2022-03-12, 20:20
Medlem
När jag lägger mig för att sova & har in ear hörlurar somnar jag på ett par sekunder och när jag vaknar på morgonen så ligger mobilen på sängbordet med lurarna urdragna som dom ska. Man är som en fågelholk är den enda slutsatsen man kan dra. Det har också hänt att jag smsar när jag sover eller rättare någon och min kropp gör det, bor ensam & är alone forever så det finns ingen naturlig förklaring.
Citera
2022-03-13, 16:48
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudhuvud
När jag lägger mig för att sova & har in ear hörlurar somnar jag på ett par sekunder och när jag vaknar på morgonen så ligger mobilen på sängbordet med lurarna urdragna som dom ska. Man är som en fågelholk är den enda slutsatsen man kan dra. Det har också hänt att jag smsar när jag sover eller rättare någon och min kropp gör det, bor ensam & är alone forever så det finns ingen naturlig förklaring.
I sömnen kan man göra grejer man inte har en aning om
Citera
2022-03-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
I sömnen kan man göra grejer man inte har en aning om

Precis, det är väl dokumenterat av vetenskapen att vi kan göra en massa saker tillsynes helt ovetande i sömnen, men även i vaket tillstånd, t ex så har man kunnat observera den ideomotoriska effekten i många olika sammanhang i vaket tillstånd, som när folk går med slagrutor eller ovetande gör vissa andra rörelser i vissa situationer.
Citera
2022-03-15, 01:42
Medlem
prokaryotkungens avatar
Många som upplevt "sanndrömmar" eller "förutsägelser" som övernaturlig händelse.

Tänk såhär: Hjärnan är stor och påhittig, den testar världen och medvetandevärlden hela tiden för att du skall kunna handla rätt. För varje grej som händer har hjärnan spelat ut tiotusentals scenarion om det redan och du kommer inte ihåg de 9999 scenarion som aldrig inträffade utan du minns bara den ENDA simulationsteorin som råkade vara den rätta.

Allas hjärnor gör såhär för att testa världen och alltså är alla "synska".
Citera
2022-03-19, 14:00
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jodå, det är inte svårare än att den absolut mest logiska och sannolika förklaringen är att din anekdot är just en anekdot, ett hitte på, fantasi som aldrig hände i verkligheten.

Värden är full av liknade anekdoter, och alla bedyyyyyyyyrar att det de säger sig ha upplevt är absoluuuuut sant, och att flera minsann såg det. Men…… ännu har en enda sådan påstådd händelse någonsin blivit bevisad….

Jag har också upplevt paranormala saker i mitt liv, ja jag kanske trodde det var nåt sådant då. Men alla har kunnat förklaras med enkel logik och vetenskap bara man tar ett par andetag och tänker efter.

Men ta det lugnt då gubben. Jag kan inte tro att det finns de som fortfarande tänker som du.

Att försöka förstå och hitta logiska förklaringar till det som sker är väl inga problem med, men att man går hela vägen till att helt förneka det övernaturliga och dessutom idiotförklara de som tror på det är väl lite överdrivet.

Kom igen. Ser du inte själv hur stor jorden är? Eller just det, jag menar hur liten den är? Är du medveten om hur stort universum är? Finner du det på fullaste allvar ologiskt att det skulle finnas övernaturliga saker i ett så stort universum? I så fall finns det vännen väldigt stora problem med din logik kan jag lova.
Citera
2022-03-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Men ta det lugnt då gubben. Jag kan inte tro att det finns de som fortfarande tänker som du.

Att försöka förstå och hitta logiska förklaringar till det som sker är väl inga problem med, men att man går hela vägen till att helt förneka det övernaturliga och dessutom idiotförklara de som tror på det är väl lite överdrivet.

Kom igen. Ser du inte själv hur stor jorden är? Eller just det, jag menar hur liten den är? Är du medveten om hur stort universum är? Finner du det på fullaste allvar ologiskt att det skulle finnas övernaturliga saker i ett så stort universum? I så fall finns det vännen väldigt stora problem med din logik kan jag lova.

Det är inget fel alls med min logik (och jag är fullständigt lugn) däremot nog med din, eller i alla fall de som påstår att övernaturliga saker existerar…

Jag har aldrig sagt att det omöjligt kan existera något märkligt i universum som vi inte känner till ännu.

Däremot så VET vi inte om det gör det, men möjligheten KAN finnas att det gör det.

Att TRO att nåt övernaturligt kan existera, det kan man förvisso göra om man vill. Men det blir förbannat korkat att envetet säga att man VET att det man tyckte sig uppleva verkligen var nåt övernaturligt, så länge man inte har några seriösa bevis för det, och det samtidigt finns en eller flera extremt mycket sannolikare naturliga förklaringar.

