Citat:
Ursprungligen postat av
Bara-Robin
Jag vet inte vad det betyder att "vägra förstå", men jag övertygas av bättre skäl.
Du gav mig puckade trams-skäl som inte ens var internt konsekventa med sina egna argument. Det var uppenbart logiskt fel. Slutsatserna följde inte heller premisserna och du betonar din subjektiva tro väldigt bestämt, så jag tror mig istället förstå att du saknar omdöme.
Om du tror att du förstår av så usla skäl så är det oroande.
Mina argument är logiskt konsekventa, det är du som vägrar acceptera något som inte bekräftar din egen världsbild.
Fakta 1: USA/NATO har nedrustat kraftigt i Europa efter kalla krigets slut, inklusive eliminerat mängder av kärnvapen placerade där.
Fakta 2: USA/NATO har inte några kärnvapenmissiler utplacerade i Östeuropa som kan hota Ryssland.
Fakta 3: USA:s strategiska doktrin är inte att placera ut en massa missiler nära Ryssland
Fakta 4: USA kan anfalla Ryssland utan större problem direkt från USA och från havet och behöver inte ha tillgång till territorier nära Ryssland för att göra det.
Tycker du att detta verkar konsekvent med att de skulle ha en massa onda planer på att smygattackera Ryssland från t.ex. Ukraina?