

Såg nyss ditt svar till EmmeLee att vissa personer ej förtjänade att bemötas. Då var det ju väldigt synd att du ställde mig en fråga. Nåväl, det ska inte upprepas.
Senast redigerad av Captainspiced 2022-03-23 kl. 00:15.
2022-03-23, 00:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillebananas
hela denna tråd är full av så djävla många lögner. man mår illa att läsa hur exet målat sig som nåra djävla helgon när de alltid var osams. emil höll käft för husfridens skull för barnens djävla skull fattaru det
han träffa lidia har själv träffat na de hade kul ihop tyvärr söp de som satan och de varsynd för gan var fin mannen tyvärr så var han livrädd att förloraa barna för skulle han olidia dra så skull han alldrig se barna mer sa
Saknar dej mannen rip

Välkommen till Flashback! Första inlägget.

Vad underbart med ett mer balanserat inlägg, med lite mer neutral insyn i L och Es korta förhållande.

Vad tror du hände den där kvällen? Ett fyllegräl som urartade?

Ett fyllegräl som slutade med en hemsk olycka?

Tror du att L skjöt E med uppsåt?
2022-03-23, 08:02
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Vad underbart med ett mer balanserat inlägg, med lite mer neutral insyn i L och Es korta förhållande.

menar du inte hemskt mord? Olycka är väl ställt utan rimligt tvivel att det inte är?
2022-03-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Du ställer en fråga samtidigt som du informerar mig om hur ridderligt jag försvarar henne?

Det beror på att du tror av det du läst att jag gör vissa saker. Som nu, försvarar henne.

Utifrån vad de flesta läst i FUP, och av skvaller m.m så har de flesta en klar bild. Lydia är våldsam. Hon kastar brandsläckare m.m omkring sig för att till slut begå ett fruktansvärt brott -mord.

Ja, då är man våldsam. Hon var absolut våldsam då. Därför sitter hon nu i fängelse.

Vad vi inte alltid ser eller vad många inte förstår är att "vi" får bl.a läsa ett förhör i FUP. Vi får faktiskt inte veta varför ngt kastas eller varför dörr dräms igen, eller varför ngn gör si eller så. Vi får alltså inte en helhetsbild.
Vi får sedan också höra att det finns ett videoklipp..
Det räcker för de flesta. Allt är klart. Eller?

För att dra exempel från t.ex denna FUP bl.a:
Så får vi inte veta om ngn kastat ngt först på henne? Vi får bara läsa att man förhör personer och i förhör får vi läsa att Lydia kastar brandsläckare bl.a. -vi får inte läsa att förhörsledaren frågar: Jaha, varför gör hon det? Eller, vad fick henne att göra så? Ngn fråga som gör att man får en större bild. Vi får inte veta om ngn tagit stryptag innan personen fick en blåklocka tillbaks? Vi får bara höra hur HON betett sig, aldrig hur andra betett sig eller om det fanns någon form av anledning till att ngn reagerar så?
Vi får inte veta om ngn varit psykisk, fysiskt, eller sexuellt våldsam innan hon svarar igen. Vi får inte höra hur ngn försöker kontrollera ngn heller? För psykiskt våld är också våld. Våld är väldigt komplext.

Men hur det än är - är vi alla rörandes överens hoppas jag att man ej tar livet av ngn.

För min del vill jag se en helhetsbild. Jag vill förstå eller åtminstone försöka förstå varför vissa saker sker. Det handlar således ej om att försvara ngn.

Såg nyss ditt svar till EmmeLee att vissa personer ej förtjänade att bemötas. Då var det ju väldigt synd att du ställde mig en fråga. Nåväl, det ska inte upprepas.
Tack för replik!
Låt mig inledningsvis klargöra en sak:
Du läser min text som Fan läser Bibeln.
När jag i ett inlägg skriver till kontot EmmeLee att ett antal konton inte förtjänar att bemötas, så implicerar det naturligtvis inte att kontona ifråga skall få fritt fram att i tråden sprida dynga och/eller rena felaktigheter.
Som exempel kan nämnas Marie Tourette, ett väldigt obehagligt konto som i likhet med ditt, har tagit som sin uppgift att genomgående misstänkliggöra brottsoffret Emil och samtidigt försöka white washa mörderskan Lydia Barth. Sånt skall givetvis bemötas!

