2022-03-21, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ByByBiden
Jo, men ukrainare är ju dugliga och hederliga människor. Såna vill vi självklart inte ha in i Sverige. Det gjorde Maggan tydligt på presskonferensen igår.

Fast det är ju också ett av världens (inte Europas, världens) mest korrupta länder enligt all tillgänglig statiskt. Det känns lite jobbigt.
Citera
2022-03-21, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
För mig får det komma hur många sköna ukrainskor som helst. I grunden kom de indoeuropeiska folken från samma område för ca 4800 år sedan (Yamnajakulturen). Skillnaden var att det då var främst män som gav upphov till dagens manslinjer. Sen kom dom att blandas upp med jägare och stenåldersbönder. Nästan alla svenskar är en kombination av 3 olika folk.
Nu kommer främst kvinnor och barn. Några kommer säkert att bli kvar här men dom flesta kommer att återvända och bygga upp sitt land.

Pedofiler, människohandlare och våldtäktsmän göre sig icke besvär, det var biståndsministern väldigt tydlig med i gårdagens presskonferens. Så du får leta vidare, äckel.
Citera
2022-03-22, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Det var ju inga jävla problem att ta emot en massa negrer och araber trots att vi inte hade plats. Jag vet inte, trolla?
Det var en neger som körde bussen igår. Bra neger? Dålig neger? Han såg till att få plats i samhället. Jag var glad att han körde. Vi tar nu emot flyktingar från Ukraina och kommer göra det ett tag till men till slut kommer en tak sättas om det kommer hundratusentals flyktingar från Ukraina.
Citera
2022-03-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja ett strukturerat mottagande av Européer i händelse av krig.

De är kvinnor och barn ( kriterium 1)
De är lättintegrerade,
De expanderar inte islam, mkt viktigt.
Många kommer förmodligen att återvända när det blir fred.

Sen ska man inte vara naiv. Det kommer kosta otroligt mkt. Bostadsbristen blir ännu större. Egentligen behöver vi bygga en helt ny stad i Sverige för att dränera all bostadsbrist. En satellitstad till Stockholm el Göteborg med 400000 invånare och snabba kommunikationer.
Inte klämma in små fjuttar överallt. Inte fylla upp den med 3e världen folk heller såklart.

Finns mkt organiserad brottslighet i öst vilket kommer att följa med i viss mängd.

Vi behöver en inre kontroll på vilka som befinner sig i landet. Biometriska pass.

Sen totalstopp för all annan invandring. Inga fodoraindier, bidragsomalier el islamisistiska araber. Stopp 🛑

Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Men det kommer ju bidra till att vi etniska svenskar omsider blir minoritet i vårt eget hävdvunna hemland. Hur skulle Sverige se ut om 15 miljoner ukrainare, ungrare, slovaker, estländare, bulgarer, rumäner och polacker kom till Sverige? Vita och kristna förvisso, men ändå inte etniska svenskar, samt ej heller besläktade med etniska svenskar, som tyskar, norrmän, danskar, islänningar, färingar, anglosaxare och nederländare. Det är ju till exempel inte en slump att alla dessa sistnämnda folkgrupper, inklusive svenskar, pratar tyska språk.

Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Varför skulle det komma 15 miljoner? Lite korkat, flera av dom är ju med i EU och kan åka hit när som helst, men gör inte det ändå?

Men annars håller jag med om att invandring ska stoppas.

Bra input. Tack för din feedback. Det var egentligen menat som ett exempel, att även om vi tar emot flera miljoner vita kristna flyktingar från EU-länder eller andra Europeiska länder, istället för mena-packen, så kommer vi etniska svenskar slutligen bli minoritet i vårt eget hemland. Dvs både 15 miljoner vita kristna flyktingar eller 15 miljoner mena-flyktingar, kommer leda till att vi etniska svenskar blir minoritet i Sverige.
Och det är korrekt som du säger, att EU-medborgare kan flytta till Sverige när som helst, varför vi måste gå ut ur EU så fort som möjligt.
Citera
2022-03-22, 14:36
Medlem
Jag är faktiskt glad att få se riktiga flyktingar till Sverige som inte ställer massvis med krav utan de är nöjda om de har mat på bordet och låter som att många vill plugga svenska omgående

