2022-03-20, 15:29
  #7549
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
TA avgör allting. Yttre omständigheter som om Musk twittrar eller USA gör BTC till legal tender betyder ingenting.
Yttre omständigheter kan snabba på prisrörelser till olika tekniska nivåer, varken mer eller mindre. Det finns ingen random pivot.
Citera
2022-03-20, 21:58
  #7550
Medlem
DroidBishops avatar
Det här är trading för de som inte tror på teknisk analys.
Priset kommer ner till en untapped Daily, pumpar 1.8% upp till previous day ValueArea Low.
1.8% blir 18% om man har leverage x10 och det hade varit allt man behövt göra för att tjäna en hacka idag.

https://www.tradingview.com/x/Hm2qTcEv/
Citera
2022-03-20, 21:59
  #7551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Yttre omständigheter kan snabba på prisrörelser till olika tekniska nivåer, varken mer eller mindre. Det finns ingen random pivot.
Mhm, så om man är lite sugen på att flytta kursen går alltså inte det, för den ligger vid fel sträck?

Tur att du berättar detta för vad skulle hända om man råkade bidda själv vid fel sträck? Försvinner pengarna ut i tomma intet pga ens bid inte uppfyller den tekniska analysen?
Citera
2022-03-20, 22:02
  #7552
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Mhm, så om man är lite sugen på att flytta kursen går alltså inte det, för den ligger vid fel sträck?

Tur att du berättar detta för vad skulle hända om man råkade bidda själv vid fel sträck? Försvinner pengarna ut i tomma intet pga ens bid inte uppfyller den tekniska analysen?
Det handlar om att identifiera den nivå som har högst sannolikhet att ge en reaktion. Och man använder stoploss eftersom ingenting är 100% säkert. Så länge man har en winrate över 50% och håller sina förluster små i förhållande till vinnarna så tjänar man pengar. Det gäller bara att veta vad man ska leta efter. Det är faktiskt inte speciellt svårt.
Citera
2022-03-21, 08:06
  #7553
Medlem
Avvisad kring 42.400 o h nu bär det av neråt igen gissar jag. Asien öppnade och priset sjönk.

När usa öppnar är risken stor vi sjunker mer.
Citera
2022-03-21, 08:21
  #7554
Medlem
DroidBishops avatar
Trevlig träff på en daily naked point of control

https://www.tradingview.com/x/BAV1bA79/

Får se om det finns tillräckligt med kräm för att tagga det sista interna singleprintet vid 42900
Citera
2022-03-21, 15:03
  #7555
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det här är trading för de som inte tror på teknisk analys.
Priset kommer ner till en untapped Daily, pumpar 1.8% upp till previous day ValueArea Low.
1.8% blir 18% om man har leverage x10 och det hade varit allt man behövt göra för att tjäna en hacka idag.

https://www.tradingview.com/x/Hm2qTcEv/

Handlar inte teknisk analys om att förutspå saker? Är det det du gör nu, eller gör du något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Och enligt sithmaster så borde vi va på 200k nu när musk har köpt, men va i helvete, ändå dumpar vi? Fan va märkligt...

Hybrid wins, yet again.

Dumpar vi pga att du såg en elefant i charten? Fullt logiskt, så måste det ju vara.
Citera
2022-03-21, 15:08
  #7556
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Handlar inte teknisk analys om att förutspå saker? Är det det du gör nu, eller gör du något annat?
Det handlar om att identifiera tekniska nivåer i förhand och göra en kalkylerad risk utifrån det. Ingen kan säga något till 100% men varje dag kan du identifiera nivåer som har en relativt hög sannolikhet att ge en reaktion.
Citera
2022-03-21, 15:15
  #7557
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det handlar om att identifiera tekniska nivåer i förhand och göra en kalkylerad risk utifrån det. Ingen kan säga något till 100% men varje dag kan du identifiera nivåer som har en relativt hög sannolikhet att ge en reaktion.

Ska du peka på att TA fungerar så förutsäg här i tråden innan det händer, inte efter.
Citera
2022-03-21, 15:36
  #7558
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ska du peka på att TA fungerar så förutsäg här i tråden innan det händer, inte efter.
Dom nivåerna jag postade hade jag innan det hände. Men ok, jag kan posta nivåer jag håller ögonen på härnäst.

Support, weekly pivot + weekly vwapClose 40378
Resistance, singleprint 42900

https://www.tradingview.com/x/wSLXOZnL/

Och återigen, det handlar inte om att förutsäga per se, utan bara att vänta på att en nivå träffas och välja att ta eller inte ta en trade därifrån och sätta en rimlig stop
Citera
2022-03-22, 06:27
  #7559
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Dom nivåerna jag postade hade jag innan det hände. Men ok, jag kan posta nivåer jag håller ögonen på härnäst.

Support, weekly pivot + weekly vwapClose 40378
Resistance, singleprint 42900

https://www.tradingview.com/x/wSLXOZnL/

Och återigen, det handlar inte om att förutsäga per se, utan bara att vänta på att en nivå träffas och välja att ta eller inte ta en trade därifrån och sätta en rimlig stop

Det kan gå upp och det kan gå ner ... genialiskt.

Varför var det ingen av er som håller på med TA som kunde förutsäga nattens pump?
Citera
2022-03-22, 06:33
  #7560
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Dom nivåerna jag postade hade jag innan det hände. Men ok, jag kan posta nivåer jag håller ögonen på härnäst.

Support, weekly pivot + weekly vwapClose 40378
Resistance, singleprint 42900

https://www.tradingview.com/x/wSLXOZnL/

Och återigen, det handlar inte om att förutsäga per se, utan bara att vänta på att en nivå träffas och välja att ta eller inte ta en trade därifrån och sätta en rimlig stop
Ok nu har vi nått 42900. Vad gör vi nu? Lång eller kort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in