2022-03-22, 07:08
  #7561
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Har en print jag kan skicka dig om du vill så kan du sluta gråta sen.

Varför missade du nattens pump om nu TA är metoden som man ska använda? Vad är dina prediktioner för de närmaste dagarna? Var god redogör för detta i tråden, inte intresserad av PM.
Citera
2022-03-22, 08:10
  #7562
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ok nu har vi nått 42900. Vad gör vi nu? Lång eller kort?
Kort obviously
Citera
2022-03-22, 08:26
  #7563
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför missade du nattens pump om nu TA är metoden som man ska använda? Vad är dina prediktioner för de närmaste dagarna? Var god redogör för detta i tråden, inte intresserad av PM.
Hela tråden handlar om TA så jag förstår inte vad problemet är.

Btw 42900 agerade motstånd precis som jag skrev.

https://www.tradingview.com/x/5LGWC6WA/
Citera
2022-03-22, 08:28
  #7564
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ska du peka på att TA fungerar så förutsäg här i tråden innan det händer, inte efter.
Agreed.

Ger inte mycket för folk i efterhand kommer och säger hur grafen studsat på ens support och motstånd.
Litar mer på erkända daytraders som säger att det är svårtradeat just nu.
Citera
2022-03-22, 08:30
  #7565
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Agreed.

Ger inte mycket för folk i efterhand kommer och säger hur grafen studsat på ens support och motstånd.
Litar mer på erkända daytraders som säger att det är svårtradeat just nu.
Jag gjorde precis det, men om ni vill fortsätta misströsta så fine, inte mitt problem

Vilka "erkända" daytraders säger att det är stårtradat?
Citera
2022-03-22, 08:37
  #7566
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag gjorde precis det, men om ni vill fortsätta misströsta så fine, inte mitt problem

Vilka "erkända" daytraders säger att det är stårtradat?

Gick igenom dina senaste inlägg där du pratat om nedgång i en månads tid. Istället är vi upp 15%.
De calls du har gjort, har du missat med upp till 15% och troligtvis således blivit utstoppad ett antal gånger.

Att du menar på att det är lätttrade:at i denna sidledes-shoppyness ger jag ingenting för med tanke på hur grovt du ändå missat med det du skrivit i denna tråd.

Bra traders brukar inte ha behov att hävda sig överhuvudtaget, så redan där ringer varningsklockan.
Citera
2022-03-22, 08:42
  #7567
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gick igenom dina senaste inlägg där du pratat om nedgång i en månads tid. Istället är vi upp 15%.
De calls du har gjort, har du missat med upp till 15% och troligtvis således blivit utstoppad ett antal gånger.

Att du menar på att det är lätttrade:at i denna sidledes-shoppyness ger jag ingenting för med tanke på hur grovt du ändå missat med det du skrivit i denna tråd.

Bra traders brukar inte ha behov att hävda sig överhuvudtaget, så redan där ringer varningsklockan.
Och jag pratar fortfarande om nedgång. Det är klart jag blivit stoppad flera gånger, det blir alla, inkl de allra bästa. Jag har sagt flera gånger att om en nivå bryts, så hoppar man till nästa. Level to level

Försöker inte hävda mig, det är väl en tråd om TA eller hur? Då postar man sin TA

Om folk inte tror på TA så får dom väl gå någon annanstans
Citera
2022-03-22, 09:02
  #7568
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Och jag pratar fortfarande om nedgång. Det är klart jag blivit stoppad flera gånger, det blir alla, inkl de allra bästa. Jag har sagt flera gånger att om en nivå bryts, så hoppar man till nästa. Level to level

Försöker inte hävda mig, det är väl en tråd om TA eller hur? Då postar man sin TA

Om folk inte tror på TA så får dom väl gå någon annanstans
Jag tror på TA men är högst skeptisk till dem som vill få det att framstå som att det är lätt att daytrade:a i denna range.

Swingtrade fine, men inte daytrade.

Ps, jag tror lite mer på uppgång än på nergång, speciellt med tanke på att vi precis bröt ur en neråt gående trend samt just testade den trenden på uppsidan.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-03-22 kl. 09:11.
Citera
2022-03-22, 09:13
  #7569
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag tror på TA men är högst skeptisk till dem som vill få det att framstå som att det är lätt att daytrade:a i denna range.

Swingtrade fine, men inte daytrade.
Nej lätt är det väl inte. Jag blir stoppad då och då. Det enda jag vill få sagt är att priset inte rör sig slumpartat
Citera
2022-03-22, 09:18
  #7570
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Hela tråden handlar om TA så jag förstår inte vad problemet är.

Btw 42900 agerade motstånd precis som jag skrev.

https://www.tradingview.com/x/5LGWC6WA/

Du fick rätt en gång på hundra. Även en blind höna träffar rätt ibland. Den som följer dina råd och tips är snart bankrutt.

Nedan förklarar Leaston alldeles utmärkt vad din metod (TA) och dina förutsägelser går för rent statistiskt.

Var tog förresten taxichauffören och dollarmiljonären som tjatat i månader om att vi ska ner under 10K vägen?

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gick igenom dina senaste inlägg där du pratat om nedgång i en månads tid. Istället är vi upp 15%.
De calls du har gjort, har du missat med upp till 15% och troligtvis således blivit utstoppad ett antal gånger.

Att du menar på att det är lätttrade:at i denna sidledes-shoppyness ger jag ingenting för med tanke på hur grovt du ändå missat med det du skrivit i denna tråd.

Bra traders brukar inte ha behov att hävda sig överhuvudtaget, så redan där ringer varningsklockan.

Håller med! HODL trumfar definitivt galningar som tradar med hävstång och som blir likviderade stup i kvarten.
Citera
2022-03-22, 09:25
  #7571
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Nej lätt är det väl inte. Jag blir stoppad då och då. Det enda jag vill få sagt är att priset inte rör sig slumpartat
(FB) Bitcoin - trading och analys
Citera
2022-03-22, 09:28
  #7572
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
(FB) Bitcoin - trading och analys
Åter igen, så länge du håller förluster små och vinnarna större tjänar du pengar. Varje trade du tar ska vara genomtänkt och du ska sätta en stopploss som du kan acceptera. När du kan det tekniska så handlar det "bara" om nerver och riskhantering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in