2022-03-25, 06:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vad man än tycker om M.olsson så var han bland de bästa på plan till han blev utbytt.
Det är sant, var faktiskt förvånad själv.
Citera
2022-03-25, 06:45
Medlem
eternussermos avatar
Var det det sista vi såg av Kristoffer Olsson i landslaget igår. Kommer Party-Janne att inse att det finns en uppsjö av innermittfältare som kan slå bollar i djupled vilket Olsson gör typ var tionde match?
Citera
2022-03-25, 07:47
Medlem
Hur dåligt tränade är spelarna med tanke på att de fick kramp redan efter 60 minuter?
Citera
2022-03-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Var det det sista vi såg av Kristoffer Olsson i landslaget igår. Kommer Party-Janne att inse att det finns en uppsjö av innermittfältare som kan slå bollar i djupled vilket Olsson gör typ var tionde match?
Media verkar ha han som en av de bättre på plan...
Citera
2022-03-25, 08:58
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Media verkar ha han som en av de bättre på plan...

var inte hela innemittfältet rätt kassa?

man ser sämre ut när alla andra runt om en suger. Forsberg var iallafall en av det bättre tyckte jag.
Citera
2022-03-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

man ser sämre ut när alla andra runt om en suger. Forsberg var iallafall en av det bättre tyckte jag.
Jo det såg illa ut enligt mig, Forsberg var den som var ok där i mitten.och då va han inte OK bra..så dåligt tyckte jag mittfältarna såg ut ,
Överlag så var det inte många jag tyckte var godkända, Kulan,M.olsson
Hade vi mött ett annat lag,men anfallare i form hade de satt chanserna Tjeckien kom till.
De där läget i 93e ska vi va glada de inte va en Lewa som hade .
De där bortdömda målet kunde lika bra godkänt,snälla VAR domare.
Citera
2022-03-25, 09:16
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Det är sant, var faktiskt förvånad själv.

Martin har alltid varit stabil när han spelat för Sverige. Tror du det är en slump att han spelat 200+ PL matcher? Påstår inte att han är en toppspelare eller någonsin varit det, men en underskattad stabil spelare har han alltid varit och fortfarande är. Bara 33.

Men ja, Augustinsson är bättre och går före. Men jag känner mig säker att ha Martin Olsson som backup.
Citera
2022-03-25, 09:17
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Svanberg har varit svag i år. Cajuste är för grön. När Lewicki tillfrisknar är han given brevid Ekdal.
Citera
2022-03-25, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

Jo den uppfattningen delar jag. Ekdal/Olsson igår var smärtsamt att se. Dålig precision, dåligt tempo, fantasilöst och inget driv.

Spelar vi såhär mot Polen är det ett grismål och 0-1 det absolut bästa vi kan hoppas på tror jag.

Att vi inte klarar av att spela oss ur Tjeckiens press är väl grunden till att det blir dåligt. Tempot obefintligt, vann Sverige ens 2 nickdueller på mittplan under hela matchen och taffligt agerande i backlinjen upprepade gånger där man låter lösa bollar droppa ner på fötterna hos motståndare i boxen gång på gång.

Det här var en skitmatch och lågvattenmärke och jag hoppas samtliga spelare ser sig i spegeln och tänker att "sådär djävla kass FÅR jag inte vara igen om fyra dagar"

Avgå alla!
Citera
2022-03-25, 09:32
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Viktigaste av allt ikväll.. Elanga är för alltid svenska landslagsman nu va,Janne läste honom till oss va?
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Inte helt säker, läste något för ett tag sen om att reglerna var ändrade och att U21-spelare kan spela ett par tävlingsmatcher utan att bli låsta. Men det är inget jag tar gift på.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl i så fall träningsmatcher typ januariturnén.
Numera är det fyra (!) tävlingsmatcher som gäller för spelare under 21 år. Så för Elangas del behöver han ytterligare tre tävlingsmatcher innan han är helt låst till Sverige. Ett undantag är dock ifall han får speltid i ett VM- eller EM-slutspel, då låses han helt direkt.

Jag har skrivit mer om denna regeländring tidigare:
(FB) Svenska landslagsspelare som borde fått chansen tidigare?

Har för övrigt helt missat att Sverige har fyra UEFA Nations League-matcher nu i juni. Det innebär att Elanga mycket väl kan bli låst till Sverige i sommar.
Citera
2022-03-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Numera är det fyra (!) tävlingsmatcher som gäller för spelare under 21 år. Så för Elangas del behöver han ytterligare tre tävlingsmatcher innan han är helt låst till Sverige. Ett undantag är dock ifall han får speltid i ett VM- eller EM-slutspel, då låses han helt direkt.

Jag har skrivit mer om denna regeländring tidigare:
(FB) Svenska landslagsspelare som borde fått chansen tidigare?

Har för övrigt helt missat att Sverige har fyra UEFA Nations League-matcher nu i juni. Det innebär att Elanga mycket väl kan bli låst till Sverige i sommar.
Tack för svaret.
Citera
2022-03-25, 09:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Svanberg har varit svag i år. Cajuste är för grön. När Lewicki tillfrisknar är han given brevid Ekdal.

Svanberg/Karlström var bättre än Ekdal/Olsson. Jag tror att Ekdal/Svanberg är för tillfället Sveriges par.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in