2022-03-24, 18:52
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Standard är att ta ut två spelare på varje position, så varför ska Janne då ta ut tre vänsterbackar menar du?

Dom spelarna du nämner kan ju spela på minst två positioner (anfallet), i vissa fall fyra (ytterpositionerna). Du jämför detta med en position (vänsterback).

Hrgota är ju främst med i egenskap som mer direkt och rak kontringsspelare, förmodligen planerar Janne för att ha honom om matchbilden blir sådan att Sverige kommer behöva ligga på kontringar sista 15

M.Olsson har en historia av att vara skadebenägen men nu var det Augustinsson som blev sjuk. M.Olsson är en föredetting som jag är tveksam till om han håller måttet ännu. Istället går han före en av våra största framtidsnamn på Vänsterbacks-positionen som spelat i CL och dessutom avgjort en match mot Lyon i Ligue 1 för nån vecka sedan. Gudmundsson kan dessutom spela på minst två ytterligare positioner speciellt om Janne skulle välja att göra en alternativ elva med Forsberg på topp. Hrgota är alltså överflödig. Eftersom vi har 6 andra spelare som kan spela på hans position. 2 renodlade vänsterbackar + 1 vänsterback/wingback i Gudmundsson går alltså inte för sig men vi kan ta ut 7 spelare som kan spela på anfallet. Mycket märkligt.
Citera
2022-03-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ska man döma av kommentarerna så ska Sverige vinna med två bollar.
Alltså vinner vi inte idag så är det fiasko hur som helst. Hemmaplan och Tjeckien har halva laget skadat. Grejen är att det kommer bli samma trötta elva i VM om vi går dit.

Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Han lärde sig inget av förlusten mot Ukraina i EM så det är skit samma. Ända sedan Hamren har vissa utvalda sopor fått sina platser garanterade i landslaget och svff ställer inga krav.
Precis han har sina favoriter den jäveln. Koffe Olsson nötar bänk i självaste Anderlecht och Danielsson ska vi inte ens snacka om
Elanga spelar från start i United och han får nöta bänk för att Koffe Olsson och Claesson ska få spela.

Kommer ihåg när Janne bytte ut Forsberg mot Ukraina haha fan han var bäst på plan!! Kolla sen hur han kommer byta ut Kulusevski och Isak i andra halvlek istället för medelmåttorna på mittfältet.
Citera
2022-03-24, 23:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ut med Olsson och in med Svanberg. Danielsson som högerback då kan lika bra spela Sundgren eller kalla in någon som verkligen spelar högerback.
Karlström ska ta över frk olssons startplats
Citera
2022-03-24, 23:25
Medlem
Korders avatar
Olsen - 3

M. Olsson - 3
Lindelöf - 4
Nilsson - 2
Danielsson - 2

Forsberg - 3
Ekdal - 2
K. Olsson - 2
Claesson - 1

Isak - 2
Kulusevski - 2

---

Bengtsson - 2
Quaison - 2
Svanberg - 2

Resten spelade för lite (fast Karlström var bra under sitt korta inhopp, även om det kanske inte var jättesvårt mot slutkörda tjecker).
Citera
2022-03-24, 23:28
Medlem
Viktigaste av allt ikväll.. Elanga är för alltid svenska landslagsman nu va,Janne läste honom till oss va?
Citera
2022-03-24, 23:29
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Viktigaste av allt ikväll.. Elanga är för alltid svenska landslagsman nu va,Janne läste honom till oss va?

Inte helt säker, läste något för ett tag sen om att reglerna var ändrade och att U21-spelare kan spela ett par tävlingsmatcher utan att bli låsta. Men det är inget jag tar gift på.
Citera
2022-03-24, 23:40
Medlem
Elvan mot Polen?

Olsen
Krafth, Lindelöf, Danielson, Augustinsson
Claesson, K Olsson, Ekdal, Forsberg
Kulusevski, Isak

Om Augustinsson inte blir frisk snarast känns det hugget som stucket mellan Olsson och Bengtsson. Båda gjorde godkända insatser idag. Enda frågetecknet är väl Claesson? Kan tänka mig att dra ner Kulusevski på kanten och köra Quaison på topp, som efter minut 60. Men tror faktiskt Janne startar med Claesson igen.
Citera
2022-03-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Elvan mot Polen?

Olsen
Krafth, Lindelöf, Danielson, Augustinsson
Claesson, K Olsson, Ekdal, Forsberg
Kulusevski, Isak

Om Augustinsson inte blir frisk snarast känns det hugget som stucket mellan Olsson och Bengtsson. Båda gjorde godkända insatser idag. Enda frågetecknet är väl Claesson? Kan tänka mig att dra ner Kulusevski på kanten och köra Quaison på topp, som efter minut 60. Men tror faktiskt Janne startar med Claesson igen.
Såg du inte matchen ikväll?
Citera
2022-03-24, 23:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Inte helt säker, läste något för ett tag sen om att reglerna var ändrade och att U21-spelare kan spela ett par tävlingsmatcher utan att bli låsta. Men det är inget jag tar gift på.

Det är väl i så fall träningsmatcher typ januariturnén.
Citera
2022-03-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Såg du inte matchen ikväll?
Hurså? Läser du mitt inlägg igen, långsamt, så inser du att detta är hur jag tror Janne kommer starta
Citera
2022-03-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Hurså? Läser du mitt inlägg igen, långsamt, så inser du att detta är hur jag tror Janne kommer starta
Jaha ok men det har du nog rätt i. Både Koffe Olsson och Claesson var tyvärr värdelösa och borde absolut inte få starta men som du skriver dem lär nog starta igen
Citera
2022-03-25, 00:03
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Elanga spelar från start i United och han får nöta bänk för att Koffe Olsson och Claesson ska få spela.
Hur är Elanga som innermittfältare? Aldrig sett honom spela där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in