2022-01-22, 17:06
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja du BMC64, jag tycker att det är mer våldsamt att både mörda, stycka och gömma kroppen. Förlåt mig för att jag tycker det, men det står jag för i alla väder!
Återigen, jag skrev att dom hade tittat på fotboll, gått ner till Vita Älgen m.m. jag skrev inte ut något klockslag på de olika aktiviteterna. Så min information stämmer mer än väl, även om du försöker förneka det, ditt stora troll.
Och troll som du är kommer du aldrig någonsin begripa varför jag registrerade mig, trots att jag har skrivit det vid flertalet tillfällen. Men det är klart, man kan ju inte förvänta sig att trollen kan läsa.
Så säg bara till, så ska jag försöka få in dig på en läskurs så att du kan få lära dig, om du vill.

Det är nog du som behöver gå en läskurs, jag ser vad du skriver och jag förstår vad du skriver, men jag tror inte på det jag tror du ljuger värre än Pinocchio, det är en viss skillnad på det,

if it walks like a duck talks like a duck it probably is a duck
Senast redigerad av BMC64 2022-01-22 kl. 17:09.
2022-01-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
[/b]

Det är nog du som behöver gå en läskurs, jag ser vad du skriver och jag förstår vad du skriver, men jag tror inte på det jag tror du ljuger värre än Pinocchio, det är en viss skillnad på det,

if it walks like a duck talks like a duck it probably is a duck

Precis som din trovärdighet efter alla dina lögner, så är den skjuten i sank.
2022-01-23, 12:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Du tycker BMC är troll för att BMC ifrågasätter din trovärdighet.

BMC (med flera) tycker du är troll för att du påstår saker om fallet och om rättegången som vilken människa med hjärna hade fattat hade tagits upp redan av L i hennes första förhör efter avrättningsnatten.

Ser du skillnaden?

Jag tror med att du är ett troll

"Ni" säger att ni är här för att ni vill ha ett motiv men det enda ni gör är att försöka hitta motivet hos E, genom att sitta här och smutskasta en död person som inte kan försvara sig.

Jag tror inte L är en ond människa, det tror jag inte om mig själv heller som identifierar mig väldigt mycket i hennes tänk o leverne. Men kombinationen dessa diagnoser + alkohol ger kan vara förödande.

Det finns 1, EN chans till att L skulle kunna få lägre strafftid och det är att anspela på hennes diagnoser och psykiska hälsa, dvs skylla på sig själv och sin uppväxt, samt vad vården gjort/kunnat gjort.
Det fattar nog hennes försvarare med istället för att försöka få det till att E minsann hade en pistol själv som han hotade med m.m. Viket även hennes försvarare GARANTERAT hade tagit upp redan under första rättegången.
2022-01-23, 12:10
Avslutad
Citat:
Nja jag tänker mer på exempelvis Knutby mordet. Barnflickan var helt nykter, var med på planen, gick från busshållplatsen till Helges och hans frus hus, smög in för att inte väcka barnen, sen sköt hon frun i sängen. Det kan jag tycka är ett mycket kallblodigare mord, som hon dessutom flydde ifrån. Men hon fick då inte alls så långt straff, hon är ju ute nu dessutom.
Förmildrande omständigheter kan jag då tycka är den press Lydia verkar ha levt med/under. Hushållerska, barnpassare, städerska, festpartner m.m till Emil, som jag vet var väldigt kontrollerande.

Citat:
Ja men jag vet att han var kontrollerande!
Att andra tjejer inte upplevt det kanske kan vara för att han inte var lika rädd att förlora dem. Bara ett litet tips för dig.

Citat:
Ursäkta mig, men många här inne läser verkligen som krattor.

Jag har sagt att jag tycker Knutby mordet var mer iskallt, dessutom planerat.
Jag har sagt att det KANSKE kan vara så att Lydia har förmildrande omständigheter. Men jag vet ju inte det. Jag vet vara hur Emil var mot mig, och sen vad man har läst i tråden.
Men oavsett, så ska väl alla ha rättvisa bedömningar i domstol, annars kan man väl lika gärna skrota rättssystemet, eller hur?
Och för att personerna i rätten ska kunna ge en rättvis bedömning, så bör väl all information komma fram. Inte vad jag, du eller andra här inne tycker är relevant information. Det skall vara upp till rätten m.m.

Citat:
Precis, "KAN TYCKA" inte att jag tycker. Som sagt, ni läser som kratter.
Angående bilen så gick jag på vad en här i tråden skrev, att dom båda hade lagt in pengar på den. Men bara en person får stå på en bil ju. Precis som personen också skrev. Och jag uppfattar det som att denna person har mycket högre trovärdighet än en del här inne.

