2022-03-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Tycker känslan av kris i deras relation har funnits länge nu. Eller, den återkommer åtminstone i perioder. Det känns dock som att de kommer ta sig igenom det även denna gången. Något säger mig att båda är den typen av personer som av olika anledningar värnar om att hålla ihop relationen. Elsa för att hon hävdar att föräldrarnas skilsmässa var något slags trauma och Pontus för att han helt enkelt verkar vara en sån kille.

Det tror jag att du har helt rätt! Säga vad man vill om det, men tror också de skulle göra allt innan de skulle bestämma sig för en eventuell separation. Ja, det måste väl bero på att pappan hade en affär, annars reagerar man väl inte så på en skilsmässa när man är typ vuxen?
Citera
2022-03-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Blev riktigt glad och rörd av dagens inlägg hos Elsa.❤️❤️ Hon är ju snäll innerst inne och när hon inser det och börjar vara mer snäll mot sig själv ist för andra tror jag det kan bli bra.💫

Jag tyckte också det var en fin grej, men känns det inte lite fånigt att det är pappa Ernst med fru som budar mot varandra just nu?
Citera
2022-03-10, 08:18
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag tyckte också det var en fin grej, men känns det inte lite fånigt att det är pappa Ernst med fru som budar mot varandra just nu?
Ja alltså, vad fan håller dom på med?? Ernst är ju gift m Julia, varför ska han hålla på och buda på Elsas auktion? För att trissa upp priset? Helt absurt!
Citera
2022-03-10, 09:40
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja alltså, vad fan håller dom på med?? Ernst är ju gift m Julia, varför ska han hålla på och buda på Elsas auktion? För att trissa upp priset? Helt absurt!
"Trissa upp priset"? Pengarna går ju oavkortat till välgörenhet? Är det inte bra?
Citera
2022-03-10, 10:52
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
"Trissa upp priset"? Pengarna går ju oavkortat till välgörenhet? Är det inte bra?
Jag anser att pappa Billgren istället kan skänka pengar (som han har väldigt gott om) direkt till välgörenhet istället så att någon som faktiskt vill gifta sig får chansen. Sen vet jag inte hur det är när tradera själva har annonsen men normalt sett tar de ju en provision på 10%. Står inget i annonsen om att detta inte gäller denna gång (dvs står inte att pengarna oavkortat går till Rädda barnen)
Citera
2022-03-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus

Jo det är såklart jättebra, men som nedan skriver kan han ju bara skänka pengarna själv? Men då hade ju Elsas annons kanske inte gått för lika mycket, och det är ju inte lika kul för Elsa kanske. Hade själv tyckt det var pinsamt om min gifta förälder hade gjort så, vore väl bättre om någon som faktiskt ska gifta sig hade fått chansen.
Citera
2022-03-10, 12:18
Medlem
farlings avatar
Så jävla pinsamt att Elsas pappa med fru sitter och budar upp priset på auktionen, man kan ju tycka att det inte borde vara tillåtet.
Han har ju pengar i överflöd och skulle kunna skänka en stor peng själv, detta ser mest sniket ut.
Citera
2022-03-10, 12:34
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Så jävla pinsamt att Elsas pappa med fru sitter och budar upp priset på auktionen, man kan ju tycka att det inte borde vara tillåtet.
Han har ju pengar i överflöd och skulle kunna skänka en stor peng själv, detta ser mest sniket ut.

Han budar på sin egen auktion också, det ser jäkligt konstigt ut.
Citera
2022-03-10, 13:34
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Men va, gör han?😳 på Tradera står det ju att familj och vänner är förbjudet att buda på ens auktioner. Men det gäller kanske bara oss vanliga dödliga?
Citera
2022-03-10, 14:24
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Men va, gör han?😳 på Tradera står det ju att familj och vänner är förbjudet att buda på ens auktioner. Men det gäller kanske bara oss vanliga dödliga?

Kanske är de reglarna undantagna när det gäller Traderas egna auktioner?
Jag anmälde hursom auktionen till granskning
Citera
2022-03-10, 15:24
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Kanske är de reglarna undantagna när det gäller Traderas egna auktioner?
Jag anmälde hursom auktionen till granskning
Ja, jag pratade med medarbetare på Tradera som sa att det inte är godkänt. Men jag har inte Tradera själv så kan inte anmäla. Hade nog gjort det annars.
Finns tusen sätt att skänka pengar, trissa upp priset på auktioner är inte rätt sätt.
Citera
2022-03-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit

Haha ja det ser ju väldigt märkligt ut att han leder sin egen auktion med. Visst att pengarna går till en god sak, men skänk dom istället, eller vill han bara slippa undan vip-visningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in