2022-03-20, 22:58
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
Varför inte ta något väldigt kallt ställe, för lite utmaning? Sibirien vintertid? Där kan man inte glida på en räkmacka.
kanske inte sibirien vintertid, vore lite för hårt. men vore ju gött att ha typ Murmansk på sensommaren då temperaturen kan sjunka till -5grader och riktigt jävligt
2022-03-20, 23:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appar
Alltid någon som har hatt på sig, men Gorms hatt måste vara störst hittills. Undra om Isabella sitter eller står vid pinkeriet
Isabella är en typisk tomboy - har nog testat det mesta av det vilda.
Gorm vet jag är en 12-stegare

var har jag sett den där eftertänksamme Per....?.....heter han väl - han som tog med allas ryggsäckar från flotten nej Daniel är det han heter. Han verkar så bekant på nåt sätt.
Senast redigerad av kubun 2022-03-20 kl. 23:07.
2022-03-20, 23:12
Medlem
Zyxel04s avatar
Robinson är tillbaka.

Yäy.

Nu finns det något att dampa på flashback kring.

Men jag fattade typ inte den första ”tävlingen”, alltså på flotten.

Skulle deltagarna välja mellan två alternativ? En kista med en individuell belöning samt en annan låda (?) under något palmblad där det fanns saker som gynnade hela laget.

Om jag fattade det rätt så fick både Gorm och Isabella en immunitet varav detta innebär att de valde den individuella belöningen (?). Det konstiga med detta var dock att det inte blev någon diskussion kring att den kollektiva belöningen inte valdes. De andra deltagarna borde rimligen varit sura över att Gorm och Isabella fick ett individuellt pris eftersom detta innebar att det kollektiva priset uteblev.

Eller fick deltagarna ta del av båda lådorna eftersom det fanns byggmaterial på stranden? Eller fattade inte deltagarna att de fanns en kollektiv belöning som de gick miste om? Eller orkade de inte bry sig.

Tänkte beskriva första intrycket av deltagarna:

Det gula laget (nord?):

Jessica: Lite milf-aktig (snygg). Tog över ledarrollen och sa själv att han upplevas som manipulativ. Såg relativt lite av henne.

Daniel: Man fick ett snällt intryck av honom eftersom han tog alla andras saker från flotten. Kan nog få mycket sympati från oss tv-tittare. Frågan är dock hur snäll han är när det verkligen gäller. Enligt mina erfarenheter är såna ”snälla” personer de värsta knivhuggarna.

Angela: Pratade en del och verkar ha en del åsikter. Blev sur över att ingen tog hennes initiativ på allvar när de byggde stranden. Kan nog hamna i fejd med de andra i fall han säger för mycket. Hoppas inte det är en ny ”neger-mor” från säsongen 2018, en hemsk individ.

Gorm: Kändes som lite ”sliskig”. Det var han som sprang först från flotten och han började väl snacka om att man måste ”tänka på sig själv” och att alla gör det fastän Daniel hade tagit med hans hatt. Uppfattade alltså honom som en självisk individ. Var även kritisk mot Shervin efter tävlingen vilket kan ses som att han söker en syndabock.

Shervin: Sög på tävlingen.

Joel: Syntes knappt.

Det röda laget (syd?):

Eva: Gammal kvinna som fick ont i tävlingen. Får ge henne eloge för hon kämpade ändå.

Per: Gav ett analytiskt intryck, han försöker tänka långsiktigt och se helheten. Han hade ett noterbart citat i typ hälften av avsnittet där han sa att han mådde bra om de andra i laget mådde dåligt (LOL!). Är inte 100% säker på att han sa just detta men de va så jag mindes det.

Filip: Vem? Syntes knappt.

Isabella: Den som syntes mest, hon pratade som fan och kändes lite jobbig. Pratade en del på engelska. Jag har sett för lite men känslan av detta är att hon har sociala svårigheter och någon bokstavsdiagnos, typ att hon är översocial och jobbig. Hon vet inte när hon ska vara tyst typ. Hade tydligen studerat en juristutbildning, lol.

Hanna: Smal som fan, lite anorexia-fall. Syntes knappt.

Fran: Who?
2022-03-20, 23:14
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hennes son är iaf bäst poängmässigt i Västerås IK:s allsvenska hockeylag som nu kvalspelar till SHL

Synd inte tv4 castade honom istället
2022-03-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Glömde skriva att jag störde mig på att det ena gänget fick tillbaka sina väskor, glömt är glömt! Skyll er själva!
Ja de fick åtminstone tillbaka dem för snabbt.
2022-03-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Eva Andersson lär inte bli långvarig. Hon har redan hunnit klaga på en jäkla massa saker och behöver hjälp i tävlingar. Verkar mest bara sinka laget.
Hon gjorde ju även illa foten och haltade iväg så hon kommer vara ännu sämre på tävlingar än annars.
2022-03-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad för slags kurd är Chevin? årets näst snyggaste tjej
Efternamnet lät turkiskt.
2022-03-20, 23:19
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Från en tre år gammal tråd:

Grattis Tuff Negerkille! Din Linn Lund är tillbaka i årets Robinson Ska du titta den här säsongen?

2019 var för övrigt en hyfsat bra säsong med flera färgstarka deltagare. Tror tyvärr inte att det blir lika bra i år. Kommer att reta ihjäl mig på den där lilla tjatiga finnjäveln. Det är väl å andra sidan därför man plockat in honom. För att få tittarreaktioner

Så trevligt.
Ska bli mycket behagligt att få se lite röv igen.
2022-03-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Så trevligt.
Ska bli mycket behagligt att få se lite röv igen.
Är det Hayes som hägrar?
2022-03-20, 23:53
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Isabella verkar vara en sjukt jobbig människa.
2022-03-21, 00:31
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Hanna: Smal som fan, lite anorexia-fall. Syntes knappt.

Känner igen Hanna från instagram och diverse debattartiklar och där har hon pratat rätt mycket om sin tidigare ätstörning. Så starkt/dumt (?) av henne att gå med i Robinson som kommer sätta henne på prov på den fronten.

Inte kollat gränslandet ännu men varför de släpper in Janni igen är väl för lyteskomik skulle jag tro. Han var med i halv åtta hos mig i höstas och framstod som lätt efterbliven.
2022-03-21, 02:29
Medlem
Detta kommer ju bli skitroligt!
"Jag mår bra när mina lagkamrater mår dåligt." Haha

Det första som händer är att en från varje lag slänger sig på enskilda vinsten isf fördel för laget lol, utan att tänka en sekund, varken innan eller efter... Eller Isabella verkade ju tänka nån sekund efteråt men det går ju inte jättebra verkar det som med hennes tiktok-hjärna, fast jag gillade henne på nåt sätt ändå..som en killkompis typ.

Hursomhelst här kan det bli riktiga personkrockar förhoppningsvis och bra tv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in