Och nej, varför skulle jag försvinna från denna tråden när jag enbart fört fram sanningar.
Dina sanningar är inte riktigt vad någon annan har kunnat bekräfta. Är du säker på att du vet vad du talar om, vem offret är?
Trots allt så finns det ingenting som du "berättat" som inte gått att utläsa ur denna tråd samt förundersökningen och minnessidorna.
Däremot har du kommit med elaka lögner i syfte att smutskasta, varför?
Respektera de anhöriga och Emils minne och lägg ner din agenda. Du har ingenting annat än bullshit att komma med.
2022-01-23, 12:18
Medlem
Citat:
Det enda du har och skriva är att alla andra ljuger... Man tror om andra som man är själv😀. Ingen annan kommer med så många smutskastande fantasifulla osannolika barnsliga påståenden som du kommer med. Fler saker du kommer med borde dessutom innefattas av sekretess.

Du har gått från att ha insikt i Emils mycket privata liv och leverne till ha insikt i sekretessbelagda domstolshandlingar.
Ändå vet ingen anhörig vem du är!!
Hur förklarar du det?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-01-23 kl. 12:22.
2022-01-23, 12:26
Avslutad
vad är det som tar så jäkla tid? När ska L sättas i fängelse?? eller daltas det kring henne? suck
2022-01-23, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vad är det som tar så jäkla tid? När ska L sättas i fängelse?? eller daltas det kring henne? suck
Hon sitter i häkte vid Hinseberg, snart så får hon "komma in" på riktigt...
2022-01-23, 15:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Du tycker BMC är troll för att BMC ifrågasätter din trovärdighet.

BMC (med flera) tycker du är troll för att du påstår saker om fallet och om rättegången som vilken människa med hjärna hade fattat hade tagits upp redan av L i hennes första förhör efter avrättningsnatten.

Ser du skillnaden?

Jag tror med att du är ett troll

"Ni" säger att ni är här för att ni vill ha ett motiv men det enda ni gör är att försöka hitta motivet hos E, genom att sitta här och smutskasta en död person som inte kan försvara sig.

Jag tror inte L är en ond människa, det tror jag inte om mig själv heller som identifierar mig väldigt mycket i hennes tänk o leverne. Men kombinationen dessa diagnoser + alkohol ger kan vara förödande.

Det finns 1, EN chans till att L skulle kunna få lägre strafftid och det är att anspela på hennes diagnoser och psykiska hälsa, dvs skylla på sig själv och sin uppväxt, samt vad vården gjort/kunnat gjort.
Det fattar nog hennes försvarare med istället för att försöka få det till att E minsann hade en pistol själv som han hotade med m.m. Viket även hennes försvarare GARANTERAT hade tagit upp redan under första rättegången.

Tjafs om användares olika trovärdighetgrader har det varit sedan någon vecka efter händelsen, vilket har varit och ÄR väldigt, väldigt irriterande och gör att nästan INGEN i hela Sverige vill skriva här!

Det fetade 1:
Det är förhörsledaren som ställer frågor i ett förhör, inte L.
"Vi", som faktiskt INTE har någon agenda, utan bara är intresserade av fallet utifrån ett genuint intresse för kriminalfall, har ansett/fortfarande anser att FUP är ovanligt TUNN, e.g. att det SAKNAS uppgifter om brottet i FUP. Det är våran ÅSIKT, och det gör oss INTE till "troll".

Det fetade 2:
Ja, "vi" vill ha ett motiv, har man inget motiv till ett mord, så brukar man faktiskt vara helt psyksjuk vid tillfället, det finns några mordfall där det förekommit.
Eftersom L har varit gift en 3 ggr tidigare så kan man ju undra varför just E blev offret, därför vill man ju ha lite mer information om just E. Det är inget personligt, både L och E är OBJEKT för oss med ett genuint intresse för kriminalfall, och med lite mer professionellt synsett.

Det fetade 3: Ls försvar har ju redan försökt den vägen, varför tror du att alla Ls psykjournaler ligger med i FUP. Min åsikt om Ls försvar är att det inte var värt ens namnet, extremt dåligt. Sorgligt att skattepengar ska gå till så dåliga advokater, i mitt tycke! Men jag har min egna lilla teori om det......

Det fetade 4: Nej, det gjorde ju nu inte Ls försvar, den s.k. advokaten körde ju på diagnoslinjen.....och ifrågasatte inte alls det endaste delvis sekretessbelagda beviset; filmen!

För mig är Loveangelie mycket trovärdig!
2022-01-23, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tjafs om användares olika trovärdighetgrader har det varit sedan någon vecka efter händelsen, vilket har varit och ÄR väldigt, väldigt irriterande och gör att nästan INGEN i hela Sverige vill skriva här!

Det fetade 1:
"Vi", som faktiskt INTE har någon agenda, utan bara är intresserade av fallet utifrån ett genuint intresse för kriminalfall, har ansett/fortfarande anser att FUP är ovanligt TUNN, e.g. att det SAKNAS uppgifter om brottet i FUP. Det är våran ÅSIKT, och det gör oss INTE till "troll".

