2022-03-12, 16:39
Medlem
Att planera ett ”bröllop” eller vad det nu är samma år som ens syskon ska gifta sig tycker jag är väldigt oartigt och märkligt gjort. Särkilt när det endast är 12 år och inte 20 eller med som någon skrev…
Citera
2022-03-12, 21:36
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Att planera ett ”bröllop” eller vad det nu är samma år som ens syskon ska gifta sig tycker jag är väldigt oartigt och märkligt gjort. Särkilt när det endast är 12 år och inte 20 eller med som någon skrev…
Var har ni sett att syskonen ska gifta sig i år? Många är förlovade en bra tid innan bröllopet.
Citera
2022-03-13, 00:52
Medlem
En försenad fest för Pontus hade väl blivit en rätt gles tillställning. Jag har aldrig sett karln tillsammans med några andra vänner än Elsas och undrar om han ens har några.
Citera
2022-03-13, 10:57
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
En försenad fest för Pontus hade väl blivit en rätt gles tillställning. Jag har aldrig sett karln tillsammans med några andra vänner än Elsas och undrar om han ens har några.

Kan ju iofs vara för att det är Elsas blogg, där Elsas egna samt gemensamma vänner är prio. Varför skulle Elsa posta inlägg och bilder på Pontus vänner som hon antagligen inte umgås med? Bara en tanke.

Men håller med alla ovanstående gällande den här tillställningen. Det är änsgsligt och fjantigt - och om det nu vre så att Elsas syskon också ska gifta sig i år är det väldigt fult gjort. Men "allt ljus på mig" verkar ju vara Elsas devis.
Dessutom: hon har skrivit att "ceremonin" ska hållas på hennes favoritplats i Sthlm, kan inte minnas att jag någonsin läst namnet Skridskopalatset på hennes blogg tidigare, kände inte igen byggnaden heller.
Trodde att den där paviljongen i Hagaparken var ett säkert kort för där har hon ju varit massvis med gången, eller varför inte deras favoritplats Skansen?
Citera
2022-03-13, 13:16
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Dessutom: hon har skrivit att "ceremonin" ska hållas på hennes favoritplats i Sthlm, kan inte minnas att jag någonsin läst namnet Skridskopalatset på hennes blogg tidigare, kände inte igen byggnaden heller.
Trodde att den där paviljongen i Hagaparken var ett säkert kort för där har hon ju varit massvis med gången, eller varför inte deras favoritplats Skansen?

Jag tycker ofta att hon kallar saker och ställen för sina favoriter utan att det överhuvudtaget har synts tidigare, och jag undrar om det är ett sätt att försöka knyta saker till hennes person, att hävda sin originalitet och nära förhållande till saker som inte egentligen har med henne att göra. Det blir så possessivt på något sätt som känns lite barnsligt, det var ju sånt man höll på med som barn. Favoritfärg, favoriträtt favoritmedlem i Spice Girls, favoritmärke på kläder, som att man befäste sin identitet och mutade in grejer så att andra verkade som copycats om de gillade samma. Vem går liksom runt som vuxen och väljer ut favoriter?
Citera
2022-03-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Kan ju iofs vara för att det är Elsas blogg, där Elsas egna samt gemensamma vänner är prio. Varför skulle Elsa posta inlägg och bilder på Pontus vänner som hon antagligen inte umgås med? Bara en tanke.

Men håller med alla ovanstående gällande den här tillställningen. Det är änsgsligt och fjantigt - och om det nu vre så att Elsas syskon också ska gifta sig i år är det väldigt fult gjort. Men "allt ljus på mig" verkar ju vara Elsas devis.
Så kan det givetvis vara. Tänker bara på att om man lever i en sån symbios som E och P verkar göra, så borde ju även Pontus vänner bjudas hem på middag, åka till Gotland och överlag figurera mer på bloggen.
Detta är inget jag ligger sömnlös över, även om det kan verka så, utan tycker mest det är märkligt att Pontus anpassat sitt liv så totalt efter sin partner.
Citera
2022-03-13, 15:40
Medlem
Det kan vara så att ett/flera företag ville sponsra en fest för Elsa, så har hon haft svårt att hitta anledning att ha en? Därav ett till bröllop?
Citera
2022-03-13, 17:21
Medlem
Tror att hela tiden tänka på hur saker ser ut utifrån, att ha den blicken på sig själv, sitt hem, sina vänner, sin man, sitt barn, sitt liv gör något med en. Tillslut tror jag man tappar greppet om verkligheten och jaget, vad man gillar eller tycker egentligen. Allt är en prestation och en jakt på följare och likes. Allt är en bild som ska bedömas av någon annan. Duger vi? Stackars alla inblandade i ett sånt liv.
E började kanske för tidigt leva sitt liv genom andras blickar med sin blogg och inte mognat eller hittat sin kärna som andra i samma ålder. Fixerad vid yta och stannat i sin mentala utveckling. Lite som en barnstjärna. Dom mår ju alltid piss. Efteråt.
Kanske därför hon i reklam för värdelös produkt springer som 30+ kvinna på en äng hand i hand med sin bästis (för stunden) Något ett barn kan göra, men väldigt få vuxna kvinnor (om dom inte är med i en mjukporrfilm eller en sekt typ).
Citera
2022-03-13, 18:53
Medlem
Familjen Billgren deltar i en riggad auktion på Tradera

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2022/03/13/ernst-billgren-otillatna-budtrissning-pa-tradera/
Citera
2022-03-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Familjen Billgren deltar i en riggad auktion på Tradera

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2022/03/13/ernst-billgren-otillatna-budtrissning-pa-tradera/

Pappa Ernst vann! Ska bli intressant att se om han låter den som budade näst högst få vinsten eller om vi får se honom i brudklänning?
Citera
2022-03-13, 20:26
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Pappa Ernst vann! Ska bli intressant att se om han låter den som budade näst högst få vinsten eller om vi får se honom i brudklänning?

Haha, jag vet inte vilket jag hoppas på mest!

Skämt åsido, det här ställer honom inte i bättre dager. Det ser ut som att han vill smita undan sitt eget åtagande, och inte heller unnar sin dotter att göra sin grej.
Citera
2022-03-13, 21:48
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Haha, jag vet inte vilket jag hoppas på mest!

Skämt åsido, det här ställer honom inte i bättre dager. Det ser ut som att han vill smita undan sitt eget åtagande, och inte heller unnar sin dotter att göra sin grej.

Han har gått från att bara verka dryg till total rövhatt i min bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in