Det senaste från madame MT är formuleringen om att det våldsamma mordet istället var "ett fyllegräl som slutade med en hemsk olycka".
Vågar jag mig på att ställa dig frågan om du, som ju anger dig ha läst FUP, delar madame MT:s beskrivning av händelsen?

När det gäller frågan om Lydia Barths våldsamhet tycker jag mig kunna konstatera att du ser henne som en våldsam person. Det är alldeles utmärkt om du har den bilden och uppfattningen av henne.
Lydia Barth är nämligen en alldeles förfärligt livsfarlig person med våldstendenser och det är för sin våldsamhet, den hon inte kan kontrollera, som hon nu sitter på Hinseberg dömd för mord till 18 års fängelse.

Det är i sak ointressant vad Lydia kan ha råkat ut för innan hon väljer att börja kasta tallrikar och brandsläckare. Det är hennes tydliga oförmåga att kunna kontrollera sig som indikerar hennes farlighet. När nånting går Lydia Barth emot, har hon ingen förmåga att besinna sig, utan hennes frustration tar sig omedelbart fysiska uttryck. Hon är våldsam, hon är farlig och hon är inlåst.
Det sista är det bästa. För alla faktiskt -och då inte minst för henne själv.
Eller hur?
2022-03-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

ja tack så mycke ja jag vet fan inte va som hände men det är för djävla sorjlit. ja har lost en go vän som ja har haft djävligt kul ihop me fattarru????
har festat och supit mycke me lillen som ja allti kallade emil och han hade sånt skönt garv hör fan hans själva garv i hornhinnan ännu aasså har ju supit me båda och haft skoj men hade aldri kunat tro att någe sånt här kunde hända saknar mannen satansomsatikens ni fattarfan inte
ja fattar inte hur vissa här inne säger att dom kände han och att dom ändå juger som satan om han
ja blir så satans förbanad när ja läser här inne asså dem juger som satan själva losers dem varförifan inte vänner
2022-03-23, 14:42
Medlem
Citat:
Tack för replik!
När jag i ett inlägg skriver till kontot EmmeLee att ett antal konton inte förtjänar att bemötas, så implicerar det naturligtvis inte att kontona ifråga skall få fritt fram att i tråden sprida dynga och/eller rena felaktigheter.
Som exempel kan nämnas Marie Tourette, ett väldigt obehagligt konto som i likhet med ditt, har tagit som sin uppgift att genomgående misstänkliggöra brottsoffret Emil och samtidigt försöka white washa mörderskan Lydia Barth. Sånt skall givetvis bemötas!

Det senaste från madame MT är formuleringen om att det våldsamma mordet istället var "ett fyllegräl som slutade med en hemsk olycka".
Vågar jag mig på att ställa dig frågan om du, som ju anger dig ha läst FUP, delar madame MT:s beskrivning av händelsen?

När det gäller frågan om Lydia Barths våldsamhet tycker jag mig kunna konstatera att du ser henne som en våldsam person. Det är alldeles utmärkt om du har den bilden och uppfattningen av henne.
Lydia Barth är nämligen en alldeles förfärligt livsfarlig person med våldstendenser och det är för sin våldsamhet, den hon inte kan kontrollera, som hon nu sitter på Hinseberg dömd för mord till 18 års fängelse.

Det är i sak ointressant vad Lydia kan ha råkat ut för innan hon väljer att börja kasta tallrikar och brandsläckare. Det är hennes tydliga oförmåga att kunna kontrollera sig som indikerar hennes farlighet. När nånting går Lydia Barth emot, har hon ingen förmåga att besinna sig, utan hennes frustration tar sig omedelbart fysiska uttryck. Hon är våldsam, hon är farlig och hon är inlåst.
Eller hur?

va fan fattar du inte slynan va dyngrak så satans full för helvete
farli nä men jävlit full
2022-03-23, 15:09
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Tack för replik!

Eller hur?

Vad tråkigt att du känner att jag samt ngn till försöker misstänkliggöra Emil. Du har missuppfattat. Min intention är inte att misstänktligöra ngn alls. Jag försöker belysa samt finna svar där jag ej ser svaren.

För mig har ett kort klipp av en film eller text m.m aldrig gett mig hela bilden. Jag vill se följdfrågor, jag vill läsa svaren för att kunna göra en bedömning. Och helheten är oerhört viktig.

Kastar ngn tex en brandsläckare så läser en del in -Usch så aggresiv människa. Medan en del, inklusive jag själv måste ställa följdfrågor då jag inte naivt bara kan köpa sånt rakt av. Jag vill veta om ngt har fått personen att agera så här innan jag kan bedöma den.
Jag gör aldrig en bedömning utifrån sånt.