Det fetade 2:
Ja, "vi" vill ha ett motiv, har man inget motiv till ett mord, så brukar man faktiskt vara helt psyksjuk vid tillfället, det finns några mordfall där det förekommit.
Eftersom L har varit gift en 3 ggr tidigare så kan man ju undra varför just E blev offret, därför vill man ju ha lite mer information om just E. Det är inget personligt, både L och E är OBJEKT för oss med ett genuint intresse för kriminalfall, och med lite mer professionellt synsett.

Det fetade 3: Ls försvar har ju redan försökt den vägen, varför tror du att alla Ls psykjournaler ligger med i FUP. Min åsikt om Ls försvar är att det inte var värt ens namnet, extremt dåligt. Sorgligt att skattepengar ska gå till så dåliga advokater, i mitt tycke! Men jag har min egna lilla teori om det......

Det fetade 4: Nej, det gjorde ju nu inte Ls försvar, den s.k. advokaten körde ju på diagnoslinjen.....och ifrågasatte inte alls det endaste delvis sekretessbelagda beviset; filmen!

Så kan man se på det om man är helt utan sympati.
Tyvärr är detta inte någon deckargåta, utan den krassa verkligheten.
Vilka talar du för med ditt "vi"?
2022-01-23, 17:03
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det fetade 1:
Det fetade 2:

fetade 1+2 : ja ok, jag är som sagt inte så insatt i rättspolitik men skulle bli riktigt förvånad om L inte berättat det för sin advokat iallafall, hon berättade ju att han gjort illa hennes finger så varför skulle hon undanhålla att han riktat en pistol mot henne?
Nu var det endast ängeln jag tror är troll.
Nej jag har inte heller mer att gå på än tunna fupen, hur många av oss med dessa diagnoser funkar, sunt förnuft att kunna sålla bort teorier som säger sig självt är ganska osannolikt och vad som E:s lillebror + E:s ex har skrivit här, vilket självklart kan vara trolleri det med men som JAG tycker är väldigt trovärdiga, precis som du tycker om LoveAngel.

fetade 3: Absolut, men sen måste man ju vara lite realistisk med vad som kan vara sant eller inte istället för att bara svälja allt och tro bara på en av sidorna.
Jag antar att du absolut inte kan se någon sanning i min teori, att :det kunde hänt FÖR 3 år sen, det kunde hänt OM 3 år, kanske ALDRIG?
Att hennes diagnoser, psykiska ohälsa ihop med alkohol är den riktiga "boven?
Sen vad som triggar eller när egentligen inte spelar någon roll, utan stunden gör tjuven?

Du säger ofta att du letar svar, motiv. Men du har helt snöat in dig på att E är boven och att det är han som triggat henne.
Vad jag kan hitta har du endast letat motiv att det måste vara E som triggat henne, inte att det kan vara hennes levande och mående som är motivet?
Du kan inte hålla med om att smutskastningen har blivit lite väl mycket och spårat ut? Åt båda hållen självklart.
Eller är det ok att vissa smutskastar E för att andra smutskastat L?

fetade 4: Som du själv säger att L:s försvar, advokaten var extremt dåligt, du tror inte det var därför "diagnoslinjen" inte gick hem?
Hade advokaten varit bättre kanske hon hade kommit undan lite lindrigare pga sin psykiska ohälsa?

Jag står fast vid att jag TROR att L:s enda chans ifall HD tar upp det igen är att försvaret jobbar på teorin "psykisk ohälsa"
2022-01-23, 18:07
Medlem
Citat:

Det fetade 1:

Det fetade 2:

Du kan inte tänka dig att det är så enkelt att båda dom tillsammans var en olycklig kombination? Ett eskalerande alkoholmissbruk där ingen hejdar den andra. Kanske därför hennes män innan klarat sig eftersom dom inte har missbruksproblem så deras liv var fritt från fyllefester som kunde spåra ur.

Tror du som har mer koll om nån kan komma över domstolsmaterial som ängelen påstår sig veta om man inte känner nån av de närmaste till förövare eller offer? Är inget sekretess innan det tas upp? *Möjligt att hon får information av nån annan här i tråden men isf har man troligen en agenda att försvara mördaren Lydia, barth och misskreditera offret tyvärr
2022-01-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du kan inte tänka dig att det är så enkelt att båda dom tillsammans var en olycklig kombination? Ett eskalerande alkoholmissbruk där ingen hejdar den andra. Kanske därför hennes män innan klarat sig eftersom dom inte har missbruksproblem så deras liv var fritt från fyllefester som kunde spåra ur.

Tror du som har mer koll om nån kan komma över domstolsmaterial som ängelen påstår sig veta om man inte känner nån av de närmaste till förövare eller offer? Är inget sekretess innan det tas upp? *Möjligt att hon får information av nån annan här i tråden men isf har man troligen en agenda att försvara mördaren Lydia, barth och misskreditera offret tyvärr

Du har aldrig tänkt tanken att du kan ha fel?
Hur som får du väl avvakta och se vad som händer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in