2022-03-20, 01:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Märkligt att denna fått så lite uppmärksamhet (här i Sverige alltså)
https://sverigesradio.se/artikel/okanda-man-tog-sig-in-pa-vandrarhem-dar-ukrainska-kvinnor-och-barn-bor

Det är synd om de flyktingar som nu kommit till Sverige, bara för att sedan råka ut för Mehmet & company.

https://samnytt.se/ukrainska-kvinnornas-skracknatt-somalier-tog-sig-in-pa-boendet-jag-ar-sa-radd-att-jag-vill-aka-hem/

Ja du.. Det var väl inga högre odds på att dom tidigare "flyktingarna" skulle visa sitt ständiga jag när det kommer riktiga flyktingar (kvinnor och barn) och blir placerade i proximitet till djuren.

Citat:
Den första incidenten inträffade vid tretiden på natten. Då började två somaliska män banka på vandrarhemmets ytterdörr. En ukrainsk flyktingkvinna, som kan engelska, försökte prata med männen för att fråga vad de ville.

– Hon förklarade för dem att bara kvinnor bor där. Men de påstod att de har en kompis på vandrarhemmet, berättar volontären.

Vid femtiden på morgonen kom istället en grupp arabiska män och försökte ta sig in på vandrarhemmet.

– De lyckades däremot inte komma in på vandrarhemmet, berättar volontären.

– Jag har pratat med kvinnorna. De är rädda. I Tyskland blev en ukrainsk flyktingkvinna gruppvåldtagen.

Ska bli kul att se när vänstern försöker bortförklara detta med socioekonomiska faktorer när det visar sig att dom ukrainska flyktingarna inte går med i Shottaz.
Citera
2022-03-20, 11:33
Medlem
För mig får det komma hur många sköna ukrainskor som helst. I grunden kom de indoeuropeiska folken från samma område för ca 4800 år sedan (Yamnajakulturen). Skillnaden var att det då var främst män som gav upphov till dagens manslinjer. Sen kom dom att blandas upp med jägare och stenåldersbönder. Nästan alla svenskar är en kombination av 3 olika folk.
Nu kommer främst kvinnor och barn. Några kommer säkert att bli kvar här men dom flesta kommer att återvända och bygga upp sitt land.
Citera
2022-03-20, 13:14
Medlem
Glad att det inte är muslimpack som kommer, som vi hat fått nog av. Dessa Ukrainare kommer från ett närområde och har samma värdegrund som vi.
Citera
2022-03-20, 13:33
Medlem
Ja om det är ukrainare så visst.

Dock är jag rädd för vågen av fuskmigranter från Mellanöstern och Afrika som lurar i vassen och som Belarus trycker över gränsen. De kommer att komma till Sverige säkerligen.
Citera
2022-03-20, 13:45
Medlem
TacitusCs avatar
Nu kommer de ""skötsamma""/""utbildade"" invandrarna som flashback ständigt efterfrågat. Gör er redo för överhettad arbetsmarknad och en spektakulär lönedumpning. Svenskt näringsliv™ jublar.
Citera
2022-03-20, 13:57
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Märkligt att denna fått så lite uppmärksamhet (här i Sverige alltså)
https://sverigesradio.se/artikel/okanda-man-tog-sig-in-pa-vandrarhem-dar-ukrainska-kvinnor-och-barn-bor

Det är synd om de flyktingar som nu kommit till Sverige, bara för att sedan råka ut för Mehmet & company.
Detta är givetvis fördjävligt. Att ’Mehmet o Co’ som du uttrycker det överhuvudtaget lyckas ta sig in i Sverige visar att vårt gränsförsvar är under all kritik. Vi kommer aldrig att få bli natomedlemmar.
Var de objudna gästerna utklädda till kvinnor?
Citera
2022-03-20, 16:10
Medlem
jhon bickles avatar
Hoppas någon analyserar ukrainska flyktingar

och jämför dom mot övriga paket från muslimska länder. Det kommer ju naturligtvis visa sig att dom kommer prestera sinnessjukt mycket bättre som inte kan förklaras av att dom kan mer än när dom kommer hit. Det vill säga kommer det visa sig att muslimerna är lata ovilliga jävlar som bara är i Sverige för att suga ut landet.
Citera
2022-03-20, 17:02
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
https://samnytt.se/ukrainska-kvinnornas-skracknatt-somalier-tog-sig-in-pa-boendet-jag-ar-sa-radd-att-jag-vill-aka-hem/

Ja du.. Det var väl inga högre odds på att dom tidigare "flyktingarna" skulle visa sitt ständiga jag när det kommer riktiga flyktingar (kvinnor och barn) och blir placerade i proximitet till djuren.