Exempel:
Ngn försöker våldta en person, personen får tag i en tegelsten och drämmer i skallen. Förövaren dör.

Var personen här ovan våldsam eller försvarade bara sig? En del skulle svara att den använde för mkt våld i förhållande till brottet, det finns alltid de som ska hitta anledningar så klart.

Exempel:

Någon angriper din hund, häst med tillhyggen, du ser vad som pågår och rusar dit och slår omkull personen, som råkar slå huvudet i en sten och avlider.
Är du våldsam och överdrivet aggresiv? Kunde du kanske gett idioten en kram och försökt tala den till rätta i stället?

Exempel: Någon försöker dra in ditt barn i en bil. Den får in barnet i bilen och drar därifrån. Ditt barn skriker av skräck, du har nyss varit på jakt och har bössan ännu kvar i bilen. Vad gör du? Skjuter sönder däcken? Vad gör vi i olika lägen?

Är väldigt lätt att spela korrekt och ha korrekta svar. En annan femma att utsättas. Dessutom reagerar och uppfattar alla olika.

Vad jag vill försöka förmedla är: Begreppet våldsam är ganska komplext utan en helhetsbild för mig.

Jag har aldrig bott ihop med Lydia, ej heller Emil. Jag vet inte hur dom brukade bete sig mot varandra annars. Brukade man hota varandra? Är det därför han satt kvar på stolen? Att söka svar är väldigt naturligt och ngt vi bör göra så att vi kan förstå och lära oss utav det. Det kallar du för att misstänkligöra.

Du skriver, jag citerar:

Det är i sak ointressant vad Lydia kan ha råkat ut för innan hon väljer att börja kasta tallrikar och brandsläckare.

För dig är det ointressant, men inte för mig. Av bl.a anledningar jag skrev här ovan.

Du skriver även, jag citerar dig:

Det är hennes tydliga oförmåga att kunna kontrollera sig som indikerar hennes farlighet. När nånting går Lydia Barth emot, har hon ingen förmåga att besinna sig, utan hennes frustration tar sig omedelbart fysiska uttryck. Hon är våldsam, hon är farlig och hon är inlåst.
Intressant att du har dessa fakta om henne..gör du dessa antagande pga detta mord?
Ok, av alla de jag samtalat med som känner henne, har ingen sagt ngt sådant. Och det är då folk som även bott med henne.

I denna tråd så ältas det om att ena sidan försvarar ngt som redan är avklarat. Otroligt dumt tycker dom och stannar ändå själva kvar i tråden. Varför vet jag inte. Lydia sitter ju i fängelse, dömd för mord. Allt är väl uppklarat?
Senast redigerad av Captainspiced 2022-03-23 kl. 15:14.
2022-03-23, 17:33
Avslutad
Citat:
Saknar dej mannen rip
Lite svårt att förstå vad du menar.
Kände du båda två?
Denna tråd borde stängas, alternativt byta namn till hur Lydia Barth blev en mördare?
2022-03-23, 19:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
ja tack så mycke ja jag vet fan inte va som hände men det är för djävla sorjlit. ja har lost en go vän som ja har haft djävligt kul ihop me fattarru????
har festat och supit mycke me lillen som ja allti kallade emil och han hade sånt skönt garv hör fan hans själva garv i hornhinnan ännu aasså har ju supit me båda och haft skoj men hade aldri kunat tro att någe sånt här kunde hända saknar mannen satansomsatikens ni fattarfan inte
ja fattar inte hur vissa här inne säger att dom kände han och att dom ändå juger som satan om han
ja blir så satans förbanad när ja läser här inne asså dem juger som satan själva losers dem varförifan inte vänner

Jag beklagar verkligen din sorg. Jag vet hur det känns, jag har förlorat min vuxna dotter, och min lillebror.
Jag kände ingen av dem, jag är bara intresserad av varför sådant här händer, varför just där, då och han.

Tror du att det var ett "genomtänkt" mord, eller tror du mer på olycka, typ fylleolycka? Eller kunde L bli så arg (en stundens hetta), att hon där och då ville döda honom?

För mig känns det mer som "out of the blue", liksom.

Reta inte upp dig på trollen, de anmäler ALLT, och sedan blir liksom DU avstängd, det är deras mål. Jag svarar dem inte längre, för ingenting går in där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in