Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
om man läser den första ljudfilen (s 127-128 i fup) ser man ganska tydligt hur det är L som psykar E. Utan henne hade han vart ett psykfall, hånar och ifrågasätter honom om att han som är så "muskulär och stark" skulle fått stryk av sitt ex osv.
Han säger även till henne "det var innan du sparkade sönder dörrar och slog mig allt vad du hade i ansiktet". i förhöret säger L att det var han som gav henne en örfil i samband med att dörren var sönder.
Jag själv har en del av hennes diagnoser och tycker det är väldigt intressant att läsa hennes förhör och journaler m.m
mitt tänk är väldigt likt hennes, (skrämmande) dock så har jag lärt mig ta avstånd från situationer som sätter mig i sånt mående som hon befinner sig i.
i förhören med henne återkommer hon väldigt ofta till "han packade upp mina saker" Det verkar blivit hennes "bevis" på att han tyckte om henne, att han ville ha henne där.
Minsta lilla grej bra som dåligt analyserar man i minsta detalj. Sen med alhohol i kroppen tar känslorna över och det kan gå åt vilket håll som helst.
Hon känner att det är hans fel, han som triggat henne osv och i hennes hjärna är det så, för ingenting är vårt fel, från början.
Normala människor har spärrar, vi andra måste lära oss de spärrarna. Oavsett vad ger det inte oss "rätten" eller en ursäkt att ta någon annan människas liv.
Ja, L återkommer ofta till att E packat upp hennes saker. Hon säger även att E själv hämtat sakerna och kört dem till Bålsta. Vidare säger hon att de sakerna skulle ha ställts i ett förråd som en vän hade erbjudit henne. Hon verkar vara mycket, mycket ledsen över att dessa saker hamnat i Bålsta, och att E även packat upp dem (egentligen snokat, rotat igenom (min anm.))
Jag har inga diagnoser (inga "officiella" i alla fall, haha), men jag skulle också bli jäkligt sur om min "nya" hade packat upp mina saker och t o m när jag inte var där.
Vi vet ju inte vad som fanns där, kanske dagböcker, gamla kärleksbrev, minnen, saker av mycket privat natur. Jag hade blivit skitförbannad, faktiskt. L verkar ha tryckt ner denna vrede (troligen pga hemlös och därigenom maktlös) ett tag i alla fall.....
Jag tycker att det var mycket respektlöst av E att packa upp sakerna, det gör man inte i ett helt nytt förhållande (egentligen inte i gamla förhållanden heller), och ingen av dem var någon ungdom heller. Man måste acceptera att allla människor har rätt till ett privatliv, även om man är i ett förhållande!
Innehåller viss spekulation.