Så va fan har alla dessa mena länderna gjort hör under det senaste 10-15 åren?
Citera
2022-03-22, 14:42
Medlem
Nej enbart barn män från Afghanistan ska vi ta emot!
Citera
2022-03-22, 14:53
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Jag tycker att vi ska ta emot Ukrainska flyktingar. Men tror tyvärr att det kommer att gå som det brukar när Sverige ska vara "Bror duktig" i godhet.
Den lilla staden där jag bor har redan börjat att ta emot ett antal flyktingar från Ukraina kriget. Till området där min dotter bor så kom under helgen ett antal barnfamiljer som såg ut som vanliga medelklass människor. De gick omkring och tittade på lägenheter, uppenbarligen så hade de fått välja vilken lägenhet som de ville ha.
Men när jag gick förbi torget i centrum idag så såg jag en grupp ukrainare som stod där och lyssnade på en kvinna som uppenbarligen var en sorts guide. Den här gruppen var den mest uppenbara romfamiljen som existerar. De låsades lyssna på guiden men man såg hur de i smyg följde de förbipasserande med ögonen. De var illa klädda och några av männen såg riktigt dumma ut och hade tungan hängande utanför munnen. Jag såg hur de sneglade på mig och min stora hund och mina fattiga kläder. De såg blicken jag gav dem. De tittade bort. De visste omedelbart att jag inte var ett byte för ficktjuvar eller skojare. Barnen i gruppen var bleka och smutsiga och såg ut som riktiga snorungar.
Ingen Ukrainare kommer att flytta in i mitt hyreshus för det finns inga tomma lägenheter, så vart det här gänget ska bo kan jag inte gissa.
Citera
2022-03-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Jag tycker att vi ska ta emot Ukrainska flyktingar. Men tror tyvärr att det kommer att gå som det brukar när Sverige ska vara "Bror duktig" i godhet.
Den lilla staden där jag bor har redan börjat att ta emot ett antal flyktingar från Ukraina kriget. Till området där min dotter bor så kom under helgen ett antal barnfamiljer som såg ut som vanliga medelklass människor. De gick omkring och tittade på lägenheter, uppenbarligen så hade de fått välja vilken lägenhet som de ville ha.
Men när jag gick förbi torget i centrum idag så såg jag en grupp ukrainare som stod där och lyssnade på en kvinna som uppenbarligen var en sorts guide. Den här gruppen var den mest uppenbara romfamiljen som existerar. De låsades lyssna på guiden men man såg hur de i smyg följde de förbipasserande med ögonen. De var illa klädda och några av männen såg riktigt dumma ut och hade tungan hängande utanför munnen. Jag såg hur de sneglade på mig och min stora hund och mina fattiga kläder. De såg blicken jag gav dem. De tittade bort. De visste omedelbart att jag inte var ett byte för ficktjuvar eller skojare. Barnen i gruppen var bleka och smutsiga och såg ut som riktiga snorungar.
Ingen Ukrainare kommer att flytta in i mitt hyreshus för det finns inga tomma lägenheter, så vart det här gänget ska bo kan jag inte gissa.
Vad säger Jimmie Åkesson om ukrainares som är romer, svarta, araber och lytta?
Citera
2022-03-22, 20:53
Medlem
Då kriget är över ,hur stor % av Ukrainare kommer att lämna Sverige tror ni? Skulle säga säkerligen 90%

Så länge de kan uppfylla ett behov inom tex vården ser jag inget problem att de stannar i många mindre tätorter framöver,visst kan det bli konkurrens om jobb menssmtodogt behövs det barnmorskor.

Lycksele stängde BB:ett sommaren som gick pga personalbrist ,så kanske på tiden att någon Tatjana tar han om barnförlossningen där åt kvinnor
Citera
2022-03-22, 20:56
Medlem
snurresprettiss avatar
Om vi klarar av det så absolut.
Citera
2022-03-23, 15:07
Medlem
spoilers avatar
Några av ukrainarna.

"Muhammad Asif och Muhammad Hassan är två av de 50-tal flyktingar som kom till evakueringsboendet i Stenstorpshallen på tisdagen."

https://sverigesradio.se/artikel/muhammad-om-flykten-fran-ukraina-oerhort-smartsamt
Citera
2022-03-23, 17:45
Bannlyst
Nej. Fortfarande nej.

Hela Sverige har förvandlats till en soptipp och det är mer än någonsin en klassfråga att kunna hålla sig borta från de sämre delarna.

Men jag välkomnar inflationen. Den är ett tecken på att Sveriges förfall ökar takten.

Det finns till slut inget kvar av den idyll jag upplevde som barn. 1970-talets slut.

Svensken är en hjärntvättad mupp som därför ska ha all skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in