2022-03-10, 19:06
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Tycker känslan av kris i deras relation har funnits länge nu. Eller, den återkommer åtminstone i perioder. Det känns dock som att de kommer ta sig igenom det även denna gången. Något säger mig att båda är den typen av personer som av olika anledningar värnar om att hålla ihop relationen. Elsa för att hon hävdar att föräldrarnas skilsmässa var något slags trauma och Pontus för att han helt enkelt verkar vara en sån kille.

Ja och i så fall kommer de att lösa det. Det kommer knasa först men efter knas kommer ro och måluppfyllnad.

Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Det tror jag att du har helt rätt! Säga vad man vill om det, men tror också de skulle göra allt innan de skulle bestämma sig för en eventuell separation. Ja, det måste väl bero på att pappan hade en affär, annars reagerar man väl inte så på en skilsmässa när man är typ vuxen?

Även om pappan hade en affär så är det ändå extremt märkligt att ta det så hårt när man är såpass stor. De är vuxna människor och hon med och då måste man väl ändå kunna begripa att relationer kan ta slut. Hennes päron är inga gudar liksom.

Det här med auktionerna som ni pratar om (inte vart inne å kollat själv) måste ju vara nått slags rövhåls-konstprojekt. Typ att han ska visa vad hans och hans dotters tid kostar. Om ni nu är säkra på att det verkligen är han och inte bara nån random traderaanvändare som tagit det namnet för att jävlas? Jävligt drygt och ruttet mänskligt beteende av honom om det är så det ligger till. Tappar hoppet om att godheten ska segra alltmer.🥺
Citera
2022-03-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Ja och i så fall kommer de att lösa det. Det kommer knasa först men efter knas kommer ro och måluppfyllnad.

Även om pappan hade en affär så är det ändå extremt märkligt att ta det så hårt när man är såpass stor. De är vuxna människor och hon med och då måste man väl ändå kunna begripa att relationer kan ta slut. Hennes päron är inga gudar liksom.

Det här med auktionerna som ni pratar om (inte vart inne å kollat själv) måste ju vara nått slags rövhåls-konstprojekt. Typ att han ska visa vad hans och hans dotters tid kostar. Om ni nu är säkra på att det verkligen är han och inte bara nån random traderaanvändare som tagit det namnet för att jävlas? Jävligt drygt och ruttet mänskligt beteende av honom om det är så det ligger till. Tappar hoppet om att godheten ska segra alltmer.🥺

Jo jag tycker ju också det verkar väl hysteriskt, men mina föräldrar var gifta till den ena dog så vad vet jag!

Haha jag tänkte också att han hade en poäng med sitt budande! Elsa bekräftade ju att han hade budat så det lär ju vara Ernst.
Citera
2022-03-10, 20:01
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jo jag tycker ju också det verkar väl hysteriskt, men mina föräldrar var gifta till den ena dog så vad vet jag!

Haha jag tänkte också att han hade en poäng med sitt budande! Elsa bekräftade ju att han hade budat så det lär ju vara Ernst.

Förkastligt beteende i så fall. Kan inte se hur motivet skulle kunna vara gott. Som sagt i så fall är det väl bara att skänka pengarna? Om han vill visa hur duktig och snäll han är är det väl bara att ringa Aftonbladet så får han säkert ett mittuppslag. Nog för att det är läge att belysa att den ekonomiska situationen i världen är helt horribel men det finns olika sätt att göra det på.
Att raljera är aldrig ett bra sätt men han är nog rätt uppe i sin egen röv så han tycker säkert det är jätte…roligt? Smart? Fyndigt? Jag kan liksom inte förstå vad syftet är.
Citera
2022-03-10, 20:46
Medlem
I senaste inlägget har hon tittat på inbjudningskort "till vårt bröllop". Vad har jag missat, ska de gifta sig igen?
Hennes inlägg är så långa, orkar inte skrolla igenom allt.
Citera
2022-03-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overlock
I senaste inlägget har hon tittat på inbjudningskort "till vårt bröllop". Vad har jag missat, ska de gifta sig igen?
Hennes inlägg är så långa, orkar inte skrolla igenom allt.

De ska ha ett andra bröllop, så väl inget ”riktigt” bröllop.
Citera
2022-03-10, 21:53
Medlem
fula-klaeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
De ska ha ett andra bröllop, så väl inget ”riktigt” bröllop.

Som också är samma sommar som hennes bror och syster gifter sig..?
Citera
2022-03-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Som också är samma sommar som hennes bror och syster gifter sig..?

Uppmärksamheten ska ju vara på Elsa hela tiden!
Citera
2022-03-11, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overlock
Uppmärksamheten ska ju vara på Elsa hela tiden!

Haha ja just i det här sammanhanget känns det verkligen så, inte ska hennes syskon få förlova sig och gifta sig utan att Elsa också ska få göra det!
Citera
2022-03-11, 16:18
Medlem
Man fick se en del av inbjudan i dagens inlägg och som jag spekulerade i januari så är det ceremoni på Skridskopalatset. Kan hända att det blir fest på Hotel Skeppsholmen (som hon väl haft samarbeten med förr) eller i Benny Anderssons studiolänga, där väl Pontus har studioplats.

Hur som helst, på inbjudan står att man ”inbjuds att vara med och fira vår 12-åriga bröllopsdag” och jag vet inte men om jag hade fått en sådan inbjudan av någon självupptagen kompis så hade jag nog undrar hur det var fatt, vem fan bryr sig om din 12-åriga bröllopsdag? Men Elsas bekanta är förstås vana vid hennes liv och behov av att skapa content, så det blir säkert en kul fest. Och en stor fest i maj är väl alltid kul.
Citera
2022-03-12, 06:52
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
jag vet inte men om jag hade fått en sådan inbjudan av någon självupptagen kompis så hade jag nog undrar hur det var fatt, vem fan bryr sig om din 12-åriga bröllopsdag? Men Elsas bekanta är förstås vana vid hennes liv och behov av att skapa content, så det blir säkert en kul fest. Och en stor fest i maj är väl alltid kul.

Det är så jättemärkligt att ha en stor fest för att fira 12-årig bröllopsdag när Poppe precis fyllt fyrtio? ”Välkommen på Pontus 40-års fest lite sent r/t pandemi” hade varit betydligt mer värdigt imo. Nu undrar man som du säger litegrann va det är frågan om?? Men klart man hade gått alltid kul med fest och kärlek även under lite oklara omständigheter.

Visste inte att syskonet ska gifta sig heller men där vet man ju faktiskt inte vem som planerat först vad och de ”gifter” sig väl inte på samma dag så deras dag är väl ändå fredad. Och de ksk är lugna med att dela på uppmärksamheten. De verkar ju ändå ha en bra syskonrelation tycker jag.
Citera
2022-03-12, 09:36
Medlem
Branogbitters avatar
Ja alltså , 12 år… okej om det var åtminstone 20 år, eller 40,50 osv…
Såklart kul med party men här har vi en fest som ska kretsa 100% kring prinsessan Elsa, bara för att typ. Känns verkligen väldigt märkligt och långt upp i sin egen röv
Citera
2022-03-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja alltså , 12 år… okej om det var åtminstone 20 år, eller 40,50 osv…
Såklart kul med party men här har vi en fest som ska kretsa 100% kring prinsessan Elsa, bara för att typ. Känns verkligen väldigt märkligt och långt upp i sin egen röv

Ja men exakt så. En försenad fest för Pontus eller bars en kul fest i största allmänhet hade ju varit helt förståeligt, men detta är ju mest udda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in