Ska bli kul att se när vänstern försöker bortförklara detta med socioekonomiska faktorer när det visar sig att dom ukrainska flyktingarna inte går med i Shottaz.

De kommer förklara det med svenskarnas rasism, att ukrainare inte utsetts för rasism till skillnad från de från Afrika, Mellanöstern och Centralasien som därför tvingas in i kriminalitet osv osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Ja om det är ukrainare så visst.

Dock är jag rädd för vågen av fuskmigranter från Mellanöstern och Afrika som lurar i vassen och som Belarus trycker över gränsen. De kommer att komma till Sverige säkerligen.

Ja naturligtvis kommer de försöka passa på, något annat vore direkt förvånande. Och tyvärr kommer det nog också lyckas ibland.

Men riktiga ukrainska flyktingar tycker jag vi skall hjälpa. Såväl i Sverige som i Ukrainas grannländer dit nog de flesta söker sig. Några kommer nog stanna, andra återvända till Ukraina när kriget är över.
Citera
2022-03-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Men det kommer ju bidra till att vi etniska svenskar omsider blir minoritet i vårt eget hävdvunna hemland. Hur skulle Sverige se ut om 15 miljoner ukrainare, ungrare, slovaker, estländare, bulgarer, rumäner och polacker kom till Sverige? Vita och kristna förvisso, men ändå inte etniska svenskar, samt ej heller besläktade med etniska svenskar, som tyskar, norrmän, danskar, islänningar, färingar, anglosaxare och nederländare. Det är ju till exempel inte en slump att alla dessa sistnämnda folkgrupper, inklusive svenskar, pratar tyska språk.

Varför skulle det komma 15 miljoner? Lite korkat, flera av dom är ju med i EU och kan åka hit när som helst, men gör inte det ändå?

Men annars håller jag med om att invandring ska stoppas.
Citera
2022-03-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
För mig får det komma hur många sköna ukrainskor som helst. I grunden kom de indoeuropeiska folken från samma område för ca 4800 år sedan (Yamnajakulturen). Skillnaden var att det då var främst män som gav upphov till dagens manslinjer. Sen kom dom att blandas upp med jägare och stenåldersbönder. Nästan alla svenskar är en kombination av 3 olika folk.
Nu kommer främst kvinnor och barn. Några kommer säkert att bli kvar här men dom flesta kommer att återvända och bygga upp sitt land.

Beror såklart på hur länge konflikten pågår och om någon verklig fred kommer till stånd. Kan bli så att ryssarna gräver ner sig och fortsätter med beskjutningen i åratal. Eller så vinner ryssarna militärt och kan få ett någorlunda stort politiskt inflytande över Ukraina, men att det pågår gerillakrig runt om i landet. Oavsett vilket har jag svårt att folk återvänder i någon större utsträckning - det skulle vara om ryssarna verkligen drar sig tillbaka och lämnar Ukraina i fred men det är inte realistiskt enligt min mening. Alla från Ukraina kommer därmed ha flyktningsstatus i åratal framöver.

Läste på SVT/SR att 80 % av de som till Sverige är ensamstående kvinnor. Dvs. singelmödrar med barn. Oavsett utvecklingen i Ukraina har jag svårt att se att de frivilligt återvänder till ett fattigare land med betydligt sämre välfärd.

Jag befarar dock att uppgiften var en felskrivning. Någon som vet?
Citera
2022-03-21, 11:28
Medlem
här är en som redan har fått jobb

"Ukrainska Anastasia tillbaka i Kalix – hittades i Stockholm av sin tidigare lärare"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/ukrainska-anastasia-tillbaka-i-kalix-hittades-i-stockholm-av-sina-tidigare-larare
Citera
2022-03-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
En Ukrainska får gärna byta blöjor på mig vilken dag som helst i veckan.

jag hoppas man kan välja personal när den dagen kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in