2022-03-15, 08:19
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alltså, vem fan är du egentligen? Du påstår att du är Everton fan, dock så låter du som den största Liverpool-supportern av de alla

Och kan du belägga varför du är så tvärsäker på att Liverpool vinner titeln? Enligt mig, så är det fortfarande klar fördel Man City när det kommer till vem som tar hem ligatiteln.

Jag skrev i juli mnd (efter en 3-4 dagar med med värderingar) att Man City kommer vinna titeln, Liverpool 2:a, Chelsea 3:a och Arsenal på 4:e.

Jag har förklarat mig i tidigare inlägg angående detta så jag hänvisar dig tillbaka i tråden där mitt svar står. Och Ja, jag är Evertonsupporter men tänker naturligtvis med HJÄRNAN. Det är ju hur tydligt som helst att Pool är bättre och kommer vinna. Det är hur jävla tydligt som helst. Formen, spetsen, målen, momentumet, hungern.
Citera
2022-03-15, 08:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Annars känns det största problemet med VAR att det är så ojämnt och man inte får någon tydlig idé om varför eller varför inte de väljer att granska situationer. Ta t.ex. Chelsea - Newcastle tidigare idag där Newcastle hade en ganska tydlig straff där VAR inte ens granskade situationen? Hade det varit omvänt och det hände i Newcastle boxen så hade de garanterat kollat på det. Och då menar jag inte att Chelsea köper domare utan att 'storlags-favören' brukar kicka in. När lilla Newcastle har en eventuell straff borta på Stamford Bridge så känns det inte lika intressant att granska det. Och just att de inte kollade på situationen extra är ju det störande. För om de hade kollat på situationen några gånger, ändå bestämt att det inte var straff, då kunde man ju iaf accepterat att de granskade det men inte ansåg att det var illa nog.

Jag hade inte sett höjdpunkter från Chelsea - Newcastle förrän nu och herrejävlar vilket rån Newcastle blir utsatta för.

Chalobah både sliter i tröjan och sparkar ner Murphy. Träffar inte boll. Det är 100% straff, det finns INGA förmildrande omständigheter, det finns absolut ingenting som säger att det är fair game. Chalobah både sliter tröja och fäller Murphy. Hur kan det inte bli straff? Det är ett justitiemord, ett hån, ofattbart. Rekommenderar de som inte sett situationen att googla fram den, runt minut 60.

Lägg på att Havertz har tur som får vara kvar på planen efter sin armbåge i nyllet på Dan Burn, så är det lätt att tro på storlagsfavören. Tycker inte nödvändigtvis det är ett solklart rött, men hade det blivit rött hade jag inte tyckt det var helt ofattbart.

Eddie Howe's svar på frågan om 81 avrättade människor i Saudi imponerar inte: "bara fokusera på fotbollen". De där människorna är dem som betalar din lön, Eddie. Fuck off.

Palace sprattlar till och stjäl pinnar av City. Dags att prestera då, Liverpool - do or die imorgon mot Arsenal. Det blir verkligen inte lätt, men 3p är det som är beställt om man vill vara med och slåss om fina titlar.
Citera
2022-03-15, 09:00
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Tönten Carragher kan man bara inte ta på allvar. Mer bitter expert finns det inte i studion, har hans fru lämnat han eller fan är det som pågår i hans privatliv?

Karln skämmer ut sig fullständigt med kalla Chelseafans hycklare, bara lev med att du har noll ligatitlar.
Citera
2022-03-15, 09:19
Medlem
Efter MFF - AIK slog jag över och såg slutet av Crystal Palace mot Manchester City igår och Premier Leagues problem syns ju rätt tydligt.
Folk på läktarna på Ted Lasso Arena är överlyckliga med ett par minuter kvar trots att hemmalaget inte leder, de har inte ens gjort ett mål eller knappt ens har några målchanser, men de har 0-0 hemma mot serielederna och regerande mästarna.

Hade det varit Liverpool-supportrar så hade jag absolut förstått känslan, men det kändes bara pinsamt.
Dock är det väl så det blir när skillnaden mellan toppen och mitten/botten är så enorm.
För City, Liverpool och i viss mån Chelsea handlar det inte om att ta tre poäng utan det katastrofala i att riskera att förlora två (eller tre) poäng mot ett lag som på hemmaplan ligger på defensiven.
Citera
2022-03-15, 10:07
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Tönten Carragher kan man bara inte ta på allvar. Mer bitter expert finns det inte i studion, har hans fru lämnat han eller fan är det som pågår i hans privatliv?

Karln skämmer ut sig fullständigt med kalla Chelseafans hycklare, bara lev med att du har noll ligatitlar.

Han måste ha gjort ett jäkla jobb om du fortsätter att skriva om honom det första du gör när du vaknar
Citera
2022-03-15, 11:44
Medlem
Citat:

Vad i sin sak har han fel i?