Samma sak när folk påstår att de VET att det övernaturliga (av vilket slag det vara må) existerar, när det aldrig någonsin framkommit ett enda seriöst bevis för att det verkligen existerar, och det samtidigt finns en eller flera synnerligen naturliga förklaringar som är mycket mer sannolika.

Hänger du med…?

Det är alltså extrem skillnad på att verkligen veta (att det faktiskt finns seriösa bevis) än att bara tro (eller påstå sig veta) och inga som helst bevis existerar.
Citera
2022-03-19, 14:25
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Det är inget fel alls med min logik (och jag är fullständigt lugn) däremot nog med din, eller i alla fall de som påstår att övernaturliga saker existerar…

Jag har aldrig sagt att det omöjligt kan existera något märkligt i universum som vi inte känner till ännu.

Däremot så VET vi inte om det gör det, men möjligheten KAN finnas att det gör det.

Att TRO att nåt övernaturligt kan existera, det kan man förvisso göra om man vill. Men det blir förbannat korkat att envetet säga att man VET att det man tyckte sig uppleva verkligen var nåt övernaturligt, så länge man inte har några seriösa bevis för det, och det samtidigt finns en eller flera extremt mycket sannolikare naturliga förklaringar.

Samma sak när folk påstår att de VET att det övernaturliga (av vilket slag det vara må) existerar, när det aldrig någonsin framkommit ett enda seriöst bevis för att det verkligen existerar, och det samtidigt finns en eller flera synnerligen naturliga förklaringar som är mycket mer sannolika.

Hänger du med…?

Det är alltså extrem skillnad på att verkligen veta (att det faktiskt finns seriösa bevis) än att bara tro (eller påstå sig veta) och inga som helst bevis existerar.

Nej, det är fortfarande stora problem med din logik. Samma stund vi hittar bevis så försvinner ju det övernaturliga och det är där du har problem att förstå. Grejen med det övernaturliga är just att det inte finns en förklaring. Dessutom även det som går att förklara är ju på något sätt övernaturligt. Jag rekommenderar dig att läsa en av mina trådar som hette typ "vetenskap kan förklara hur saker och ting händer men inte varför det händer".

Låt oss säga att, för att göra en jättelång historia kort, en person var väldigt sjuk under många år och gjorde allt för att bli frisk men det hände aldrig men sen en natt när han började ge upp vände det bara och han blev frisk och blev aldrig sjuk efter det igen. Hur kan en logisk förklaring vara menar du? Snälla svara inte på frågan "har det verkligen hänt?" utan köp min berättelse som den är och svara på vad en logisk förklaring kan vara för dig?
Citera
2022-03-19, 14:51
Medlem
Citat:
Nej, det är fortfarande stora problem med din logik. Samma stund vi hittar bevis så försvinner ju det övernaturliga och det är där du har problem att förstå. Grejen med det övernaturliga är just att det inte finns en förklaring. Dessutom även det som går att förklara är ju på något sätt övernaturligt. Jag rekommenderar dig att läsa en av mina trådar som hette typ "vetenskap kan förklara hur saker och ting händer men inte varför det händer".

Låt oss säga att, för att göra en jättelång historia kort, en person var väldigt sjuk under många år och gjorde allt för att bli frisk men det hände aldrig men sen en natt när han började ge upp vände det bara och han blev frisk och blev aldrig sjuk efter det igen. Hur kan en logisk förklaring vara menar du? Snälla svara inte på frågan "har det verkligen hänt?" utan köp min berättelse som den är och svara på vad en logisk förklaring kan vara för dig?

Nej, inget problem med min logik, dock uppenbarligen med din.

Det är dessutom totalt irrelevant vad som sker med något ev övernaturligt om det kan påvisas existera, oavsett om det sen kan förklaras eller inte.

Men det första steget är alltid att kunna påvisa existens av något som folk påstår ska existera, och vara övernaturligt, detta har dock aldrig någonsin någon lyckats med hittills.

Ditt exempel med den sjuke är ett sjukt exempel. Det finns inget som helst som i det läget skulle tyda på något övernaturligt, innan man eliminerat alla möjligheter att det kan vara nåt helt naturligt. Och det finns betydligt fler fullt naturliga möjliga förklaringar som är mycket mer sannolika.

Så, om det första man tänker på när någon blir frisk efter lång tids sjukdom, är att det måste vara nåt övernaturligt, är skrattretande naivt…

Om det var denna tråd du avsåg att jag skulle läsa…
(FB) Vetenskap kan inte svara på frågan "varför". Möjligen på frågan "hur".
Så fick du ju inte mycket medhåll där i dina flummerier (snarare skapligt sågad vid fotknölarna…) så på vilket sätt skulle den tråden ha nåt av värde för bevisning i det vi diskuterar här menar du….?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-03-19 kl. 15:00.
Citera
2022-03-19, 15:00
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Nej, inget problem med min logik, dock uppenbarligen med din.

