Citat:
Ursprungligen postat av
Mondher
Nej, det är fortfarande stora problem med din logik. Samma stund vi hittar bevis så försvinner ju det övernaturliga och det är där du har problem att förstå. Grejen med det övernaturliga är just att det inte finns en förklaring. Dessutom även det som går att förklara är ju på något sätt övernaturligt. Jag rekommenderar dig att läsa en av mina trådar som hette typ "vetenskap kan förklara hur saker och ting händer men inte varför det händer".
Låt oss säga att, för att göra en jättelång historia kort, en person var väldigt sjuk under många år och gjorde allt för att bli frisk men det hände aldrig men sen en natt när han började ge upp vände det bara och han blev frisk och blev aldrig sjuk efter det igen. Hur kan en logisk förklaring vara menar du? Snälla svara inte på frågan "har det verkligen hänt?" utan köp min berättelse som den är och svara på vad en logisk förklaring kan vara för dig?
Nej, inget problem med min logik, dock uppenbarligen med din.
Det är dessutom totalt irrelevant vad som sker med något ev övernaturligt om det kan påvisas existera, oavsett om det sen kan förklaras eller inte.
Men det första steget är alltid att kunna påvisa existens av något som folk påstår ska existera, och vara övernaturligt, detta har dock aldrig någonsin någon lyckats med hittills.
Ditt exempel med den sjuke är ett sjukt exempel. Det finns inget som helst som i det läget skulle tyda på något övernaturligt, innan man eliminerat alla möjligheter att det kan vara nåt helt naturligt. Och det finns betydligt fler fullt naturliga möjliga förklaringar som är mycket mer sannolika.
Så, om det första man tänker på när någon blir frisk efter lång tids sjukdom, är att det måste vara nåt övernaturligt, är skrattretande naivt…
Om det var denna tråd du avsåg att jag skulle läsa…
(FB) Vetenskap kan inte svara på frågan "varför". Möjligen på frågan "hur".
Så fick du ju inte mycket medhåll där i dina flummerier (snarare skapligt sågad vid fotknölarna…) så på vilket sätt skulle den tråden ha nåt av värde för bevisning i det vi diskuterar här menar du….?