Chelsea har ju mha sina tillgångar kunnat raida andra klubbar på något de behöver utan att bry sig om böter eller liknande. Att då som Chelsea-fans rasa och skälla mot Carras påstende med att "United får inte komma och köpa vår manager" är hyckleri av de största mått som går att finna.
Citera
2022-03-15, 12:36
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Han måste ha gjort ett jäkla jobb om du fortsätter att skriva om honom det första du gör när du vaknar

Hans jobb som expert i Sky Sports är att analysera matcher sakligt och avstå från att vara partisk. Han misslyckas på båda punkter, han kan inte genomföra sitt jobb. Om det är svårt att förstå är du helt efterbliven.
Citera
2022-03-15, 12:56
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Vad i sin sak har han fel i?

Chelsea har ju mha sina tillgångar kunnat raida andra klubbar på något de behöver utan att bry sig om böter eller liknande. Att då som Chelsea-fans rasa och skälla mot Carras påstende med att "United får inte komma och köpa vår manager" är hyckleri av de största mått som går att finna.

Precis som andra chelseafans så försvarar jag min klubb vilket ses som hyckleri enligt fittan Jamie.

Experter ska hålla käft om politiskt drama och jag skiter i hur han formulerar det för alla vet som den självgoda scousern han är så kör han på den klassiska offerkoftan. Att ens föreslå att Chelsea rånat klubbar som United, Arsenal och Liverpool är skitsnack ta bara Ashley Cole övergången som han klassar som rån.

Ashley var missnöjd över sin låga lön, hans kontrakt var på väg att löpa ut, Chelsea kunde erbjuda han titlar och en saftig lön svårare än så är det ej.

Always the victims never your fault!
Citera
2022-03-15, 14:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag har förklarat mig i tidigare inlägg angående detta så jag hänvisar dig tillbaka i tråden där mitt svar står. Och Ja, jag är Evertonsupporter men tänker naturligtvis med HJÄRNAN. Det är ju hur tydligt som helst att Pool är bättre och kommer vinna. Det är hur jävla tydligt som helst. Formen, spetsen, målen, momentumet, hungern.
Aha, Ok. Men kan du inte kort o gott uppsummera varför du är så tvärsäker på att Liverpool kommer vinna ligatiteln? Som jag redan har skrivit, så ser jag en klar fördel till Man City mtp spelschemat osv.
Citera
2022-03-15, 15:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Precis som andra chelseafans så försvarar jag min klubb vilket ses som hyckleri enligt fittan Jamie.

Experter ska hålla käft om politiskt drama och jag skiter i hur han formulerar det för alla vet som den självgoda scousern han är så kör han på den klassiska offerkoftan. Att ens föreslå att Chelsea rånat klubbar som United, Arsenal och Liverpool är skitsnack ta bara Ashley Cole övergången som han klassar som rån.

Ashley var missnöjd över sin låga lön, hans kontrakt var på väg att löpa ut, Chelsea kunde erbjuda han titlar och en saftig lön svårare än så är det ej.

Tycker att Carragher är extremt dålig som expert. Men du borde ta och lära dig vad historia och fakta är för ngt innan du uttalar dig.
Citera
2022-03-15, 15:32
Medlem
Citat:

"The Chelsea fans are very passionate about their club and at this moment feel like the world is attacking them, and they are defending their club. I totally get that. But l wouldn't change my opinion on it."

"And the reason l think it's a little bit hypocritical of Chelsea supporters is because if teams - such as Manchester United with the manager, or other clubs with the players - are going to take advantage of the situation that Chelsea are in right now, Chelsea have been doing that for 20 years."

"Chelsea have taken advantage of every other club in the last 20 years because of Roman Abramovich.
So if l give an opinion on someone taking advantage of them, that is just a way of life. That's the way it may be for Chelsea and you have to accept that."

Exakt vad anser du vara fel i ovan påstående? Det är spot-on. Han anklagar ju inte klubben för något - han säger bara att fansen är lite hycklare som klagar på hans tanke om att United borde go all in för att köpa loss Tuchel i det läget Chelsea är nu. Och tankegången är rätt logiskt om man ser till vad United behöver och hur man tänkt använda Ragnrick framöver.
Senast redigerad av Alannon 2022-03-15 kl. 15:53.
Citera
2022-03-15, 15:54
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Exakt vad anser du vara fel i ovan påstående? Det är spot-on
Man kan tycka mycket om Carragher och har själv ofta dålig koll på vad han säger även om jag ser lite då och då. Har totalt missat vad han nu sagt men det du citerade känns helt korrekt.

Däremot vill jag inte se Tuchel i United men det visar ju bara att jag tror att det vore bra för dem att få honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in