2022-03-20, 19:53
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tyckte Elsas inlägg om inspiration var fattigt och luddigt. Typ att lägga andra kläder i Lynn’s byrålåda, spänna upp en segelduk, klippa håret några centimeter. Kändes också lite som om hon höjde upp sig själv till att vara så duktig i denna konst trots att de exempel hon tar är så fattiga.
Ja, helt otroligt meningslöst och flummigt inlägg!
Citera
2022-03-21, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tyckte Elsas inlägg om inspiration var fattigt och luddigt. Typ att lägga andra kläder i Lynn’s byrålåda, spänna upp en segelduk, klippa håret några centimeter. Kändes också lite som om hon höjde upp sig själv till att vara så duktig i denna konst trots att de exempel hon tar är så fattiga.

Haha ja särskilt som vi sett hur hon får son inspiration, se ett vinbord, köp ett vinbord!
Citera
2022-03-21, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha ja särskilt som vi sett hur hon får son inspiration, se ett vinbord, köp ett vinbord!
😂😂 Se köp tröttna. Se köp tröttna. Där har vi hela inspirationsrundan. Tycker den här tråden är det bästa som hänt Elsas blogg på länge. Läser den bara för att hänga med här.
Citera
2022-03-21, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
😂😂 Se köp tröttna. Se köp tröttna. Där har vi hela inspirationsrundan. Tycker den här tråden är det bästa som hänt Elsas blogg på länge. Läser den bara för att hänga med här.

Ja men exakt så! Haha ja, jag hade gett upp bloggen för länge sen om det inte vore för den här tråden!
Citera
2022-03-21, 14:06
Medlem
farlings avatar
Är det verkligen helt folktomt på stranden i Ljugarn så här i motten av mars, innan "turisterna" kommer? Det har jag då ALDRIG hört förr!

Snark.
Citera
2022-03-21, 14:44
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Är det verkligen helt folktomt på stranden i Ljugarn så här i motten av mars, innan "turisterna" kommer? Det har jag då ALDRIG hört förr!

Snark.
Nej. Och Elsa är NOLL annat än en turist på ön, vem försöker hon lura? Bara för att hon som så många andra fastländare ja ett ja för betyder det knappast att hon är öbo. Hm bidrar med exakt noll till ön. Snarare bidrar hon till en urlakning med att sommarhus.
Citera
2022-03-22, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Snark.

Bor själv nära en strand och ja, åker man ner på en måndag när alla vanligtvis jobbar brukar det vara ganska öde i mars 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej. Och Elsa är NOLL annat än en turist på ön, vem försöker hon lura? Bara för att hon som så många andra fastländare ja ett ja för betyder det knappast att hon är öbo. Hm bidrar med exakt noll till ön. Snarare bidrar hon till en urlakning med att sommarhus.

Va, vad menar du att hon inte är en äkta öbo? Hon använder ju ordet rabbis om kanin som en inföding ju 😂
Citera
2022-03-22, 06:39
Medlem
Huzzahs avatar
Två frågor efter dagens inlägg:
1. Hur kan man ha så dålig självdisciplin att man ”smygbär” något man köpt till ett speciellt tillfälle på nån sketen middag? Jag förstår inte.
2. Kommer Lynn bli den hippaste söderkisen med de drömmigaste föräldrarna på sin skola eller går det 17 på dussinet ungar med samma stuk i innerstadsskolorna? Bor i södra delen av landet så extremt dålig koll på gruppdynamik i hufvudstaden. Är dock genuint nyfiken nu.
Citera
2022-03-22, 07:02
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Bor själv nära en strand och ja, åker man ner på en måndag när alla vanligtvis jobbar brukar det vara ganska öde i mars 😅

Va, vad menar du att hon inte är en äkta öbo? Hon använder ju ordet rabbis om kanin som en inföding ju 😂
Hahaha jaaa tänkte inte på det😜

Edit: i mitt inlägg ovan skulle det stå ”köpt ett hus där”, autocorrect var i farten igen…
Senast redigerad av Branogbitter 2022-03-22 kl. 07:07.
Citera
2022-03-22, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Två frågor efter dagens inlägg:
1. Hur kan man ha så dålig självdisciplin att man ”smygbär” något man köpt till ett speciellt tillfälle på nån sketen middag? Jag förstår inte.
2. Kommer Lynn bli den hippaste söderkisen med de drömmigaste föräldrarna på sin skola eller går det 17 på dussinet ungar med samma stuk i innerstadsskolorna? Bor i södra delen av landet så extremt dålig koll på gruppdynamik i hufvudstaden. Är dock genuint nyfiken nu.

Vill tipsa om podden Bakom ryggen och avsnittet om Södra Latin så får du svar på hur läget är på Södermalm och skolan där vår kära Elsa gått. Helen och Ernst kulturella kapital får väga upp där Elsas influencerjobb kanske inte riktigt smäller lika högt. Lynn smälter nog in fint.
Men kanske gör han revolt? Flyttar till Åmål blir ihop med stans fräschaste hårfrisörska och kör motorcross.
Citera
2022-03-22, 08:09
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Vill tipsa om podden Bakom ryggen och avsnittet om Södra Latin så får du svar på hur läget är på Södermalm och skolan där vår kära Elsa gått. Helen och Ernst kulturella kapital får väga upp där Elsas influencerjobb kanske inte riktigt smäller lika högt. Lynn smälter nog in fint.
Men kanske gör han revolt? Flyttar till Åmål blir ihop med stans fräschaste hårfrisörska och kör motorcross.
Ja snälla, kan vi unna honom det? 🙏🏻
Citera
2022-03-22, 08:46
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:

Tack för tips, låter intressant! Ska ta och lyssna på det när jag har lite lugn och ro.😅
Hade vart så jävla fett om han gjorde det, haha!
Men känns som han lutar mer åt att bli en liten viktigpetter med skör konstnärssjäl och en dyr basker sorgset på svaj som springer hem till mamma vid minsta lilla .🥺

Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja snälla, kan vi unna honom det? 🙏🏻

Unnar honom det fullt å stort! Är verkligen nyfiken på hur Pontus del av föräldraskapet ser ut. Hoppas de har det lugnt, roligt och ffa KRAVLÖST när Elsa inte är med. Obs menar inte att de mår dåligt av henne hela tiden för är säker på att hon menar väl men tror att Pontus och Lynn är mer jordade och blir uppstressade av Elsas energi i för stora doser och kan behöva vila tillsammans från den. Hoppas Pontus kan det å inte blir osäker å velig när Elsa inte är med å styr å ställer. En del pappor blir ju helt borttappade så fort frugan inte är med och kan säga till dem vad de ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in