2022-03-20, 22:43
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Var köper jag enklast bitcoins med banköverföring och skickar direkt till FS? ( Jag vet man inte ska göra så, men låt mig )

Vad är anledningen att du vill skicka direkt?
Är det att det sparar nån timme ?
Citera
2022-03-21, 03:58
Medlem
allseeingeyees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpot
Coinbase
Coinbase verifikation tog 2 veckor för mig.. fucking blev vansinnig när dom sa invalid id card o sen för o försöka igen tog de 48timmar
Citera
2022-03-21, 13:36
Medlem
Tjena jag undrar ifall någon har erfarenhet av beställnignar inom EU? Är tullen lika strikta då?
Citera
2022-03-21, 15:49
Medlem
Bor utomlands nu och försöker hjälpa en polare med flugsvamp, var många år sedan jag själv beställde därifrån. Vill bara dubbelkolla så att jag inte är anledningen till att han blir blåst. Läste att man alltid ska köra flugsvamp.wtf för att försäkra sig att man hamnar på en verifierad länk. Är det korrekt?
Citera
2022-03-21, 15:57
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Kommer ni in på Archetyp?

Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Vissa säljare agerar lite knepigt också, det får man inte glömma, markerar som skickat, men egentligen har de bara packat klart alla beställningar, sen tar det kanske ytterligare några dagar innan det faktiskt är skickat, klart som tusan vissa får vänta ett bra tag då. Men vendorn jag köpte av verkar legit iallafall, trevlig och tillmötesgående, borde komma imorgon/tisdag sägs det. Därav kan man anta att det inte postas den tiden som de själva påstår.

Ja ,det är sen gammalt . Jag har skickat mycket paket genom åren, säkert 95% har kommit fram på 1-2 arbetsdagar, där det normala är 1.
Ändå försöker säljare få det till att minst 3 dagar är standard och att det inte är några konstigheter alls om det tar en vecka.
Citera
2022-03-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Kommer ni in på Archetyp?

Ja ,det är sen gammalt . Jag har skickat mycket paket genom åren, säkert 95% har kommit fram på 1-2 arbetsdagar, där det normala är 1.
Ändå försöker säljare få det till att minst 3 dagar är standard och att det inte är några konstigheter alls om det tar en vecka.

Kommer in på archetyp som vanligt här.

Blev ett par små beställningar igår, av olika vendors, för att se om jag har snuten hängandes i röven eller om jag faktiskt blev blåst. Tror mer på att jag blev blåst, alternativt att nån på posten varit lite girig.
Citera
2022-03-21, 18:54
Medlem
Hallå gott folk!

Ser att många gått över från just FS 3.0 till archetyp, är det denna som gäller nu ?
Hur ser säkerheten ut ?

E: Är FS up and running igen? Eller är det nya aktörer som bara lånat med sig namnet.. ?

E2: Läste precis https://darknetone.com/a-complete-gu...mp-4-0-market/ dvs nya aktörer.

Till er FS 3.0 veteraner - hur ser ni på FS 4.0 ?
Senast redigerad av firmahasten 2022-03-21 kl. 19:00.
Citera
2022-03-22, 00:04
Medlem
Din.Tandborstes avatar
Citat från luffarens sida.

Att lägga en order på Archetyp
Denna marknad skiljer sig lite från forna Flugsvamp 3, bland annat måste du själv PGP kryptera din adress (och helst även eventuella konversationer med andra), och det är toppen det, för då kan ingen snappa upp din adress. Vilket faktiskt har hänt att myndigheter lekt med. Bara att du nu måste lära dig göra det själv, eftersom inget encryptera-automatiskt-knapp finns. Men det är busenkelt!
UPDATE: 2021-11-30: Man kan nu autokryptera adressen på Archetyp!

Tolkar jag det rätt om att de bara är att lägga en beställning utan de där pgb key?
Bara att skriva i sin adress och namn då?

Fan att de ska va sån jävla raketforskning det här.
Citera
2022-03-22, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din.Tandborste
Citat från luffarens sida.

Att lägga en order på Archetyp
Denna marknad skiljer sig lite från forna Flugsvamp 3, bland annat måste du själv PGP kryptera din adress (och helst även eventuella konversationer med andra), och det är toppen det, för då kan ingen snappa upp din adress. Vilket faktiskt har hänt att myndigheter lekt med. Bara att du nu måste lära dig göra det själv, eftersom inget encryptera-automatiskt-knapp finns. Men det är busenkelt!
UPDATE: 2021-11-30: Man kan nu autokryptera adressen på Archetyp!

Tolkar jag det rätt om att de bara är att lägga en beställning utan de där pgb key?
Bara att skriva i sin adress och namn då?

Fan att de ska va sån jävla raketforskning det här.

Är väl ändå bäst att göra med pgp?

Det är väl bara att göra såhär?
https://youtu.be/y8-56iQdFy8
Citera
2022-03-22, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lansyer
Tjena jag undrar ifall någon har erfarenhet av beställnignar inom EU? Är tullen lika strikta då?

Ja, skiten går likt förbannat genom någon postterminal i malmö där någon narkotikahund lätt sniffar upp just ditt brev.
Citera
2022-03-22, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Var köper jag enklast bitcoins med banköverföring och skickar direkt till FS? ( Jag vet man inte ska göra så, men låt mig )

Skicka inte Safello och sånt ( som jobbar med polis/banken )

Du blir bara avstängd så varför gör du så? Var dum och gjorde så nån gång för par år sedan och jag är fortfarande avstängd på det stället Kraken, köper mest Monero och det blir billigare på Kraken än på Localmonero.
Citera
2022-03-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Vissa säljare agerar lite knepigt också, det får man inte glömma, markerar som skickat, men egentligen har de bara packat klart alla beställningar, sen tar det kanske ytterligare några dagar innan det faktiskt är skickat, klart som tusan vissa får vänta ett bra tag då. Men vendorn jag köpte av verkar legit iallafall, trevlig och tillmötesgående, borde komma imorgon/tisdag sägs det. Därav kan man anta att det inte postas den tiden som de själva påstår.

Tycker att det är bra, finns en anledning till att man gör så. Dvs, väntar med att stressa ut något, handlar om säkerhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in