Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Fast det skrev han inte!!
Sedan är du där igen, så länge du inte kan visa att de ( de som tillverkade ugnarna) som påstår att det går göra tidsvinster med att ha sammankopplade flera ugnar samtidigt för kunna öka den totala värmemängden, att det är fel. Så tycker jag du ska börja där, eftersom ni påstår att tyska ingenjörer inte kan räkna rätt. Och det från två olika företag, Topf och Kohr som det handlar om! Ska jag tro på dem eller dig?
Bla bla bla, nu lyfter du in sammankopplade ugnar med. Som vanligt ska det flyttas på målstolpar och gå upp i abstraktionsnivå när det blir svårt med fakta och faktiskt i detta fallet fundamentala fakta.
Jag skiter fullständigt i ditt bakvända argument om att "tro på ingenjörerna från -40 talet", jag lutar mig mot fysik, naturlagar och matematik. Inget av dem har du ens försökt närma dig med en egen uträkning eller en från dina ingenjörer själva.
..du vet, naturvetenskap. Sånt som de pysslade med lååååååååååååångt innan dina ingenjörer sög på sin första tutte. Kom igen med en naturvetenskaplig uträkning på hur era 1-4kg koks kunde räcka för att kremera ett lik. Sluta tramsa.