Nu kommer en lång jäkla text om säsongen, mina tankar efter första avsnittet osv(blir inte sista detta året).
__________________________________________________ __________________________________
Vi börjar lite lätt med tankarna om deltagarna:
Heyes Jemide:
Tycker han kändes riktigt tråkig och kass förra säsongen. Han kändes lite som en sån person som jobbar på fritidsgårdar i järda-området... Samtidigt kollade jag inte jätte mycket förra säsongen eftersom det var riktigt tråkigt, vill lägga till att jag är ett riktigt stort robinson-fan och har kollat på varenda säsong(även utländska). Men just nu tycker jag att Heyes känns mycket roligare, bättre och till och med en person jag kan heja på. Han kommer nog skapa en del konflikter men konflikter som är helt rimliga. Ska bli kul att se hur han utvecklas och hur långt han kommer, allt beror på hur gränslandet är uppbygt.
Mattias Pettersson:
Även han hejade jag på förra gången han var med i början av den säsongen. Han började då och även nu ganska trevlig, charmig och snäll. Tror dock att det också kommer vända denna säsongen och tror knappast att han kommer komma särkilt långt(man vet dock aldrig). Personlig reflektering, han ser mycket mer vältränad ut denna säsongen.
Daniel Grannlund, AKA "Hjälten" som tog alla väskor.
Stör mig redan som fan på honom, han är säkert snäll osv. men det sticker verkligen i mina ögon. Det är en fin tanke att man vill sitt lags bästa men att göra allt för att se bäst ut är riktigt irriterande. Han är liksom inte tyst om det heller utan han ska hela tiden säga hur dåliga alla andra är. Han måste förstå att Robinson enbart är ett gemensamt spel under tävlingarna annars är det extremt egoistiskt som gäller. Tror antingen att han gör en Klas Beyer och är skit tråkig och jobbig hela säsongen vinner enbart för att han just är lite trevlig och sammarbetsvillig. Annars kommer han bli som Mattias och totalt spåra.
Gorm Lange, AKA årets gammling.
Inte så mycket mer än att säga än att han verkar rimligt glad och trevlig, han kan komma långt men troligtvis inte vinna pga. hans ålder. Jag hejar på honom.
Joel Häggblom
Verkligen ingen åsikt. Bara rädd eftersom det verkar som att han är årets pk-deltagare, stämmer det ska han ut direkt.
Shevin Urgun
Ingen åsikt heller, men att hon har en trööja där det stort står BROR känns inte bra.
Jessica Jonasson
Ingen åsikt, narcisist?
Angela Praxedes
Tycker hon verkar vara oväntat bra! Trevlig och snäll! Bara synd att hennes extremt tydliga brytning gör det svårt att höra vad hon säger.
Fran Robles
Gillar, gillar, gillar! Verkar rolig och riktigt snäll också kul att han har så rolig brytning.
Filip Johansson
Tycker han känns som Daniel
Eva Andersson
SYnts för lite, verkar okej.
Isabella Resmark
Fyfan! Skit dryg, pratar som en kille, tar för mycket plats. Men framförallt blandar engelska och svenska hela fucking tiden, ORKAR INTE! I SVENSK TV PRATAR VI SVENSKA
Hanna Bergwall
Bra.
Per Grape
Dryg.
Jani
Aldrig gillat honom. Han ska vara så jäkla speciell hela tiden vilket är mycket provocerande. Kommer åka ut snabbt.
"Korta Tjocka"
Gillar henne oväntat nog.
Tjejen från förra året
Ingen åsikt.
__________________________________________________ __________________________________
Tankar om de två första avsnitten:
Tycker gränslandet har en bra början! Spännande karaktärer som nog blir bra tsm. Bättre än de riktiga avsnitten. Tycker de första avsnittet av den riktiga showen är okej också. De bör dock satsa större på första avsnittet dock och börja med konflikterna lite tidigare dock! TYp att två åker ut redan första avsnittet.
Hur blir säsongen?
Jag tror den blir bra sålänge inte det kommer in en massa jokrar som är med helt orättvist. Tycker karaktärerna känns bra.
Tycker också att där de spelar in är väldigt roligt eftersom det känns helt annorlunda i naturen.
Önskningar:
1. Inte massa jokrar
2. Håll det klassiskt
3. Röstning ska besluta om vinnaren, inte hinderbana.
4. Skit i att kvotera in hälften, blir det hel-vit blir det och blir det hel-svart blir det.
5. Rösta ut shemalen så fort det går.