Det är dessutom totalt irrelevant vad som sker med något ev övernaturligt om det kan påvisas existera, oavsett om det sen kan förklaras eller inte.

Men det första steget är alltid att kunna påvisa existens av något som folk påstår ska existera, och vara övernaturligt, detta har dock aldrig någonsin någon lyckats med hittills.

Ditt exempel med den sjuke är ett sjukt exempel. Det finns inget som helst som i det läget skulle tyda på något övernaturligt, innan man eliminerat alla möjligheter att det kan vara nåt helt naturligt. Och det finns betydligt fler fullt naturliga möjliga förklaringar som är mycket mer sannolika.

Så, om det första man tänker på när någon blir frisk efter lång tids sjukdom, är att det måste vara nåt övernaturligt, är skrattretande naivt…

Var har jag sagt att det måste vara något övernaturligt? Jag frågade bara vad en eventuell logisk förklaring vara och då får jag det typiska svaret "det kan finnas hur många förklaringar som helst" utan att ge ett enda exempel.

Och vad menar du med "lyckats bevisa det"? Hur skulle man göra det menar du? Den här tråden har över 4000 svar så minst 500 av dem säkert handlar om något övernaturligt medlemmen som skriver har varit med om och bara för att du inte var med medlemmen då det hände och du såg inte det med dina egna ögon väljer du helt enkelt att inte tro på det dom säger? Alltså du tänker såhär "om jag inte såg det eller om det inte hände mig så kan det inte ha hänt" det om något är naivt.
Citera
2022-03-19, 15:03
Medlem
Citat:
Var har jag sagt att det måste vara något övernaturligt? Jag frågade bara vad en eventuell logisk förklaring vara och då får jag det typiska svaret "det kan finnas hur många förklaringar som helst" utan att ge ett enda exempel.

Och vad menar du med "lyckats bevisa det"? Hur skulle man göra det menar du? Den här tråden har över 4000 svar så minst 500 av dem säkert handlar om något övernaturligt medlemmen som skriver har varit med om och bara för att du inte var med medlemmen då det hände och du såg inte det med dina egna ögon väljer du helt enkelt att inte tro på det dom säger? Alltså du tänker såhär "om jag inte såg det eller om det inte hände mig så kan det inte ha hänt" det om något är naivt.

Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis. Anekdoter av anonyma figurer på ett forum är inga bevis. Är det svårt att förstå för dig….?
Citera
2022-04-01, 15:46
Medlem
Råkade avgifta vissa ämnen med acetylcystein samt destillerat vatten som stör något eller några ämnen i kroppen vilket gör det svårt för andar/folk från andra sidan att synas, antar att det är tungmetaller eller dylikt som stör, avråder ändå hela högen att använda acetylcystein, destillerat, kan vara livsfarligt i långa perioder vilket man oftast måste göra för att ens få syn på folk från andra sidan, vissa syns tydligare än andra. Så fort jag får i mig vissa ämnen även i mikrodoser via kranvattnet blir synen på dem vag.

Antar att vissa har egen brunn med bra vatten som får syner på dem tidigt

Var svårt att övertyga mig öht, och det var inte på grund av att få syn på andar utan för att avgifta kroppen jag använde destillerat och acetylcystein, men som sagt, det tar väldigt lång tid att avgifta vissa ämnen även med acetylcystein och är livsfarligt i långa perioder.

Bromine, klor, mm är andra exempel på ämnen som stör synen på de andliga, men som sagt även tungmetaller, föreslår jod om något för att avgifta de tre första jag nämnde.

Iallafall, inget som stör mig att få syn på andar, känna av eller kommunicera med dem.
Senast redigerad av snailtrack 2022-04-01 kl. 16:03.
Citera
2022-04-15, 22:13
Bannlyst
Kommunicerade med en imp som bor i ett hus vid vårdcentralen senast. För den smällde i ståltrappan och ventilen som om den försökte skrämma bort mig. Förstod att det var en imp på ljudet, lät som en liten imp som förde oväsen. Smällarna lät övernaturliga /onaturliga , så när jag fråga iaf om det var en imp ett knack för nej och två för ja så knäppte det till 2 gånger som ett svar. Sen lät jag den vara ifred

Sist jag tände på benzoin fick jag förnimmelser av féer /älvor också. De uppskattade doften mycket och kommunicerade lite , de sa no bloodshed och man skäms i deras närhet för sina mer ondskefulla sidor i och med att de är så [i]precious [/] , man känner sådan respekt för dom .. De är nån sorts medvetande helt klart, ett andligt kollektivt medvetande. De finns på riktigt alltså inte bara i sagor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in