Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Annars känns det största problemet med VAR att det är så ojämnt och man inte får någon tydlig idé om varför eller varför inte de väljer att granska situationer. Ta t.ex. Chelsea - Newcastle tidigare idag där Newcastle hade en ganska tydlig straff där VAR inte ens granskade situationen? Hade det varit omvänt och det hände i Newcastle boxen så hade de garanterat kollat på det. Och då menar jag inte att Chelsea köper domare utan att 'storlags-favören' brukar kicka in. När lilla Newcastle har en eventuell straff borta på Stamford Bridge så känns det inte lika intressant att granska det. Och just att de inte kollade på situationen extra är ju det störande. För om de hade kollat på situationen några gånger, ändå bestämt att det inte var straff, då kunde man ju iaf accepterat att de granskade det men inte ansåg att det var illa nog.
Jag hade inte sett höjdpunkter från Chelsea - Newcastle förrän nu och herrejävlar vilket rån Newcastle blir utsatta för.
Chalobah både sliter i tröjan och sparkar ner Murphy. Träffar inte boll. Det är 100% straff, det finns INGA förmildrande omständigheter, det finns absolut ingenting som säger att det är fair game. Chalobah både sliter tröja och fäller Murphy. Hur kan det inte bli straff? Det är ett justitiemord, ett hån, ofattbart. Rekommenderar de som inte sett situationen att googla fram den, runt minut 60.
Lägg på att Havertz har tur som får vara kvar på planen efter sin armbåge i nyllet på Dan Burn, så är det lätt att tro på storlagsfavören. Tycker inte nödvändigtvis det är ett solklart rött, men hade det blivit rött hade jag inte tyckt det var helt ofattbart.
Eddie Howe's svar på frågan om 81 avrättade människor i Saudi imponerar inte: "bara fokusera på fotbollen". De där människorna är dem som betalar din lön, Eddie. Fuck off.
Palace sprattlar till och stjäl pinnar av City. Dags att prestera då, Liverpool - do or die imorgon mot Arsenal. Det blir verkligen inte lätt, men 3p är det som är beställt om man vill vara med och slåss om fina titlar.