2022-03-15, 16:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Chelsea vill ha sin FA-cup-kvartsfinal mot Middlesboro bakom stängda dörrar, för att Chelsea inte får sälja biljetter till den?

Citat:
Chelsea have asked for Saturday's FA Cup quarter-final at Middlesbrough to be played behind closed doors because their fans can no longer buy tickets.

----
Middlesbrough said they will challenge the "bizarre" and "ironic" request "in the strongest possible terms".

https://www.bbc.com/sport/football/60747640

Middlesboro reagerar starkt:

https://www.mfc.co.uk/news/a-statement-from-middlesbrough-fc

Jag fattar inte alls Chelseas motiv och resonemang här.

Chelsea är förbjudna att sälja fler biljetter än de som redan är sålda pga sanktioner mot Abramovich.

Så långt är jag med.

Därför ska inga fans alls få komma till arenan, för "sporting integrity and fairness"?

What.the.fuck?

Trist för Chelsea att de inte får sina supportrar dit. Varför ska de försöka förhindra Boros supportrar? Fattar inte. Jävligt konstigt och pissigt resonemang.
Citera
2022-03-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Man kan tycka mycket om Carragher och har själv ofta dålig koll på vad han säger även om jag ser lite då och då. Har totalt missat vad han nu sagt men det du citerade känns helt korrekt.

Däremot vill jag inte se Tuchel i United men det visar ju bara att jag tror att det vore bra för dem att få honom.
Han gav luft åt en tanke att United borde köpa loss Tuchel illa kvickt från Chelsea. Då hade Chelsea-fans gett han lite skit och bannor när han var på The Bridge denna omgången för det var inte rätt att göra. Carra menade att det är så Roman gjort i 20års tid med Kenyon från United, försöket med Gerrard, Cole från Arsenal, Sven-Göran från FA osv osv och kallade Chelsea-fansen för hypocritical varpå DD02 reagerade.
Citera
2022-03-15, 16:10
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
"The Chelsea fans are very passionate about their club and at this moment feel like the world is attacking them, and they are defending their club. I totally get that. But l wouldn't change my opinion on it."

"And the reason l think it's a little bit hypocritical of Chelsea supporters is because if teams - such as Manchester United with the manager, or other clubs with the players - are going to take advantage of the situation that Chelsea are in right now, Chelsea have been doing that for 20 years."

"Chelsea have taken advantage of every other club in the last 20 years because of Roman Abramovich.
So if l give an opinion on someone taking advantage of them, that is just a way of life. That's the way it may be for Chelsea and you have to accept that."

Exakt vad anser du vara fel i ovan påstående? Det är spot-on. Han anklagar ju inte klubben för något - han säger bara att fansen är lite hycklare som klagar på hans tanke om att United borde go all in för att köpa loss Tuchel i det läget Chelsea är nu. Och tankegången är rätt logiskt om man ser till vad United behöver och hur man tänkt använda Ragnrick framöver.

Det han försöker säga är att Chelseafans ska som lydiga knähundar acceptera om United tar in Tuchel och att det är ”fakta” att vi rånat varenda klubb i England sedan 2003.

Hyckleriet står Jamie för ingen annan.
Citera
2022-03-15, 16:11
Medlem
Imbazs avatar
Engelska experter är bra mkt bättre än svenska dito, brukar ibland se på BT Sports istället, iaf på studion.

Ljungberg sa ju senast att han tycker att det är straff för att det är Kulusevski som slår inlägget som tar på handen.
Citera
2022-03-15, 16:39
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Så kortfattat så har man (eller åtminstone jag) förståelse för Chelseafansens irritation men de får bara smaka på sin egen medicin så att säga. Så mycket sympati, om något, förtjänar de inte i den situationen. Är aldrig roligt att vara den drabbade klubben. På samma sätt som när klubbar vill värva spelare och inte alltid beter sig speciellt etiskt. Något Barcelona brukade vara mästare på. För att ta Liverpool så var fansen arga på Barcelona när de försökte värva Coutinho men hade inga problem när man själva ville värva VvD.
Citera
2022-03-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
"The Chelsea fans are very passionate about their club and at this moment feel like the world is attacking them, and they are defending their club. I totally get that. But l wouldn't change my opinion on it."

"And the reason l think it's a little bit hypocritical of Chelsea supporters is because if teams - such as Manchester United with the manager, or other clubs with the players - are going to take advantage of the situation that Chelsea are in right now, Chelsea have been doing that for 20 years."

"Chelsea have taken advantage of every other club in the last 20 years because of Roman Abramovich.
So if l give an opinion on someone taking advantage of them, that is just a way of life. That's the way it may be for Chelsea and you have to accept that."

Exakt vad anser du vara fel i ovan påstående? Det är spot-on. Han anklagar ju inte klubben för något - han säger bara att fansen är lite hycklare som klagar på hans tanke om att United borde go all in för att köpa loss Tuchel i det läget Chelsea är nu. Och tankegången är rätt logiskt om man ser till vad United behöver och hur man tänkt använda Ragnrick framöver.

Det är inte de citaten som chelseasupportrar är upprörda över (de som har huvudet på skaft i alla fall). Snarare hans kommentarer om akademin Cobham.

"They win the Youth Cup every year or get into the final, not because they have the best coaches or the best academy, but because they go and basically take the best players from every club within this country and relocate the family.

