2022-03-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag vet inte vem Maria är.
Vad har smittkoppor med saken att göra?
Lägger de kistor i massgravar?

Jag ser filmer från Ukraina där de gräver massgravar utan kistor.
Just det på den tiden smet sjukdomen ut genom tennkistan, träkistan ovanpå och genom sarkofagen kistorna låg i - de smiter den upp lätare från nakna kroppar i jorden . Därför "pudrades" lik med osläckt kalk eller klorkalk
Citera
2022-03-12, 18:51
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
Just det på den tiden smet sjukdomen ut genom tennkistan, träkistan ovanpå och genom sarkofagen kistorna låg i - de smiter den upp lätare från nakna kroppar i jorden . Därför "pudrades" lik med osläckt kalk eller klorkalk
Vad har det med förintelsen att göra?
Citera
2022-03-12, 18:52
Medlem
Citat:
Vad har det med förintelsen att göra?
men herregud läs starten - hur som helst var det mera praktiskt kremera de flesta
Citera
2022-03-12, 19:37
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
men herregud läs starten - hur som helst var det mera praktiskt kremera de flesta
Enligt dig och dina kompisar gick det inte att kremera så många.
Citera
2022-03-12, 19:39
Medlem
Citat:
Enligt dig och dina kompisar gick det inte att kremera så många.

så då var det inte så många utrotade enkelt!
Citera
2022-03-13, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Fast det skrev han inte!!

Sedan är du där igen, så länge du inte kan visa att de ( de som tillverkade ugnarna) som påstår att det går göra tidsvinster med att ha sammankopplade flera ugnar samtidigt för kunna öka den totala värmemängden, att det är fel. Så tycker jag du ska börja där, eftersom ni påstår att tyska ingenjörer inte kan räkna rätt. Och det från två olika företag, Topf och Kohr som det handlar om! Ska jag tro på dem eller dig?

Bla bla bla, nu lyfter du in sammankopplade ugnar med. Som vanligt ska det flyttas på målstolpar och gå upp i abstraktionsnivå när det blir svårt med fakta och faktiskt i detta fallet fundamentala fakta.

Jag skiter fullständigt i ditt bakvända argument om att "tro på ingenjörerna från -40 talet", jag lutar mig mot fysik, naturlagar och matematik. Inget av dem har du ens försökt närma dig med en egen uträkning eller en från dina ingenjörer själva.

..du vet, naturvetenskap. Sånt som de pysslade med lååååååååååååångt innan dina ingenjörer sög på sin första tutte. Kom igen med en naturvetenskaplig uträkning på hur era 1-4kg koks kunde räcka för att kremera ett lik. Sluta tramsa.
Citera
2022-03-13, 07:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Ett telegram från Topf om en beställning av en "displayanordningar för vätecyanidrester" för krematorium 2, den 2 mars 1943.

Det är en förfrågan om beställa en displayanordning från 5 olika företag. Att de har fått negativt svar från 3 och de väntar på svar från de andra 2 företagen. Och de kommer kontakta dem, så fort de hr fått svar från ett företag om en kostnadsförslag.

https://imgur.com/a/j3hmnMa

Man kan undra vad ska man ha en ""displayanordningar för vätecyanidrester" i lik kammaren?

Eller de ska ha det uppe vid "kremeringsugnarna"? Jag tro mer på de skulle ha det till "gas kammarna" , det som Förnekare vill få det till "lik kammare"
Citera
2022-03-13, 07:30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Bla bla bla, nu lyfter du in sammankopplade ugnar med. Som vanligt ska det flyttas på målstolpar och gå upp i abstraktionsnivå när det blir svårt med fakta och faktiskt i detta fallet fundamentala fakta.

Jag skiter fullständigt i ditt bakvända argument om att "tro på ingenjörerna från -40 talet", jag lutar mig mot fysik, naturlagar och matematik. Inget av dem har du ens försökt närma dig med en egen uträkning eller en från dina ingenjörer själva.

..du vet, naturvetenskap. Sånt som de pysslade med lååååååååååååångt innan dina ingenjörer sög på sin första tutte. Kom igen med en naturvetenskaplig uträkning på hur era 1-4kg koks kunde räcka för att kremera ett lik. Sluta tramsa.

Nej, jag tramsar inte du har fått dokumenten längre bak. det från 2 olika företag. Eftersom du inte kan bevisa att tyska ingenjörer ej kan räkna, så uppfattar jag det som ni har noll BEVIS för det ej stämmer med att brände flera lik samtidigt och fick ner brännings tiden till ca 30 minuter. Det med sammankoppla flera ugnar.

Så det verka som du har ingen ingenjör då? Jag tro jag litar mer tyska ingenjörer än dig! Så princip idiotförklarar du tyska ingenjörer.
Citera
2022-03-13, 07:50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Då går vi vidare till nästa funderare:
Ett brev till Dachaus lägerförvaltning den 31 oktober 1944 om att "överföring av 1020 sjuka och olämpliga fångar till Auschwitz" Varför skickas sjuka/invalider till Auschwitz?
https://imgur.com/a/BEjgSHX
Ett annat brev, samma sak: transport av invalider till Auschwitz den 25:e oktober 1944.
https://imgur.com/a/M4d9H9J

Varför en sådan möda att ordna transporter till Auschwitz om de inte duger till någonting? Det kostar pengar och drivmedel! Framför allt mat och logiplats (som de hade ont om) som kunde vara till friska judar. Invaliderna/odugliga judar kunde knappast jobba.
Citera
2022-03-13, 07:54
Medlem
Citat:
Nej, jag tramsar inte du har fått dokumenten längre bak. det från 2 olika företag. Eftersom du inte kan bevisa att tyska ingenjörer ej kan räkna, så uppfattar jag det som ni har noll BEVIS för det ej stämmer med att brände flera lik samtidigt och fick ner brännings tiden till ca 30 minuter. Det med sammankoppla flera ugnar.

Så det verka som du har ingen ingenjör då? Jag tro jag litar mer tyska ingenjörer än dig! Så princip idiotförklarar du tyska ingenjörer.

Visa mig en uträkning då så kan jag väl bryta ner det åt dig. Du vet, med basis i matematik, någon form av naturvetenskap, termodynamik eller varför inte energiberäkningar?

Ja, jag är ingenjör + lite annat.
Citera
2022-03-13, 07:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Visa mig en uträkning då så kan jag väl bryta ner det åt dig. Du vet, med basis i matematik, någon form av naturvetenskap, termodynamik eller varför inte energiberäkningar?

Ja, jag är ingenjör + lite annat.

Jaså är du lol?

Nej, det behöver jag inte alls. det är ni som påstår att det ej stämmer som tyska ingenjörer säger. Ni har fått dokumenten. Då ska ni bevisa att de ej kunde räkna (2 olika företag). Det är liksom inte vi som påstår det, utan de som utvecklade ugnarna. Så då får du bevisa de har fel, enkelt.
Citera
2022-03-13, 09:37
Medlem
Citat:
Jaså är du lol?

Nej, det behöver jag inte alls. det är ni som påstår att det ej stämmer som tyska ingenjörer säger. Ni har fått dokumenten. Då ska ni bevisa att de ej kunde räkna (2 olika företag). Det är liksom inte vi som påstår det, utan de som utvecklade ugnarna. Så då får du bevisa de har fel, enkelt.

..jag vet ju inte ens vad jag ska motbevisa?? Jag säger ju att jag gärna kan titta på de dokument och beräkningar du hänvisar till. Kan du länka dokumenten igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in