2022-01-08, 19:28
  #6349
Medlem
Jag tror spontant att det vore spännande om BTC provade 39.000 - Den lägsta kursen på typ ett halvår (var väl i Augusti vi började gå uppåt).

Hade inte blivit förvånad om många valar köper på sig när kursen hamnar under 40.000

Men tror att det på sikt är bättre att den rasar lite till nu än att den håller på runt 43-44 vecka in och vecka ut.
Citera
2022-01-08, 19:45
  #6350
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag sålde med förlust för jag trodde det skulle gå ner ännu mer och jag köpte in mig mycketnära botten, är det svårt att förstå?

Du verkar tro att bara för man säljer med förlust är man helt blåst i huvet med svaga händer och inte kan ta igen det snabbt när priset är ännu lägre.

Det har varit precis samma sak senaste 2 månaderna.
65-56k, då var det bara en dipp enligt många.
56-53k. Samma sak.
53-49k, support håller så vi är fortfarande bullish, priset går upp snart.
46k, så länge det inte bryter ännu lägre komer priset gå upp i veckan.
Och så här håller folk på och vägra sälja.

Vi har haft långa perioder av nergång många gånger förut där många frågar sig om bullmarket är över.
Detta är ett sådat tillfälle.
Ju längre tid vi går ner nu mer troligt är det.

Hur mycket har du vunnit på din manöver när du har tagit igen din förlust? När sålde du, och när köpte du?
Citera
2022-01-08, 20:00
  #6351
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag sålde med förlust för jag trodde det skulle gå ner ännu mer och jag köpte in mig mycketnära botten, är det svårt att förstå?

Du verkar tro att bara för man säljer med förlust är man helt blåst i huvet med svaga händer och inte kan ta igen det snabbt när priset är ännu lägre.

Det har varit precis samma sak senaste 2 månaderna.
65-56k, då var det bara en dipp enligt många.
56-53k. Samma sak.
53-49k, support håller så vi är fortfarande bullish, priset går upp snart.
46k, så länge det inte bryter ännu lägre komer priset gå upp i veckan.
Och så här håller folk på och vägra sälja.

Vi har haft långa perioder av nergång många gånger förut där många frågar sig om bullmarket är över.
Detta är ett sådat tillfälle.
Ju längre tid vi går ner nu mer troligt är det.
Du är verkligen en repeat på Sergiorant. Du är 3.0.

Varför ska vi lyssna på dig? Du utger dig för att kunna tradea och förutspå bitcoins framtida kurs samtidigt som du säljer 25% back. Sergio sålde på -45% så du är nästan lika illa.

Taxi borde komma in snart och berätta hur bra alts är. Han har ju ändå svarat på varje inlägg de senaste tre månaderna. Alts går skit, då försvann han.

Enligg mig är vi nära botten nu. 30-35k är såklart möjligt men med tanke på hur rädda och skitnödiga alla är över 40k så känns det osannolikt.
Citera
2022-01-08, 20:28
  #6352
Medlem
Hur lågt kan den sjunka? Är det nåt som har hänt som påverkar kursen?
Citera
2022-01-08, 20:49
  #6353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Hur lågt kan den sjunka? Är det nåt som har hänt som påverkar kursen?


Vi kommer att gå sakta men säkert ner till under 10k under en tid på ungefär 3-5år
Vi får hoppas att Krypto boisen som chillar på reddit twitter och youtube inte har tappat glöden och lyckas hypa upp spekulationen en gång till och vi kan gå till 100k+
Citera
2022-01-08, 20:59
  #6354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Vi kommer att gå sakta men säkert ner till under 10k under en tid på ungefär 3-5år
Vi får hoppas att Krypto boisen som chillar på reddit twitter och youtube inte har tappat glöden och lyckas hypa upp spekulationen en gång till och vi kan gå till 100k+

Men den kommer ju gå upp också under den här tiden?
Citera
2022-01-08, 22:02
  #6355
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Men den kommer ju gå upp också under den här tiden?

Lyssna inte på negativitet. Det är samma mönster vid varje korrektion, då dyker det upp konton som tycker om att sprida negativitet. Zooma ut så ser du att vi är i en normal korrektion, som förmodligen fördjupats av händelserna i Kazakstan pga att det är en viktig hub för mining av BTC.

Svaga händer säljer och förlorar allt i vanlig ordning. Det är som det ska vara.
Citera
2022-01-08, 23:18
  #6356
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Lyssna inte på negativitet. Det är samma mönster vid varje korrektion, då dyker det upp konton som tycker om att sprida negativitet. Zooma ut så ser du att vi är i en normal korrektion, som förmodligen fördjupats av händelserna i Kazakstan pga att det är en viktig hub för mining av BTC.

Svaga händer säljer och förlorar allt i vanlig ordning. Det är som det ska vara.

Det är lika stor möjlighet med 10k som med 100k. Om inte större.

Då vi har varit på 10k innan och lämnat efter oss likviditet i charten så har MM en anledning till att besöka den zonen och plocka upp det. Det är här Vector Candels kommer in i bilden.

Och snövitt vad jag vet så har vi inte besökt 100k än, så därför är 10k mer rimligt.

Varit väldigt tyst på YT det senaste faktiskt, ha ha..
What are they trapping people into...
Citera
2022-01-08, 23:19
  #6357
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Hur går det boys? fomoat in efter ni paniksålde?
49,2k atm

Undrar om MR hexagon har fomoat in än, eller har han fortfarande is i magen
Citera
2022-01-08, 23:25
  #6358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Vi kommer att gå sakta men säkert ner till under 10k under en tid på ungefär 3-5år
Vi får hoppas att Krypto boisen som chillar på reddit twitter och youtube inte har tappat glöden och lyckas hypa upp spekulationen en gång till och vi kan gå till 100k+
Menar du 100k innan under 10k eller menar du 100k efter BTC gått under 10k?
Citera
2022-01-08, 23:29
  #6359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Lyssna inte på negativitet. Det är samma mönster vid varje korrektion, då dyker det upp konton som tycker om att sprida negativitet. Zooma ut så ser du att vi är i en normal korrektion, som förmodligen fördjupats av händelserna i Kazakstan pga att det är en viktig hub för mining av BTC.

Svaga händer säljer och förlorar allt i vanlig ordning. Det är som det ska vara.
Utan att låta som en gammal skiva: Det kan ta längre tid att nå högre nivåer (flera år om BTC är i bear market nu). Det kan innebära att BTC hamnar långt under vad ni ens kan tänka er. Så negativiteten kan ibland vara befogad.

OM det är bear market för BTC så betyder inte det att priset kommer rasa direkt. Det kommer vara precis som under bull market (där det finns dippar som skrämmer bort folk). Skillnaden är att i bear market kommer det vara fake pumps som får folk att tro att det fortfarande är bull market fast trenden har vänt neråt på flera års sikt framåt.

Vem vet?!
Citera
2022-01-08, 23:30
  #6360
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Menar du att psykologin är TA och tekniska delen är fundamentala saker som inte syns i grafen? Eller att 5% är teknisk analys?

You can achive anything you set your mind for my man

Det är en komplicerad fråga att svara på här och orkar inte skriva en novell. but but

Jag anser att TA är hjälpsamt men ganska opålitligt i en sån komplex marknad. Och ta mig på orden, krypto är ingen lätt bransch. Det är därför jag rekommenderar er att kolla på Steve Mauro på YT, Där beskriver han vad MM är kapabel av, vilka verktyg dem använder, mönster etc etc. En av dem få killarna som vet vad han pratar om.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in