Under sin 5-åriga svit då man vann FA Youth Cup använde man 108 spelare, häften av dessa plockades in innan 9 års ålder. Connor Gallagher, Mason Mount, Reece James etc, har spelat i klubben sen åtta års ålder och han insinuerade alltså att Chelsea har ”rånat” andra klubbar på dessa talanger. Vilket är trams såklart. Men Jamie har tagit tillbaka kommentarerna om Cobham på twitter och menade att han lät känslorna skena så det är utrett och klart.
Senast redigerad av LaKalsa 2022-03-15 kl. 17:24.
Citera
2022-03-15, 17:18
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tycker att Carragher är extremt dålig som expert. Men du borde ta och lära dig vad historia och fakta är för ngt innan du uttalar dig.

Kan det kanske ligga nått i att han sa att City och Liverpool just nu är de 2 bästa lagen Premier League någonsin haft ?
Citera
2022-03-15, 17:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Kan det kanske ligga nått i att han sa att City och Liverpool just nu är de 2 bästa lagen Premier League någonsin haft ?
Haha..😅 Ännu ett tecken på hur vilse Mr. Liverpool är. Som jag har sagt tidigare, Carragher och G.Neville är de två sämsta experterna som finns.

BTW, visste du att Carragher var Everton fan som ung? Det samma var även f.d Liverpool heroes som bl.a Fowler, McManaman, Owen och Slippy Steve.
Citera
2022-03-15, 17:48
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Aha, Ok. Men kan du inte kort o gott uppsummera varför du är så tvärsäker på att Liverpool kommer vinna ligatiteln? Som jag redan har skrivit, så ser jag en klar fördel till Man City mtp spelschemat osv.

Kolla in mina inlägg tidigare i tråden så har du anledningarna där.

Lite kort: Liverpool är i en hysterisk form och sprutar in mål och poäng. Det är bara en tidsfråga innan de leder sina matcher plus att de är klinisk framför mål. De KAN inte förlora i ligan. De har en klart bättre forwardstrio och är i mitt tycke världens absolut bästa lag. Utan minsta tvekan. Jag menar, vad fan, kolla deras statistik. De är en ångvält.

City går på sparlåga, tappar poäng här och var men är framförallt MÄTT. Det ser man tydligt. Formen är inte jättebra. De överarbetar sitt spel. X borta mot CP hade Liverpool vunnit med flera bollar.
Citera
2022-03-15, 17:48
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Haha..😅 Ännu ett tecken på hur vilse Mr. Liverpool är. Som jag har sagt tidigare, Carragher och G.Neville är de två sämsta experterna som finns.

BTW, visste du att Carragher var Everton fan som ung? Det samma var även f.d Liverpool heroes som bl.a Fowler, McManaman, Owen och Slippy Steve.

Ja det vet nog de flesta, du hejade troligtvis inte heller på Arsenal vid 4 års åldern ?
Citera
2022-03-15, 18:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Kolla in mina inlägg tidigare i tråden så har du anledningarna där.

Lite kort: Liverpool är i en hysterisk form och sprutar in mål och poäng. Det är bara en tidsfråga innan de leder sina matcher plus att de är klinisk framför mål. De KAN inte förlora i ligan. De har en klart bättre forwardstrio och är i mitt tycke världens absolut bästa lag. Utan minsta tvekan. Jag menar, vad fan, kolla deras statistik. De är en ångvält.

City går på sparlåga, tappar poäng här och var men är framförallt MÄTT. Det ser man tydligt. Formen är inte jättebra. De överarbetar sitt spel. X borta mot CP hade Liverpool vunnit med flera bollar.
Orkar inte/har inget intresse av att gräva fram vad du skrev för flera dagar, veckor eller månader sedan.

Liverpool är i bra form just nu men tror du på allvar att de kommer hålla samma form in till mål, och att Man City inte förbättrar formen under samma period? Hur var läget för 1-2 mndr sedan?

När det gäller Crystal Palace, så är de bland de formstarkaste lagen i EPL just nu. De har väl gått obesegrade i en 7-8 omgångar nu, och även Liverpool hade fått det tufft mot Palace vid dagens läge.
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja det vet nog de flesta, du hejade troligtvis inte heller på Arsenal vid 4 års åldern ?
Såg inte på fotboll vid fyra års åldern. Gjorde du?

Men detta visar vad jag har poängterat för er flera ggr tidigare, att majoriteten av folket i Liverpool är Everton fans, och att majoriteten av Liverpool fans är turister.
Citera
2022-03-15, 18:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Liverpool är i bra form just nu men tror du på allvar att de kommer hålla samma form in till mål, och att Man City inte förbättrar formen under samma period? Hur var läget för 1-2 mndr sedan?

Men detta visar vad jag har poängterat för er flera ggr tidigare, att majoriteten av folket i Liverpool är Everton fans, och att majoriteten av Liverpool fans är turister.
Resultatmässigt gör Liverpool det bra men spelmässigt är de långt ifrån toppform, tex Salah är helt ur form och hade han haft ett annat namn hade han varit ur spelartruppen..

Bara turister säger du, var alla som tog emot de i Liverpool efter CL-guld bara turister? Var ju bara några hundra tusen ute på gatorna, vissa hävdar upp till 5-700000 människor 🫣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in