2022-03-12, 23:45
Medlem
Snubchurps avatar
En snabbtippning av ESC:

1. Ukraina
2. Storbritannien
3. Sverige
Citera
2022-03-12, 23:46
Medlem
Teobald Thors avatar
Har ingenting emot internationella juryn och tycker rätt låt vann men att det bara är 5 medlemmar per jurygrupp, totalt 5 x 8 = 40 medlemmar i hela internationella juryn kan inte vara rätt. Borde vara det 10-dubbla, skulle jag tro, för att få ett "statistiskt säkerställt resultat", för det vill man väl ändå ha?

(Det är samma med expertjurygrupperna i ESC för övrigt.)
Senast redigerad av Teobald Thor 2022-03-12 kl. 23:48.
Citera
2022-03-12, 23:46
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Sverige har vunnit 6 av 64 gånger, inte toppen.

I en tävling där 40 länder tävlar varje år kan man inte gärna räkna på mer än en seger per decennium oavsett hur hårt man satsar.
Citera
2022-03-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men dessa har ju röstats fram av den internationella juryn …

Ja och tyvärr har svenska folket följ juryn. Tror att juryn och svenska folket har haft samma vinnare nästan alla år. Det är väldigt sällan som det blev som det blev i år. I år tackar jag juryn för att man ”räddade” Sverige.
Citera
2022-03-12, 23:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Varför ta bort ett skyddsnät som visat sig fungera. Ta bort tittarrösterna om något istället. Spelar noll roll vad vi tycker senare i ESC i alla fall.
Eh … Tävlingen går ju ut på att de olika folken röstar fram sina låtar.
Det här med ”internationell jury” är bara trams.

Måns Z vann ESC enbart tack vare juryrösterna (vad dom nu gick på). Folken ville ha Il Volo - och de som har haft en karriär efter det är Il Volo, Måns hör man väl inget alls om.
Citera
2022-03-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
En snabbtippning av ESC:

1. Ukraina
2. Storbritannien
3. Sverige

Den listan hade jag varit nöjd med. Hamnar hellre på en sämre plats än som tvåa efter det politik-framröstade Ukraina. Inte för att jag inte unnar dem en vinst men skulle ju suga så hårt att veta att vi skulle vunnit egentligen på normala premisser.
Citera
2022-03-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
En snabbtippning av ESC:

1. Ukraina
2. Storbritannien
3. Sverige

Storbritannien tvåa? Vad i helvetet nu har jag nog sett allt.
Citera
2022-03-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Den listan hade jag varit nöjd med. Hamnar hellre på en sämre plats än som tvåa efter det politik-framröstade Ukraina. Inte för att jag inte unnar dem en vinst men skulle ju suga så hårt att veta att vi skulle vunnit egentligen på normala premisser.

Ukraina kan vi nog bocka av som vinnare i Eurovision redan nu. Har de bara en hygglig låt så är det oundvikligt. Vi andra får slåss om platserna där bakom.
Citera
2022-03-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Eh … Tävlingen går ju ut på att de olika folken röstar fram sina låtar.
Det här med ”internationell jury” är bara trams.

Måns Z vann ESC enbart tack vare juryrösterna (vad dom nu gick på). Folken ville ha Il Volo - och de som har haft en karriär efter det är Il Volo, Måns hör man väl inget alls om.

Det är en tävling och jag skiter i "folks låtar" Jag vill bara ha fram det som ger bäst placering även om jag hatar bidraget personligen.
Citera
Medlem
lundaelevs avatar
tycker få folk pratar om hur bra medina va
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Följer aldrig melodifestivalen men fick vinnarlåten länkad. Känner inte till artisten sen tidigare men hon har en jäkligt skön röst och det är en jättebra låt!
Citera
2022-03-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ukraina kan vi nog bocka av som vinnare i Eurovision redan nu. Har de bara en hygglig låt så är det oundvikligt. Vi andra får slåss om platserna där bakom.

Ukrainas låt är egentligen fruktansvärd och låg bland bottenskrapet innan den sköt upp som en fyrverkeripjäs så fort Ryssland invaderade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in