Citat:
Nja, det har väl snarare varit en bortförklaring från antirevisionisterna, att man sysslade med en slags perpetuum mobile-kremering i Auschwitz och att liken tillförde såna enorma mängder energi att ugnarna var självkörande, en uppenbar teknisk omöjlighet; speciellt i sken av att "vittnena" påstår att man klämde ugnarna så fulla att det inte ens volymmässigt gick att stuva in några fler kroppar, vilket hade blockerat rökkanaler och skadat ugnen, för att inte nämna det faktum att man i ett sådant scenario inte ens hade kunnat förånga vatteninnehållet i liken. Koksgallren hade t.ex. en genomströmningskapacitet på 35 kg koks per timme, medan ett lik i genomsnitt krävde över 30 kg koks för att förbrännas.
Fast ingen har ju påstått att kontinuerlig kremering i en redan uppvärmd ugn inte skulle förbättra teglets livslängd. Tvärtom: teglets certifiering för 3000 kremeringar skedde ju under premissen att kremeringsförfarandet skedde på ett ekonomiskt hållbart sätt, inte att man värmde ugnen, kremerade ett lik, kylde ned den, och kremerade ett till dagen efter. Som jag redan förklarade så finns dokumentation från t.ex. Westerborks krematorium under kriget, där man ackumulerade lik i bårhuset tills det fanns tillräckligt med kroppar för att genomföra en ekonomiskt hållbar kremeringssession.
Fast ingen har ju påstått att kontinuerlig kremering i en redan uppvärmd ugn inte skulle förbättra teglets livslängd. Tvärtom: teglets certifiering för 3000 kremeringar skedde ju under premissen att kremeringsförfarandet skedde på ett ekonomiskt hållbart sätt, inte att man värmde ugnen, kremerade ett lik, kylde ned den, och kremerade ett till dagen efter. Som jag redan förklarade så finns dokumentation från t.ex. Westerborks krematorium under kriget, där man ackumulerade lik i bårhuset tills det fanns tillräckligt med kroppar för att genomföra en ekonomiskt hållbar kremeringssession.
ok, jag förstår. Detta med förintelsen kan helt enkelt inte ha hänt. Känns skönt faktiskt veta världen inte var så ond ändå.