2022-03-11, 22:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
En dator håller inte 1000 grader i drift.

Var inte det jag pratade om. Och det antar jag att du förstår.
(Du kanske bara skulle "dumma dig"?)

Det är värme-kylning-värme-kylning som gör både krematorier och datorer "kortlivade".
(Värmeväxlingarna).
Citera
2022-03-11, 22:55
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Var inte det jag pratade om. Och det antar jag att du förstår.
(Du kanske bara skulle "dumma dig"?)

Det är värme-kylning-värme-kylning som gör både krematorier och datorer "kortlivade".
(Värmeväxlingarna).
Temperaturdifferenserna sliter mer ju högre temperaturen är. Förstår inte hur en dator kan jämföras med en krematorieugn? Ge ett exempel.
Citera
2022-03-11, 22:57
Medlem
Citat:
Temperaturdifferenserna sliter mer ju högre temperaturen är. Förstår inte hur en dator kan jämföras med en krematorieugn? Ge ett exempel.

Tycker du ska läsa vad han svarade. Det var kort och koncist och exakt vad du behöver veta för att förstå.

Inga konstigheter där. Fastna inte på samma temperatur som i en krematorieugn.
Citera
2022-03-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det förklarar ju också litegrann varför nazisterna var så petnoga med att flödet skulle vara oavbrutet där man matade på med folk och nya inkommande tåg regelbundet.
Det ger mening!
Citera
2022-03-11, 23:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Det handlar om skillnaderna i temperaturskiftnigarna.
(Expanderar-krymper-expanderar-krymper-expanderar).

Datorers lödningar tar stryk av sådant "intermittent bruk" på liknande sätt som krematorieugnar tar stryk på, om de används som "Fonus", men bränner man lik "24/7", så håller ugnen längre. Precis som en dator håller. (Som står på "24/7").

Blir inga spänningar beroende på temperaturförändringarna.

Edit:
=Datorn/krematoriet håller längre alltså, än om man slår på/stänger av "hela tiden".
Senast redigerad av kraftfoder 2022-03-11 kl. 23:05.
Citera
2022-03-11, 23:04
Medlem
blamages avatar
Citat:
Det handlar om skillnaderna i temperaturskiftnigarna.
(Expanderar-krymper-expanderar-krymper-expanderar).

Datorers lödningar tar stryk av sådant "intermittent bruk" på liknande sätt som krematorieugnar tar stryp på, om de används som "Fonus", men bränner man lik "24/7", så håller ugnen längre. Precis som en dator håller. (Som står på "24/7").

Blir inga spänningar beroende på temperaturförändringarna.
En krematorieugn har inga lödningar.
Citera
2022-03-11, 23:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
En krematorieugn har inga lödningar.

Sorry, jag uppfattade att du förstod liknelser, men tydligen hade jag fel om din mognad.
Citera
2022-03-11, 23:07
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Har man inte redan kommit fram till slutsatsen att kropparna utgjorde största delen av bränslet och att många överdrev behovet av att tillföra annan bränsle?

Nja, det har väl snarare varit en bortförklaring från antirevisionisterna, att man sysslade med en slags perpetuum mobile-kremering i Auschwitz och att liken tillförde såna enorma mängder energi att ugnarna var självkörande, en uppenbar teknisk omöjlighet; speciellt i sken av att "vittnena" påstår att man klämde ugnarna så fulla att det inte ens volymmässigt gick att stuva in några fler kroppar, vilket hade blockerat rökkanaler och skadat ugnen, för att inte nämna det faktum att man i ett sådant scenario inte ens hade kunnat förånga vatteninnehållet i liken. Koksgallren hade t.ex. en genomströmningskapacitet på 35 kg koks per timme, medan ett lik i genomsnitt krävde över 30 kg koks för att förbrännas.

Citat:
Inga konstigheter där. Fastna inte på samma temperatur som i en krematorieugn.

Fast ingen har ju påstått att kontinuerlig kremering i en redan uppvärmd ugn inte skulle förbättra teglets livslängd. Tvärtom: teglets certifiering för 3000 kremeringar skedde ju under premissen att kremeringsförfarandet skedde på ett ekonomiskt hållbart sätt, inte att man värmde ugnen, kremerade ett lik, kylde ned den, och kremerade ett till dagen efter. Som jag redan förklarade så finns dokumentation från t.ex. Westerborks krematorium under kriget, där man ackumulerade lik i bårhuset tills det fanns tillräckligt med kroppar för att genomföra en ekonomiskt hållbar kremeringssession.
Citera
2022-03-11, 23:09
Medlem
blamages avatar
Citat:
Sorry, jag uppfattade att du förstod liknelser, men tydligen hade jag fel om din mognad.
Jämför gärna något som är i närheten av att vara likvärdigt, pappa.
Citera
2022-03-11, 23:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jämför gärna något som är i närheten av att vara likvärdigt, pappa.

Samma tekniska problem: Uppvärmning/nerkylning/uppvärmning/nerkylning...
Både lödningar (i datorer eller elektronik) samt krematorietegel "mår inte bra av sånt".
Bäst att "köra på" 24/7..

"Mer bang för bucken".
Citera
2022-03-11, 23:23
Medlem
blamages avatar
Citat:
Samma tekniska problem: Uppvärmning/nerkylning/uppvärmning/nerkylning...
Både lödningar (i datorer eller elektronik) samt krematorietegel "mår inte bra av sånt".
Bäst att "köra på" 24/7..

"Mer bang för bucken".
Men krematorieugnen stod inte påslagen 24/7. Sen hade den inte lödningar eller elektronik eller obegränsad energitillgång. Är du förståndshandikappad som upprepar samma idioti om och om igen?
Citera
2022-03-11, 23:25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Men krematorieugnen stod inte påslagen 24/7. Sen hade den inte lödningar eller elektronik eller obegränsad energitillgång. Är du förståndshandikappad som upprepar samma idioti om och om igen?

Tror du är för liten för att förstå liknelser. Rätt säkert alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in